Z jakiego powodu zapamiętacie 2018 rok w Waszej firmie?
Malwina Skubińska, dyrektor marketingu Besco. Rok 2018 był dla nas jednym z najbardziej intensywnych w historii firmy. Oczywiście, taki był plan i cieszy nas to, że dotychczas tak sprawnie udaje nam się realizować wszystkie założenia. Szczególnie, że równolegle dotyczyły one i nadal dotyczą wielu płaszczyzn działalności firmy, a to jak wiemy może przysporzyć sporych problemów w kwestii odpowiedniej i skutecznej koordynacji wszystkich działań.
Z jednej strony skupiliśmy się na działaniach wewnątrzfirmowych. Udało nam się nie tylko zmodernizować infrastrukturę fabryki, która została wzbogacona o nowe hale produkcyjno-magazynowe, ale wdrożyliśmy też szereg zmian proceduralnych, które znacząco usprawniły współpracę pomiędzy określonymi działami, a to z kolei bezpośrednio przełożyło się na wzrost wydajności całego zakładu.
Z drugiej strony, standardowo już, postawiliśmy na intensywną ekspansję marki Besco na rynku, m.in. poprzez systematyczną dywersyfikację i uzupełnianie naszej oferty zarówno pod względem wzorniczym, jak i technologicznym. Jak wynika z przeprowadzonych analiz, okazał się to bardzo dobry kierunek działań.
Staraliśmy się też nie zaniedbać działań marketingowych i promocyjnych. W 2018 roku po raz pierwszy pojawiliśmy się jako wystawca na kilku istotnych eventach branżowych, jak MosBuild czy Warsaw Home.
Jakie wydarzenia, decyzje, zjawiska były najważniejsze dla Waszej firmy?
Najważniejszą decyzję podjęliśmy w 2014 roku, kiedy postanowiliśmy przeprowadzić rebranding, którego efektem było stworzenie marki Besco. Ta decyzja stworzyła nam naprawdę wiele możliwości rozwoju firmy zarówno na rynku krajowym, jak i zagranicznym, co niewątpliwie procentuje do dziś.
W odniesieniu do ubiegłego roku, myślę, że najważniejsze było dla nas uczestnictwo w wybranych eventach targowych i innych tj. wspomniane już przeze mnie MosBuild czy Warsaw Home, targi Construma w Budapeszcie, 4 Design Days w Katowicach, czy wybranych cyklach spotkań z architektami.
Jakie jedno- dwa słowa określają najlepiej rozwój Państwa firmy w 2018 roku?
Ambicja i dynamika – myślę, że te dwa słowa będą najbardziej adekwatnym wyborem. Nie chcę, by zabrzmiało to co najmniej pysznie, ale gdy tworzyliśmy markę Besco kilka lat temu, nie ukrywaliśmy tego, że chcemy być rynkowym liderem w naszym segmencie produktów. Mamy jasno sprecyzowany plan i cele oraz zespół wykwalifikowanych i zaangażowanych pracowników, który intensywnie pracuje nad tym, by firma rozwijała się zgodnie z założeniami.
Oczywiście w 2018 roku bardzo sprzyjała nam też sytuacja rynkowa. Klienci finalni są coraz bardziej świadomi i poszukują informacji o produktach, które ich interesują.
Z naszej perspektywy można powiedzieć, że rok 2018 stał pod znakiem lokalnego patriotyzmu oraz personalizacji, a to z pewnością działało na naszą korzyść.
Z jakimi wyzwaniami musieliście się zmierzyć w 2018 roku?
Bardzo dynamiczny rozwój firmy oraz coraz większa popularność produktów Besco zarówno w Polsce, jak i pośród Klientów zagranicznych, wiązały się z koniecznością przyśpieszenia procedury dostosowania infrastruktury firmy do wielkości popytu. Jednym z naszych priorytetów jest zachowanie najwyższych standardów obsługi przed- i posprzedażowej. Doskonale wiemy, że największym błędem producenta jest pozyskiwanie nowych klientów, których nie jest w stanie odpowiednio obsłużyć.
