O konkursie pisaliśmy zimą tego roku – wtedy poznaliśmy laureatki (w tym roku zwyciężyły same studentki) tegorocznej edycji wydarzenia. Wyzwaniem dla wszystkich młodych projektantów i architektów biorących udział w One Day Design Challenge jest fakt, że temat prac ogłaszany jest w dniu rozpoczęcia konkursu. Dodatkowo na stworzenie projektu mają oni tylko kilka godzin. W bieżącej edycji tematem zmagań była toaleta w sklepie detalicznym.
Laureatom konkursu organizator, firma Roca, sponsoruje nie tylko nagrody finansowe. Wspiera ich także w rozwoju. Na początku czerwca autorki wyróżnionych prac zaproszono do Gliwic na specjalnie szkolenie oraz zwiedzanie fabryki, w której powstają produkty hiszpańskiej firmy oraz należącej do Grupy marki Laufen. Projektantki naocznie mogły się przekonać jak powstają produkty i poznały tajniki procesu wytwarzania ceramiki Roca w jednym z najnowocześniejszych tego typu zakładów.
Na zaproszenie organizatora dla młodych adeptek architektury wnętrz szkolenie poprowadziła Ewa Mierzejewska. Opowiadała ona o tym jak na przestrzeni ostatnich 30 lat zmieniało się projektowanie i wnętrza w Polsce. Pokazała też na czym polegają podstawy w budowaniu wizerunku i marki osobistej projektant oraz jak układać sobie współpracę na linii klient-architekt.
Fotorelację z fabryki Roca pokażemy wam w najbliższym wydaniu magazynu „Łazienka.PRO”.