• design
  • biznes
  • ludzie
  • dzieje się
  • odkryj Trendbook
  • Nowości
  • Strona główna
  • design
  • biznes
  • Trendbook
    • Trendbook Łazienki 2024/2025
    • Trendbook Łazienki 2023
    • Trendbook Łazienki 2022
    • Trendbook Łazienka 2021
    • Trendbook Łazienka 2020
  • ludzie
  • dzieje się
  • Porady
  • ŁAZIENKA.PRO
  • Nasz newsletter
  • Redakcja
  • Magazyn Design/Biznes
  • Darmowa prenumerata
  • Redakcja
  • Bezpłatna prenumerata
  • Magazyn Design/Biznes
  • ŁAZIENKA.PRO
  • Newsletter
  • Kontakt
Design/Biznes/Łazienki Design/Biznes/Łazienki
  • design
  • biznes
  • ludzie
  • dzieje się
  • odkryj Trendbook
  • Nowości
Najnowsze artykuły
  • Ceramika Paradyż i Puszman współpracują. Stworzyli meble ogrodowe
  • Indie: prawie 11% spadek eksportu płytek ceramicznych w 2024 roku
  • Rosną przychody połączonego Villeroy&Boch oraz Ideal Standard
  • Tubądzin współpracuje z Łazienkami Królewskimi
  • Home Concept w Katowicach po rozbudowie. Do najemców dołącza Mirad
Nasze konta
Facebook
Instagram
LinkedIn
YouTube
Pinterest
Twitter
  • Redakcja
  • Bezpłatna prenumerata
  • Magazyn Design/Biznes
  • ŁAZIENKA.PRO
  • Newsletter
  • Kontakt

Trendbook Łazienki 2022 już jest!

TRENDBOOK ŁAZIENKI 2022

Trendbook Łazienki 2022 przygotowany przez redakcję Design/Biznes to Twój przewodnik i źródło inspiracji przy projektowaniu i urządzaniu wnętrz. Nowe trendy, inspirujące produkty, ciekawe projekty i porady ekspertów znajdziesz w naszym wydawnictwie.

Przeczytaj Trendbook Łazienki 2022

Trendbook Łazienki 2022 by Design/Biznes
zobacz Trendbook w oddzielnym oknie
152

strony

Inspiracji, pomysłów, podpowiedzi i realizacji.

12

trendów

Które zdecydują o tym, jakie będą łazienki.

300+

zdjęć

Produktów i wnętrz, które zainspirują cię do projektowania wyjątkowych łazienek

24

marki

Z którymi dokonaliśmy selekcji najlepszych rozwiązań na rynku.

12

projektów i idei

Od polskich projektantów.

21

ekspertów i autorów

Którzy doradzą jak projektować i aranżować nowoczesne łazienki.

Siła przyrody – słowo wstępu

Łazienkowa przestrzeń, choć nie przeżywa trendowej rewolucji, zmienia się w dynamiczny sposób. Ten rok pokazuje, że poza wzornictwem i technologią kluczowa staje się jeszcze jedna rzecz – relacja. Między ludźmi, z naturą, z przyszłością i przeszłością.

W kwestii łazienkowych trendów od strony wizualnej od dłuższego czasu nie mieliśmy znaczących zmian. Ostatnią większą rewolucją estetyczną była ekspansja stylu loftowego, której konsekwencją jest utrzymująca się do dziś popularność czerni w łazience. Początek tego trendu kojarzę z mediolańskim targami Salone del Mobile z roku 2016. Obserwując wtedy stoiska wystawców łazienkowych można było wyraźnie wyczuć, że to industrialne klimaty zawładną wkrótce toaletami i salonami kąpielowymi. Tak też się stało.

