Wydarzenia w firmie, innowacje wprowadzane z myślą o architektach, współpraca z rynkiem – co było ważne w firmie Steinberg? Mówi o tym Michał Paszkowski, Dyrektor Zarządzający w firmie Steinberg Polska.
Jakie najważniejsze wydarzenia miały miejsce w Waszej firmie w 2020 roku oraz co ważnego powinno się wydarzyć/co planujecie na rok 2021?
Rok 2020 naturalnie jak dla całej gospodarki był inny i dosyć wymagający pod kątem przestawienia się na funkcjonowanie w nowej formie. Jednak mimo to nie zwolniliśmy tempa i na bieżąco wprowadzaliśmy nowe produkty. Na początku 2021 roku wprowadziliśmy konfigurator dla Klientów, żeby ułatwić im dobranie odpowiednich produktów do swojej wymarzonej łazienki. Pracujemy też nad kilkoma nowymi rozwiązaniami w wersji online, ale o tym będziemy mówić wkrótce.
Pod kątem produktowym widzimy cały czas bardzo duże zainteresowanie asortymentem w różnych wersjach kolorystycznych. Możemy śmiało powiedzieć, że standardowe chromowe wykończenie oddało połowę rynku innym kolorom – w naszym przypadku zainteresowanie przeszło na rzecz czarnego matu, różowego złota czy szczotkowanego niklu. Pokuszę się o stwierdzenie, że czarny mat stał się nowym chromem, co też cieszy, bo dzięki temu nasze łazienki nabrały charakteru.
Jakie nowe usługi/rozwiązania/premiery/działania z myślą o architektach i projektantach wprowadziliście w 2020 roku? Czy planujecie coś nowego z myślą o tej grupie na 2021 rok?
Staramy się generalnie ułatwiać tak jak to możliwe pracę z naszymi produktami i wspierać zarówno architektów, projektantów, handlowców w salonach jak i klientów ostatecznych. Dążymy do tego, żeby wybór baterii nie był postrzegany jako temat trudny i techniczny. Oczywiście na naszej stronie internetowej, i w stworzonej pod tym kątem bazie danych, można znaleźć zarówno pliki do projektowania w wersjach 2D i 3D, jak też całą dokumentację techniczną. Na bieżąco też służymy pomocą na naszym czacie, który również przechodzi pewne modyfikacje.
Co Waszym zdaniem jest kluczowe, jeśli idzie o współpracę na linii producent/marka – salon łazienek/wnętrz w ostatnim okresie naznaczonym pandemicznymi ograniczeniami i zmianami?
Jak wiadomo ze względu na bezpieczeństwo i zdrowie 2020 rok ograniczył nam w znacznym stopniu możliwość spotkań w wersji offline, ale nie zmienia to faktu, że dalej według nas najistotniejsza jest relacja i zagwarantowanie obsługi na najwyższym poziomie. Od zawsze stawialiśmy na długotrwałą współpracę i dalej tego się trzymamy. Wiele punktów, tj. terminowość dostaw (97% produktów – również w kolorach! – utrzymujemy na stanach magazynowych), obsługa serwisowa, profesjonalne doradztwo w doborze produktów się nie zmieniło. Są to stałe punkty na których powinna się opierać współpraca bez względu na sytuację. Oczywiście zarówno my, jak i nasi partnerzy, wspólnie przekierowaliśmy dużo działań marketingowych do wersji online. Ale nie zapominamy o salonach i cały czas budujemy nowe ekspozycje produktów, żeby pomóc w pracy handlowcom jak i ułatwić klientom proces zakupowy.