Oswojenie klientów z nowym wizerunkiem oraz wdrożenie nowych produktów na polskim rynku – to jedne z wyzwań marki Tece na rok 2018. Krzysztof Kaczmarek, dyrektor handlowy w firmie, podsumowuje miniony rok oraz opowiada o planach marki w Polsce.
– Jakie było Państwa zdaniem najważniejsze wydarzenie roku 2017 w branży?
Krzysztof Kaczmarek, Dyrektor Handlowy w firmie TECE: Dla branży instalacji sanitarnych były to targi ISH, odbywające się co dwa lata we Frankfurcie nad Menem. To jedno z najważniejszych wydarzeń branżowych, w którym uczestniczymy od wielu lat. Ubiegłoroczna edycja była dla naszej firmy wyjątkowa. Podczas targów zaprezentowaliśmy efekty działań rebrandingowych dla całej Grupy – nowe logo i hasło marki oraz szereg nowości produktowych.
Rebranding TECE
– Jak zmieniło to sposób prezentacji TECE?
W 2017 roku rozpoczęliśmy działania związane z rebrandingiem. Na nowo zdefiniowaliśmy DNA marki. Odpowiedzieliśmy sobie na kluczowe pytania – w którym miejscu jesteśmy, dokąd zmierzamy, jak być jeszcze bliżej klienta i jego potrzeb? Tak powstało nowe hasło – CLOSE TO YOU, czyli „Blisko Ciebie”, które stanowi czytelny drogowskaz dla klientów: jeżeli poszukujesz najwyższej jakości oraz innowacyjnych rozwiązań – w zakresie stelaży podtynkowych, przycisków spłukujących, odwodnień prysznicowych, systemów łączenia rur czy ogrzewania podłogowego, możesz liczyć na TECE. Nowe hasło to nasze zobowiązanie wobec klientów i kierunek dalszego rozwoju.
– Jak oceniacie Państwo rok 2017 w stosunku do poprzedniego?
Nieustannie odnotowujemy dynamiczny rozwój firmy. Z każdym rokiem rosną przychody i sprzedaż produktów TECE. Umacniamy swoją pozycję na rynku, rozszerzamy współpracę z inwestorami i partnerami handlowymi w zakresie pełnej oferty naszej firmy.
– Jakie zdarzenia kształtowały rynek łazienek w ubiegłym roku?
Duży wpływ na sytuację w branży wyposażenia wnętrz ma wciąż rosnący popyt na mieszkania. Według prognoz tendencja wzrostowa ma się utrzymać jeszcze przez najbliższe lata.
Krzysztof Kaczmarek, TECE: Zauważalnym problemem jest jednak brak odpowiedniej ilości wykonawców na rynku.
W ostatnich latach odnotowujemy także zmiany w zachowaniach nabywczych Polaków. Coraz większą popularnością cieszą się rozwiązania, które odpowiadają na potrzeby domowników, zarówno w zakresie jakości, funkcjonalności oraz indywidualizacji przestrzeni sanitarnej.
Krzysztof Kaczmarek: Będą nowe produkty
– Jakie plany i oczekiwania macie Państwo wobec 2018 roku?
Przełom lat 2017 i 2018 do dla nas czas wyjątkowy. Wdrażamy bowiem nowy system identyfikacji marki TECE. Mamy nadzieję, że zostanie pozytywnie odebrany przez klientów i partnerów firmy. Przed nami także kolejna edycja targów INSTALACJE w Poznaniu, czyli finał Mistrzostw Polski Instalatorów 2017. Po raz drugi z rzędu zostaliśmy jednym z partnerów wydarzenia. Uczestnikom zaprezentujemy nie tylko nowe logo i hasło marki, ale także pełną ofertę produktową. Liczymy na dużą frekwencję oraz inspirujące spotkania.
– Możemy spodziewać się nowości w ofercie marki?
W 2018 roku poszerzymy ofertę przycisków spłukujących i odwodnienia liniowego. Rozwiązanie, które zaprezentujemy klientom w drugim kwartale, będzie stanowiło pewną innowację na rynku. W chwili obecnej nie mogę zdradzić więcej informacji. Jestem jednak przekonany, że odbiorcy naszych produktów będą zadowoleni. Nie bez powodu nasze hasło brzmi CLOSE TO YOU.
Dziękuję za rozmowę.
CZYTAJ TAKŻE: Wojciech Drzewiecki, Deante: Klienci są coraz bardziej świadomi swoich potrzeb