Na kolejne nowinki z Mediolanu przyszło nam trochę poczekać. Wystawa łazienkowa na Salone del Mobile 2018 (łazienkowi wystawcy są zapraszani na te targi co dwa lata) nie przyniosła fundamentalnych zmian w trendach. Następna miała być zorganizowana w roku 2020, ale wtedy wydarzenie zostało odwołane z powodu pandemii.

Dopiero w roku 2022 mieliśmy okazję wrócić na mediolańskie Salone Bagno i przyjrzeć się co nowego wydarzy się w łazienkach.

Przede wszystkim widoczne są coraz silniejsze inspiracje naturą. Pojawia się bardzo dużo drewna. Litego, ale też w postaci materiałów drewnopodobnych – np. konglomeratów naśladujących naturalne usłojenie czy laminatów płyt meblowych. Niezmiennie popularny jest również kamień – we wszystkich możliwych postaciach. Przyroda inspiruje łazienkowych designerów również w zakresie form. Są one miękkie, pozbawione ostrych kątów, zaokrąglone. Czasem nawet nieregularne, jakby były uformowane siłami natury, nie ręką człowieka. To dążenie do zespolenia z przyrodą przejawiało się na tegorocznych Salone del Mobile również poprzez ofertę outdoorową. Była bogatsza i ciekawsza niż dotychczas, szczególnie w zakresie armatury przeznaczonej na zewnątrz.

Natura nie tylko inspiruje łazienkowy design, ale też trendy technologiczne. Coraz więcej mówi się o zrównoważonej łazience, potrzebie oszczędzania i odzyskiwania wody. Coraz szersze zastosowanie znajdują w łazience materiały ekologiczne – np. pochodzące z recyklingu. Dobrym przykładem może być umywalka prezentowana na naszej okładce, która jest wykonana z przetworzonych plastikowych odpadów.

Równie ciekawe łazienkowe rozwiązania, technologie, trendy – nie tylko wzornicze, ale i społeczne, pokazujemy na kolejnych stronach naszego tegorocznego Trendbooka. Zebraliśmy na nich wszystko to, co uznaliśmy dziś za najbardziej inspirujące i interesujące w łazienkowym świecie. Duża część ilustracji pochodzi z materiałów prasowych przywiezionych z tegorocznych targów w Mediolanie.

Ujawniamy łazienkowe trendy na 2022 rok

DREWNO – ZMIANA SKALI

Drewno to trwałość, piękno, synonim natury. W domach jest z nami praktycznie od zawsze. Jest nieodłącznym elementem wnętrz w stylu skandynawskim. Często stosowane jest jako dopełnienie, przeciwwaga dla akcentów minimalistycznych czy industrialnych. Dziś w projektach wnętrz i designie jest go coraz więcej. Zmienia się optyka – to drewno gra główną rolę. Tym samym podkreśla i odpowiada na naszą tęsknotę do natury i prostoty.

CIAŁO I UMYSŁ

W dużym stopniu nasze samopoczucie zależy od otoczenia, w którym funkcjonujemy. Dlatego tak ważne jest, byśmy korzystali z wyposażenia, które zapewni nam komfort – ciała, ale też umysłu. Z produktów ergonomicznych, o wysokiej jakości i estetyce, zaprojektowanych empatycznie, z holistyczną uwagą ukierunkowaną na człowieka.

MORZE ŚRÓDZIEMNE

Czas na podróż na południe! Natura jest dla nas nieskończonym źródłem inspiracji. Widać to szczególnie w zmianach, jakie zachodzą w projektowaniu wnętrz. Coraz ważniejsza jest możliwość delektowania się pięknem łagodnych kolorów, fakturami naturalnych materiałów, przemyślaną formą przedmiotów, przestronnością i światłem. Źródła takich projektów odnajdujemy w regionie basenu Morza Śródziemnego.

