Organizatorzy targów Warsaw Home podali statystyki tegorocznego wydarzenia. Oprócz powiększenia przestrzeni wystawienniczej wzrosła też liczba zwiedzających. Jak ten rok wypadł na tle roku ubiegłego? Oto podsumowanie Warsaw Home 2018.
Oficjalne podsumowanie Warsaw Home 2018 nie jest jeszcze dostępne na stronach wydarzenia, ale dane o tegorocznej pojawiły się na Facebooku osób odpowiedzialnych za komunikację wydarzenia. Statystyki potwierdza też Design Alive.
Jak wygląda liczbowe podsumowanie Warsaw Home 2018?
W 2018 roku było 67 325 zwiedzających z 65 krajów, w tym 22 223 profesjonalistów (29% z zagranicy). Jak podaje strona Warsaw Home w 2017 roku było 64 tys. zwiedzających, z czego ok. 29 tys. stanowili architekci i klienci B2B. Ogólny wzrost zwiedzających rok do roku to wobec tego ok. 3 tys. osób. Przesunięcie jednak – jak pokazuje statystyka – odbyło się w stronę zwiększenia liczby klientów ostatecznych.
Znacznie więcej marek i powierzchni
W tym roku wystawcy zajęli 120 tys. mkw. To dwa razy więcej, niż rok temu. Łącznie było 623 wystawców, wobec 400 marek rok temu. Przed rozpoczęciem targów oficjalna strona Warsaw Home podawała prognozy, że w tym roku w imprezie weźmie udział ok. 1000 marek. Jest do czego dążyć w przyszłym roku.
W rozmowie z Design Alive Katarzyna Ptak zapowiada, że w 2019 strefa Selected Design ma objąć dwie hale, ma być też więcej gwiazd świata designu i dwa razy więcej prelegentów. Organizatorom zależy na międzynarodowym rozgłosie.