Inwestycje w B+R, nowe linie produkcyjne, własny showroom i nowości… Wojciech Drzewiecki, dyrektor ds. handlu i marketingu w firmie Deante, zdradza jakie plany na 2018 rok ma polski producent. I podsumowuje dla nas miniony rok.
Arkadiusz Kaczanowski, Design/Biznes: Jak podsumowujecie Państwo 2017 rok, co ważnego wydarzyło się w tym okresie w Państwa firmie?
Wojciech Drzewiecki, Dyrektor ds. Handlu i Marketingu w firmie Deante: Jako dyrektor handlowy mogę zdecydowanie powiedzieć, że miniony rok to dla Deante przede wszystkim wprowadzanie na rynek nowości produktowych. Obserwujemy, że kluczem do ich popularności jest wsłuchanie się w potrzeby klientów.
W połowie roku swoją premierę miała kolekcja armatury łazienkowej Arnika. To dobry przykład bezpośredniej odpowiedzi na zapotrzebowanie rynku: klasycznej baterii mieszaczowej nadaliśmy modny, cylindryczny kształt baterii termostatycznej.
Wciąż modny minimalizm w łazienkach był dla nas też inspiracją do stworzenia jeszcze doskonalszych systemów podtynkowych, takich jak natryski z serii Multibox i Lobelia. Obydwa pozwalają stworzyć niczym niezakłóconą łazienkową aranżację, w której wszystkie elementy instalacji pozostają ukryte.
Czy wyróżniał się ten rok w branży Pana zdaniem?
To zdecydowanie rok, w którym wzrosła wiedza klientów, ich znajomość rynku i świadomość własnych potrzeb.
Ten trend widoczny jest od kilku lat, ale w 2017 roku osiągnął niespotykaną dotąd skalę. Urządzając kuchnię i łazienkę długo szukamy nowych rozwiązań, modnych dodatków, porównujemy, sprawdzamy… Dlatego sukcesy święcą salony łazienkowe i kuchenne, w których klient może zobaczyć wiele produktów w jednym miejscu i dotknąć ich na ekspozycji, wspólnie z projektantem stworzyć wizualizację łazienki, a zaraz potem zamówić poszczególne artykuły.
– Czy rozwój rynku nieruchomości odbił się na rozwoju firmy?
Przede wszystkim wzrost na rynku nieruchomości spowodował, że automatycznie zwiększyło się zapotrzebowanie na produkty wyposażenia wnętrz. Powstawanie nowych inwestycji mieszkalnych, biurowych czy handlowych powoduje zwiększenie obrotów także w naszej branży. Dla tak dynamicznie rozwijającej się firmy jak Deante oznacza to oczywiście zwiększenie intensywności spotkań z architektami i projektantami odpowiedzialnymi za wyposażenie obiektów inwestycyjnych. W efekcie produkty Deante obecne są w coraz większej liczbie wykończonych pod klucz apartamentów, nowych hoteli oraz biurowców, co oczywiście jest dla nas powodem do radości.
Deante stawia na rozwój
– Na jakie kierunki postawicie więc w 2018 roku?
W 2018 roku Deante zakończy dużą inwestycję i otworzy nową siedzibę firmy. Mocno inwestujemy we własne laboratorium badawcze oraz Dział Badań i Rozwoju. W centrum Polski uruchomimy też nowe linie produkcyjne oraz otworzymy showroom, w którym prezentować będziemy najnowsze kolekcje kuchenne i łazienkowe. Szykujemy również nowości produktowe, których premiery zaplanowane są na najbliższe miesiące. Będzie to między innymi nowy zlewozmywak hybrydowy, zbudowany z dwóch różnych rodzajów materiału, które połączyliśmy jako pierwsi – takiego produktu nie ma jeszcze na rynku.
Co w takim razie typujecie na najważniejszy trend w obszarze produktów do łazienek w 2018 roku?
Ekologia. I to zarówno w rozwiązaniach technologicznych pozwalających na rzeczywistą oszczędność wody, jak i tych dających wizualny efekt „łazienki eko”. Do tych ostatnich należą naturalne materiały wykorzystywane w aranżacjach, takie jak naturalne drewno, kamień, czy żywe rośliny.
Powody do dumy
Powinienem więc spytać o Państwa powody do dumy – jakie największe innowacje Deante wprowadziło w 2017 roku?
Najciekawszą nowością Deante z 2017 roku są wspomniane już zlewozmywaki hybrydowe, łączące dwa różne materiały. Uzyskujemy w ten sposób bardzo ciekawe kompozycje kolorów i faktur, a jednocześnie wykorzystujemy to, co najlepsze w obu materiałach. Warto też wspomnieć, że produkujemy je w całości w Polsce.
Poza zaplanowaną na 2018 rok premierą zupełnie nowego połączenia, w sprzedaży jest już dostępna kombinacja granitu ze szkłem, czyli zlewozmywak Capella. Wybierając spośród minimalistycznych wzorów szkła – m.in. z kodem kreskowym czy blokami betonu – oraz kolorów granitu, możemy uzyskać bardzo ciekawe efekty.
Niejako w kontraście do surowości wzorów Capelli, najnowsza, bo wprowadzona w grudniu 2017 roku, limitowana kolekcja Capella Precious obejmuje oszałamiająco zdobione modele wykończone barwnikami z dodatkiem metali szlachetnych. Ta wersja dostępna jest w trzech kolorach: lustrzano-platynowym, złotym oraz miedzianym z mieniącymi się drobinkami.
A jeśli idzie o przestrzeń łazienki?
Z nowości łazienkowych Deante najciekawsza jest z pewnością stalowa konsola podumywalkowa, która jest doskonałą alternatywą dla klasycznej szafki. Wpisuje się w trend minimalistyczny, do tego jest wytrzymała, a jednocześnie lekka wizualnie. Oferujemy ją w komplecie z prostą i funkcjonalną umywalką Temisto. Ta konsola łazienkowa wskazuje kierunek rozwoju Deante: kompletne rozwiązania, które prosto z salonu można przenieść do swojego mieszkania i mieć pewność, że poszczególne elementy będą ze sobą współgrały.
Dziękuję za rozmowę.
Rozmawiał Arkadiusz Kaczanowski.
2 komentarze
HA HA TO CO JUŻ REZYGNUJĄ Z PRODUKCJI W CHINACH
Proszę mieć na uwadze, że miejsce produkcji nie ma takiego znaczenia, ile pilnowanie pewnych standardów tejże produkcji. Inna sprawa, że coraz więcej marek (w tym polskich) swoje procesy wytwórcze powoli w części przynajmniej, przenosi do Europy.
Comments are closed.