Produkty w wykończeniu z różowego złota są dostępne na rynku od dawna, choć w ofercie kilku zaledwie producentów. Do tego ekskluzywnego grona dołączyła właśnie niemiecka marka Steinberg. Wszystko wskazuje na to, że po matowej czerni, która była na ustach wszystkich w 2019 roku, to właśnie różowe złoto będzie kolejnym hitem kolorystycznym. Na Design/Biznes o trendzie na ten kolor pisaliśmy już dwa lata temu i dziś z zadowoleniem obserwujemy, że nasze przewidywania się sprawdzają.
Więcej niż moda
Kolory czerni, złota, miedzi i brązu powróciły do łask producentów i projektantów armatury nie bez powodu. Przeżywają swoje “pięć minut” już co najmniej od dwóch lat, a to oznacza jedno: wbrew obawom nie stały się chwilową modą, ale czymś co klienci naprawdę pokochali. W renesansie barw w łazienkach, to szczególnie czerń i różowe złoto grają pierwsze skrzypce. O tym pierwszym pisaliśmy już wielokrotnie, gdyż ubiegły rok był czasem gdy to wykończenie pojawiło się w ofercie każdej niemal marki. Za to różowe złoto zasługuje na specjalną uwagę właśnie teraz. Sympatia do takiego wykończenia armatury wypłynęły na fali popularności stylu industrialnego, wyjątkowo łaskawego dla metalowych, matowych powierzchni.
Początkowo styl ten preferował surowe materiały, kolorystycznie korespondujące z paletą barw betonu – czyli szarości. Ale wraz ze swoim rozwojem zostawał stopniowo ocieplany drewnem lub właśnie metalowymi akcentami – także tymi z okolic złota. Żółta jego odmiana w naszym kraju kojarzy się z bizantyjskim przepychem i nie ma zbyt dobrej opinii. Inaczej jest z różowym gatunkiem – to materiał niezwykle szlachetny i subtelny. W przeciwieństwie do matowej czerni, która w zasadzie pasuje do każdej aranżacji, różowe złoto wymaga odpowiedniego otoczenia. Albo wprawnego projektanta, który będzie potrafił wprowadzić je do łazienki. Z tego powodu też będzie naturalnym wyborem dla tych, którzy szukają rozwiązań nieszablonowych i wyraźnie droższych, czasem nawet „spoza” katalogu.
Szlachetna propozycja
Wśród nowości z wykończeniem w kolorze różowego złota szczególną uwagę warto zwrócić na produkty marki Steinberg, które zadebiutowały na rynku w drugiej połowie 2019 roku. Niemiecki producent zaprezentował armaturę w nowym, luksusowym wykończeniu, uzupełniając tym samym ofertę kolekcji Individuals.
Już na pierwszy rzut oka widać, że armaturę w nowym kolorze wyróżnia genialna jakość barwy oraz subtelna gra kolorów – jakość powłoki to mocny punkt każdego produktu marki Steinberg. Rozwiązania tej firmy były już wcześniej dostępne w chromie oraz matowej czerni, które firma oferuje w ramach kolekcji Individuals skrojonej z myślą o klientach, którzy cenią rozwiązania szyte na miarę i o wyjątkowej jakości.
– Trend kolorów wyznaczał kierunek rynku już w 2018 roku. I było to bardzo widoczne. 2019 rok nie był inny, byliśmy wręcz przekonani już w styczniu, że ten trend utrzyma swoją siłę i nie pomyliliśmy się. Cieszy nas to, bo jest to potwierdzenie, że łazienki stały się naprawdę istotnym elementem domu i klienci oraz architekci mają odwagę tworzyć piękne wnętrza, które nie opierają się tylko na bezpiecznych stylistycznie produktach – ocenia Michał Paszkowski, Dyrektor Zarządzający w firmie Steinberg Polska.
Trzy wyjątkowe serie
Wyjątkowa funkcjonalność serii 100, 250, 260 (oraz uzupełniona akcesoriami serii 660) została wzbogacona o elegancką powłokę. W różowym złocie dostępne są baterie umywalkowe, wannowe (w tym wysoka, stojąca) czy zestawy prysznicowe oraz wybrane akcesoria.
Deszczownie i zestawy natryskowe z serii 100 to nowoczesne, luksusowe i – w nowym wykończeniu – ekstrawaganckie produkty. Wszystkie te cechy podkreśla wyjątkowo dobrze różowe złoto, które np. w jasnej aranżacji strefy natrysku wygląda naprawdę zjawiskowo.
Szykowna seria 250 w nowym wykończeniu zyskuje odrobinę ekstrawagancji. W połączeniu z chłodnymi marmurami lub ciepłymi odcieniami drewna jest świetnym sposobem na wykreowanie ciekawego kontrastowego zestawienia w nowoczesny stylu.
Steinberg od 2002 roku dostarcza baterie, zestawy prysznicowe z deszczownicami oraz akcesoria łazienkowe. Kreacje marki zdobyły wiele nagród projektowych, a poza własnymi projektami firma wielokrotnie korzystała z talentów Jochena Schmiddema i Michaela Schneidera. To właśnie zaprojektowana przez Schmiddema seria 260 jako jedna z dwóch doczekała się nowego wykończenia. Moc i dynamika tej armatury w delikatnym różowym złocie zyskuje nowy wymiar i świeżość. Bateria berlińskiego designera to stylowy dodatek zarówno do jasnych, jak i stonowanych wnętrz łazienki.
Uzupełnieniem obu propozycji są akcesoria z serii 660. Wieszak i haczyk na ręcznik, uchwyt na papier toaletowy czy szczotka w kolorze różowego złota to propozycje może odrobinę ekstrawaganckie, szalone ale z pewnością wyjątkowe. Nie można o nich zapomnieć jeśli chcemy stworzyć spójne z armaturą wnętrze.
Nowa kolekcja w ofercie Steinberg to kolejny krok w rozwoju firmy.
Niemiecka marka stawia na tworzenie produktów najlepszej jakości z myślą o indywidualnym odbiorcy. W roku 2016 firma Steinberg otworzyła manufakturę produkującą baterie najwyższej jakości. Portfolio firmy Steinberg GmbH obejmuje 13 serii baterii produkowanych w Düselldorfie, a jedna z nich – wyjątkowa seria Crystal – pochodzi z manufaktury Steinberg, 4 serie akcesoriów i serię pryszniców z deszczownicą. Wykończenie różowego złota dla serii 250, 260 i 660 to kolejny krok na drodze do wyjątkowej łazienki.
Steinberg GmbH
Schiess-Straße 30, 40549 Düsseldorf
www.steinberg.pl
Steinberg
Biuro | Showroom
Ul. Długosza 2-6, budynek 6
51-162 Wrocław
Tel. +48 71 725 65 28