Organizatorzy mediolańskich „supersalone” mają powody do zadowolenia. Ponad 60 000 osób wzięło udział w specjalnym wydarzeniu Salone del Mobile.Milano. W ocenie organizatorów to zapowiedź powrotu do targowego życia miasta, całego systemu i kraju. Zapowiadana już jest 60. edycja imprezy. Przyszłoroczna edycja nie musi być jednak podobna do wrześniowego wydarzenia specjalnego, choć z pewnością pewne rozwiązania tu przetestowana zostaną wdrożone ponownie.
„Supersalone”, specjalne wydarzenie Salone del Mobile.Milano 2021, rozpoczęło się od przemówienia włoskiego prezydenta Sergio Mattarelliego, a zakończyło niezwykle pozytywnym wynikiem frekwencyjnym. W ocenie organizatorów zdał egzamin system bezpieczeństwa zarówno dla profesjonalistów, jak i gości. Dzięki Green Pass udało się sprawdzić i przetestować gości przy wejściach, umożliwiając im pracę przy i zwiedzanie targów bez ryzyka.
Nowa platforma cyfrowa Salone del Mobile.Milano odegrała znaczącą rolę w końcowym sukcesie. Jego zadaniem było zachęcać zwiedzających do zaangażowania w nową formułę targów (wszystkie informacje o produktach na wystawie pobierało się np. poprzez QR kody, a nie ulotki). Wiele funkcjonalności umożliwiło też udział zdalny w wydarzeniu. Dane liczbowe do czwartku 9 września, czyli dzień przed zamknięciem targów, pokazują, że z narzędzia korzystali w połowie użytkownicy z Włoch, a w połowie — z zagranicy.
Życie cyfrowe
Kody QR zostały zeskanowane 22 000 razy za pomocą nowej aplikacji. 90 000 użytkowników dziennie wygenerowało łącznie 1,5 miliona odsłon strony internetowej. Na nowe konto Salone del Mobile.Milano na TikTok-u w ciągu pierwszych 5 dni przesłano 19 filmów wideo. Relacje z „supersalone” miały łącznie ponad 630 000 wyświetleń, podczas gdy pierwsze trzy odcinki „Super! Podcast” były odtworzone 2000 razy, od razu trafiając na szczyt najpopularniejszych 100 włoskich podcastów platformy Apple. Kanały społecznościowe (Instagram, Facebook, Linkedin, Twitter) zarejestrowały 15 milionów wyświetleń, 25 000 interakcji i 50 000 odtworzeń wideo.
ZOBACZ TAKŻE
– Naszą fotorelację z Targów Supersalone
– Naszą fotorelację z Brera Design Week
Te liczby potwierdzają — w ocenie organizatorów — potrzebę wykorzystania każdego możliwego kanału cyfrowego, aby kontynuować transmisję na żywo głosu Salone del Mobile.Milano przez 365 dni w roku.
– Decyzja o ruszaniu z „supersalone” wymagała sporej dozy odwagi i oznaczało wzięcie na siebie dużej odpowiedzialności – za system jako całość i cały łańcuch dostaw, który potrzebował fizycznej i konkretnej okazji, nie tylko symbolicznej i cyfrowej, aby przyśpieszyć restart, który – jak widzieliśmy w tym tygodniu – jest już na pełnych obrotach. Musieliśmy również zagwarantować jak najlepsze warunki pod względem bezpieczeństwo dla naszych gości – powiedziała Maria Porro, prezes Salone del Mobile.Milano.
Dobre znaki dały też wydarzenia na mieście. W tym czasie 35 000 osób odwiedziło Triennale Milano, w którym odbywa się wystawa il Salone / la Città, wystawa przygotowana przez Włoskie Muzeum Designu w Triennale Milano dla Salone del Mobile.Milano. Wystawa cieszyła się taki powodzeniem, że została przedłużona o kolejny tydzień, do 19 września.
Kolejne wydarzenie zaplanowano w Mediolanie w dniach 5 – 10 kwietnia 2022 roku.