Steinberg specjalizuje się w produkcji armatury z najwyższej półki – ekskluzywnej, skierowanej do klienta wymagającego. Nie bez powodu rozwiązania ten marki znajdziemy w najciekawszych inwestycjach hotelowych czy mieszkaniowych ostatnich lat w Polsce. Miejsca takie jak hotel Kopieniec, apartamenty The Tides w Warszawie czy Hotel Zamek Topacz pod Wrocławiem swoją siłę budują poprzez akcentowane aury wyjątkowości i jakości – biżuteryjna armatura niemieckiej marki w tym bardzo pomaga.
Jakość wynika z doświadczenia
Produkty powstają w fabryce w niemieckim Düsseldorfie. Przy zakładzie działa też manufaktura Steinberg – tam z uwagą i troską doświadczeni rzemieślnicy przygotowują każdy produkt, zwracając uwagę na wykończenie detali czy dopieszczenie ostatecznej formy.
Całkiem niedawno pisaliśmy o kolekcji Individual, którą niemiecki producent pokazuje w czym jest najlepszy. To tworzone na indywidualne zamówienia wykończenia dla serii 260, 100 oraz 360. Produkty skrojone pod konkretne potrzeby i zastosowanie. Więc my dziś mówimy: sprawdzam. Podglądamy jak manufaktura Steinberg działa, a w tamtejszym warsztacie śledzimy, jak tworzone są ozdobne zawory do baterii.
W przypadku marki Steinberg „biżuteria” to bardzo trafione określenie. Dobór surowców do produkcji i wykończenia czyni z tych baterii łazienkowe diamenty. Szczególnie za sprawą zaworów, których forma wychodzi spod rąk najlepszych fachowców.
– Powierzchnię naszych produktów pokrywają cenne metale, takie jak złoto czy platyna. Te wyjątkowe zawory robione są z ręcznie szlifowanych kryształów, z których każdy ma niepowtarzalną formę i błysk. Także dlatego że ich obróbka jest bardzo staranna. Odpowiednie przygotowanie produktu w fabryce Steinberg zajmuje 8 tygodni – mówi Michał Paszkowski, manager ds. sprzedaży i marketingu marki Steinberg na Polskę.
Manufaktura Steinberg: liczy się człowiek i materiał
Rzemiosło artystyczne opiera się na idealnym doborze materiałów oraz przywiązywaniu maksymalnej uwagi do szczegółów. Pracą nad każdym projektem na zamówienie zajmują się wykwalifikowani specjaliści z wieloletnim doświadczeniem. To oni ręcznie szlifują i przygotowują ozdobne elementy. Wspaniałym przykładem ich talentu są zawory dla serii Crystal wchodzącej w skład kolekcji Individual. To właśnie ich powstawanie możecie prześledzić w tej fotorelacji.
Przygotowywane na zamówienie zawory do baterii – serię 360 widzicie na zdjęciu powyżej, w rękach rzemieślnika, który za moment zajmie się przygotowaniem elementów indywidualizowanych – dostępne są w pięciu wersjach. Oprócz chromowanej, czarnego matu i szczotkowanego niklu są też dwa kryształowe: frozen oraz black. Każdy wykonywany jest dla konkretnych, wymagających klientów.
Do wykonania wszystkich produktów stosowane są tylko starannie wyselekcjonowane surowce. Na przykład aby uzyskać uchwyty serii Crystal manufaktura Steinberg używa wyłącznie dmuchanego szkła kryształowego, które w kolejnym kroku zostaje ręcznie oszlifowane. A każdy etap pracy nad produktem odbywa się – dosłownie! – w białych rękawiczkach, tak by uniknąć jakichkolwiek uszkodzeń czy zarysowań.
Czerń w natarciu?
Niezwykle pięknie prezentują się czarne uchwyty wykończone szlifem fasetkowym. Dzięki temu osiągają maksymalny rozbłysk padających promieni świetlnych. Dzięki temu otrzymujemy efektowaną grę światła, nadającą powierzchni tego uchwytu w głębokiej czerni promiennego blasku.
Czarne elementy w łazience to coraz popularniejszy i wyrazistszy trend. Pisaliśmy o tym ostatnio przy okazji kabin prysznicowych. Jak zdradzają eksperci – ostatni rok przyniósł rosnąca popularność czerni matowej, zarówno na wykończeniu, jak i w detalach typu zawory. Te ostatnie zjawiskowo prezentują się również w wersji czarnego kryształu.
– W tej chwili pracujemy nad kilkunastoma projektami inwestycyjnymi, z czego 80% to hotele, w których inwestorzy czy projektanci przygotowali zapytania o armaturę w kolorze. To jest teraz bardzo wyraźny trend, na który hotele stawiają: armatura w czarnym macie, w złocie czy innych kolorach – mówił Michał Paszkowski podczas Forum Łazienka.PRO na targach Invest Hotel.
POLECANE Sprawdzamy jak wygląda rynek inwestycji hotelowych w Polsce z punktu widzenia branży łazienkowej. Zobacz raport specjalny Łazienka.PRO.
Jak podkreśla ekspert: we wnętrzach inwestycyjnych bardzo liczy się jakość oraz wyjątkowość. To są cechy, które pozwalają wyróżnić się na rynku. Zwłaszcza w intensywnie rosnącym obszarze inwestycji hotelowych.
– Mieliśmy dosyć zabawną sytuację w Warszawie, gdzie pracowaliśmy nad jednym z hoteli. Wysłaliśmy na testy naszą powłokę. Inwestor był na tyle dociekliwy, że traktował ją różnymi ostrymi narzędziami oraz środkami chemicznymi. Przeszliśmy ten test. Z drugiej strony rozumiem takie podejście: inwestując spore pieniądze w baterie w kolorze inwestor chce mieć pewność, że są trwałe. Tak – jakość produktów jest kwestią kluczową – podkreśla.
Marka i manufaktura Steinberg istnieją od 17 lat. Trzeba podkreślić, że dziś jest to armatura ceniona przez projektantów i architektów, czyli tych którzy przygotowują wyjątkowe projekty. Ponadto w salonach łazienek ma silną pozycję zbudowaną na dbałości o jakość dystrybucji. Produkty Steinberg można znaleźć w najlepszych salonach w Polsce, czyli takich które gwarantują wysoką jakość obsługi. Co ważne: oprócz baterii marka ma w swojej ofercie też zestawy prysznicowe oraz łazienkowe akcesoria – każde o wyjątkowej formie.
Więcej o Steinberg
Steinberg GmbH
Schiess-Straße 30, 40549 Düsseldorf
www.steinberg–
Steinberg
Biuro | Showroom
Ul. Długosza 2-6, budynek 6
51-162 Wrocław
Tel. +48 71 725 65 28