W związku z powyższym, w 2018 roku znacząco zintensyfikowaliśmy plany rozbudowy zaplecza produkcyjno-magazynowego. Cieszę się, że udało nam się sprawnie i bezproblemowo zakończyć etap rozbudowy hal produkcyjno-magazynowych zaplanowany na 2018 rok i z pewnością liczę na to, że dalsze etapy naszego rozwoju będą przebiegały równie skutecznie. Choć to właśnie inwestycje infrastrukturalne były dla nas największym wyzwaniem w ubiegłym roku, wierzę, że przełożą się bezpośrednio na jeszcze lepszą obsługę zamówień naszych Klientów.
Co było najważniejszym zjawiskiem kształtującym branżę łazienek w Polsce w 2018 roku?
Myślę, że z naszej perspektywy, będzie to zmiana w świadomości klientów finalnych, o czym już wspomniałam. Wyznacznikiem udanych zakupów dawno przestała być już tylko cena. Na naszą finalną decyzję wpływ ma też jakość i design danego produktu. Choć nie tylko. Dziś szukamy produktów, które w pełni oddadzą charakter zaprojektowanego wnętrza, jednocześnie sprawiając, że będzie ono unikalne, niepowtarzalne. To wymusiło na producentach dostosowywanie swoich ofert do tych dynamicznych zmian. W Besco, już od kilku lat dajemy naszym Klientom możliwość personalizacji wybranych modeli z naszej oferty, podkreślamy też że są to produkty hand made, w stu procentach tworzone w fabryce w Polsce. Uważam, że w 2019 roku ten trend będzie nadal dominującym i to on będzie miał największy wpływ na branżę łazienek i nie tylko.
Jaki jeden swój produkt/ nowość wybraliście jako najważniejszy produkt 2018 roku i dlaczego?
W 2018 roku wprowadziliśmy do oferty Besco sporo nowości produktowych i technologicznych. Zdecydowanie najważniejszą z nich, jest moim zdaniem linia Black & White. Black & White to kompleksowa odpowiedź na zapotrzebowanie rynku na czerń w łazience. Dla nas najważniejsze jest to, by Klient mógł stworzyć nie tylko wygodną i funkcjonalną łazienkę, ale też taką, która będzie idealnie oddawała jego wizję tego wnętrza. Stąd linia Besco Black & White, która obejmuje nowe modele kabin prysznicowych w wersji Black, wanny oraz umywalki wolnostojące w opcji dwukolorowej, a także odpowiednio dobrane dodatki i akcesoria, które pozwolą bez problemu stworzyć spójną całość.
Jakie nadzieje i plany wiążecie z 2019 rokiem – czego możemy się po Besco spodziewać?
Liczymy na to, że rok 2019 będzie jeszcze lepszy od poprzedniego! Plany mamy bardzo ambitne, więc jestem pewna, że, podobnie jak w poprzednich latach, uda nam się bardzo pozytywnie zaskoczyć zarówno naszych Klientów, jak i Partnerów Handlowych.
Aktualnie pracujemy nad nowym katalogiem, w którym znajdą się kolejne nowości w ofercie Besco, w tym m.in. wykończenie Besco Glam, z niezwykłą powłoką IllumeCoat w pięknych odcieniach złota, srebra i grafitu. Nie zwalniamy też tempa, jeśli chodzi o uczestnictwo w najlepszych eventach branżowych. W 2019 roku będzie nas można spotkać m.in. na 4 Design Days w Katowicach, ISH we Frankfurcie, MosBuild w Moskwie, Warsaw Home w Nadarzynie, Budpragres w Kijowie oraz na wielu lokalnych spotkaniach z architektami i klientami finalnymi.
Mam więc nadzieję, że po prostu uda nam się skutecznie realizować wszystkie projekty, wprowadzać do oferty kolejne nowości skrojone pod potrzeby i oczekiwania klientów, rozwijać infrastrukturę fabryki oraz wzmacniać pozycję Besco na rynku krajowym i międzynarodowym, właśnie taki jest plan.