Włoskie Studio Palomba Serafini Associati to legendy designu dla łazienek. Na swoim koncie mają wiele udanych i uznanych projektów. To Roberto Palomba i jego zespół są bohaterami najnowszego wydania Design/Biznes, w którym podsumowujemy rok 2022 i kreślimy wizje na 2023.
Bez żalu żegnamy miniony, który przyniósł nam m.in. wojnę, inflację i pesymistyczne nastroje. Te negatywy przyćmiły ustępującą pandemię i powrót imprez, na których możemy się znów spotykać – w tym targów. Czasy mamy takie, że trudno prognozować, co przyniosą kolejne miesiące. Szczególnie, gdy wziąć pod uwagę globalną czy krajową sytuację gospodarczą. Zdecydowanie łatwiej przewidzieć wnętrzarskie trendy.
Wiemy już na przykład, że wg Pantone kolorem roku 2023 będzie Viva Magenta. Barwa bez wątpienia ciekawa, choć wydaje się trudna do wykorzystania w łazienkach. Na pewno pojawi się w trendowych i odważnych projektach, czy na wizualizacjach marek wnętrzarskich. Co do łazienkowych realizacji – mam pewne wątpliwości, ale rzeczywistość potrafi zaskakiwać.
Pewne jest natomiast, że w designie postawimy na szeroko rozumianą ekologię. Począwszy od gamy kolorystycznej oscylującej wokół kolorów ziemi, przez naturalne, podlegające recyklingowi materiały – takie jak np. drewno, po innowacyjne technologie umożliwiające oszczędne gospodarowanie zasobami naturalnymi. To właśnie zrównoważona łazienka ma być najważniejszym z czterech trendów pokazywanych w ramach The Bathroom Experience na targach ISH 2023. We Frankfurcie będzie on przedstawiony jako koncepcja przyszłości, która dąży do stworzenia trwałego, inteligentnego, oszczędzającego wodę i energię produktu, który powstaje w trakcie przyjaznego dla środowiska procesu produkcji. Pozostałe trzy łazienkowe trendy to łazienka mała, wellnessowa i emocjonalna (w kontrapunkcie do technologicznej).
Mamy nadzieję, że te koncepcje tym razem będziemy mogli poznać „na żywo”, osobiście we Frankfurcie (ostatnie stacjonarne targi odbyły się w roku 2019). Podobnie jak nowości łazienkowych producentów.
Wracając natomiast do trudno przewidywalnej sytuacji gospodarczej, analiz rynkowych i branżowych prognoz na 2023 rok – poświęcamy im sporą część bieżącego wydania magazynu. Znajdziecie je w części pn. „Strefa Łazienka.PRO ”, która pierwszy raz trafia do naszego drukowanego magazynu. Być może dział ten na stałe zagości na naszych łamach.
W numerze
WYWIADY I SYLWETKI
- Studio Palomba Serafini Associati: przyszłość na fundamencie tradycji
- Maciej Orłoś: Nuda jest killerem
- Gerard Karaś, BLU: optymalizujemy przestrzeń i wygodę
- Jacek Maciąg, Sanpol: Skończył się o kres dynamicznych wzrostów
- Marcin Dymarski, Elita: Stawiamy na indywidualne rozwiązania
- Tomasz Dudek, Marmite: Budujemy zaufanie do produktu
- Maciej Rychliński, Paradyż: Rozwijamy Akademię
- Seweryn Kartkowski, PGC i Tomasz Nowak, Grupa Terrano: Warto inwestować w czasie kryzysu
- Wojciech Gątkiewicz, Ferro: Grupa na kolejnym etapie strategii F1
- Michał Paszkowski, Steinberg: Serwis jest kluczowy
- Krzysztof Brzeziński, Geberit: Prowadzimy odpowiedzialny biznes
- Piotr Wychowaniec, New Trendy: Rozwijamy portfolio i inwestujemy
- Michał Łój, Deante: R&D to nasza siła
TARGI
- Podsumowanie targów w 2022 roku
- Targowe premiery
Strefa Łazienka.PRO
- Początek tsunami? Sytuacja w handlu wyposażeniem łazienek
- 5 spojrzeń na rynek płytek
PROJEKT
- Hotel Lefay Resort & SPA Lago di Garda” W duchu wellness
- Hometel Room2: Krok do przodu
FELIETONY
- Judyta Kokoszkiewicz: jaki kanał social media powinien wybrać architekt?
- Marek Kamiński: Resilence – kilka słów o odporności
- Adam Ptasiński: Płytki coraz droższe
Aby otrzymywać BEZPŁATNIE magazyn Design/Biznes, wypełnij i wyślij poniższy formularz. Możesz też skontaktować się z nami przez e-mail: redakcja@designbiznes.pl.
Magazyn „Design/Biznes” dostarczany jest jedynie na imienne zamówienia na adresy firmowe. Nie dostarczamy magazynu na adresy prywatne. Bezpłatna prenumerata magazynu w wersji papierowej wysyłana jest tylko i wyłącznie do podmiotów gospodarczych posiadających adres na terenie Polski. Wyrażenie zgód w zakresie objętym powyższymi punktami oraz podanie danych osobowych, jest dobrowolne.