Po wizycie na targach Supersalone by Salone Del Mobile. Milano trzeba było udać się do najważniejszej dzielnicy designu w mieście. W showroomach i zakamarkach Brery można było znaleźć to, czego (planowo) zabrakło w halach Rho Fiera Milano. Nowości. Premiery. Moc produktów. Także łazienkowych.
Brera Design District, z okazji Fuorisalone powrócił na ulice Mediolanu od 4 do 10 września. Tegorocznym hasłem wydarzenia było „Forms of Living” („Formy życia”). Z ponad 90 wydarzeniami w całej dzielnicy, 130 wystawcami i 140 salonami, z 15 nowymi otwarciami w 2021 roku wydarzenie skupiło się na wystawach, instalacjach i rozmowach.
To edycja zaprojektowana z myślą o wyzwaniach przyszłości, która zmierza w kierunku głębszego połączenia i dzielenia się. na stronie Brera Design Week można znaleźć kompletny przewodnik po wszystkich wydarzeniach, jakie miały miejsc w Mediolanie (i wiele z nich nadal można obejrzeć).
ZOBACZ TAKŻE
Jesteśmy w Mediolanie. Fotorelacja z Supersalone 2021.
Brera Design Week 2021 pod hasłem „Forms of Living” zachęcało do debaty na temat nowych przestrzeni domowych i potrzeb życiowych, jakie są bezpośrednią konsekwencją pandemii.
Ta pandemia przekształciła, i będzie nadal przekształcać, przestrzeń i tożsamości naszych miast. Zachęca architektów i urbanistów do poszukiwania nowych rozwiązań zrównoważonego rozwoju, poprawiających jakość społeczną, środowiskową i terytorialną. Zyskuje na znaczeniu koncepcja bliskości, zgodnie z którą obywatele powinni być w stanie dotrzeć w ciągu 15 minut, pieszo lub na rowerze, do wszystkich niezbędnych usług. W tych latach byliśmy świadkami najszybszych zmian i przekształceń, niż kiedykolwiek: design może być przydatnym narzędziem do ich wykrywania, rozumienia i oferowania skutecznych rozwiązań.
Podczas naszej wizyty na targach przemierzyliśmy dzielnicę w poszukiwaniu (nie tylko) łazienkowych inspiracji.
Premiery marek łazienkowych pokazały, że postępująca personalizacja jest kluczowym aspektem przy budowaniu oferty. Rozwiązania z kategorii „bespoke” (robione na zamówienie) mają być jeszcze bardziej dostępne, a docinanie czy dopasowywanie pod osobisty gust klienta ma być jak najprostsze. Rośnie więc liczba wykończeń czy brył. Trwa poszukiwanie nowych, alternatywnych do dotychczas stosowanych, materiałów. Zarówno konstrukcyjnych, jak też wykończeniowych. Zauważalna jest delikatna próba powrotu do powierzchni gładkich, a nawet lustrzanych – trochę w opozycji do dominującego przez ostatnie lata matu.
Zestawienie premier i prezentacje nowości pokażemy wkrótce — tymczasem zapraszamy do obejrzenia fotorelacji z wydarzenia.