DOM WODY

Woda to życie. Woda to energia. Tej dobrej, czystej i życiodajnej jest coraz mniej na świecie, więc każda kropla zyskuje na wartości. We współczesnej łazience urządzenia nie tylko same oszczędzają wodę, ale też uczą nas dobrych nawyków. Skłaniają do uważności, czujności i skupienia. Wreszcie coraz częściej pomagają odzyskiwać to, co dotąd marnowaliśmy lub uwalniają ukrytą w kroplach i strumieniach siłę.

PRAWIE NOC

Zgaśmy światło! Skąpana w ciemnych kolorach czystej czerni łazienka to elegancja na miarę naszych czasów. Częściej widywana w metropoliach i apartamentach w wieżowcach, niż w domkach na przedmieściach. Jest przestrzenią dla osób żyjących dynamicznie i chcących smakować życia. Nie brakuje tu połączenia z naturą, ale jest to związek zarysowany subtelnie i podskórnie.

UFAM, WYBIERAM

Bezpieczeństwo i zaufanie jest dla nas dziś kluczowe. Dotyczy to także wyborów konsumenckich. Coraz częściej wybieramy produkty do łazienek, za którymi stoi tradycja, doświadczenie i które są dla nas rozpoznawalne. Albo, za które ręczyć może nasz projektant lub wykonawca.

Z DUSZĄ

Wnętrze jako indywidualny kolaż z artystycznym zacięciem. Charakter nadają mu różnorodność kombinacji, nietypowe kolory, dialog między rzemiosłem a technologią. Istotne jest kreatywne wykorzystanie nowych materiałów, nietypowe procesy produkcyjne, nieszablonowe motywy i wyrazista stylistyka, które dają początek przedmiotom o niepowtarzalnym charakterze.

SZYK I BŁYSK

Chcielibyśmy zaznaczyć swoją obecność i styl. Podkreślić, że jesteśmy tu i teraz – wykorzystując odważny kolor czy przyciągając uwagę błyszczącymi, polerowanymi powierzchniami, wyrafinowanymi wykończeniami, takimi jak np. złoto, czy luksusowymi materiałami, innowacyjnymi technologiami.

PUBLICZNE / PRYWATNE

Przestrzenie się przenikają. W domowych łazienkach coraz częściej goszczą rozwiązania znane dotąd z przestrzeni komercyjnych. I na odwrót – w publicznych toaletach czy łazienkach w pracy szukamy domowego komfortu i wartościowego designu. Zacierają się też granice samej łazienki, która staje się otwarta i bardziej naturalnie połączona z innymi pomieszczeniami.

ODPOWIEDZIALNY WYBÓR

Chcemy wybierać świadomie i mądrze. Stawiamy więc na innowacyjne produkty, które tworzone są z szacunkiem dla środowiska, powstają z lokalnych surowców, które można powtórnie wykorzystać. Nasza łazienka ma być eko nie tylko w użytkowaniu, ale też wykonaniu.

KAMIEŃ NOWEJ GENERACJI

Wciąż eksplorujemy naturę w poszukiwaniu nowych inspiracji. A ona ich nam bezustannie dostarcza. Dziś zachwycają nas m.in. wzory
wyrazistych kamieni – półszlachetnych agatów, niebieskozielonych amazonitów czy surowego Ceppo di Gre zawierającego spore fragmenty skamieniałości. Nie przestaje zaskakiwać marmur pokazując coraz to nowe oblicza.

WITALNOŚĆ

Cieszmy się energią życia. Projekty łazienek coraz precyzyjniej odpowiadają na potrzeby użytkowników. Teraz wyjątkowo mocno oczekujemy od tej przestrzeni energii na wzmocnienie – zarówno w sferze fizycznej, jak i psychicznej. Dziś łazienka emanuje energią, żywiołowością, wieloma kolorami, żywą roślinnością i silnymi połączeniami z naturą. Tu czerpiemy nasze siły witalne.

PARTNERZY: CERAMIKA PARADYŻ / CERRAD / DELABIE / ELITA / EXCELLENT / FDESIGN / FERRO / HANSGROHE / INVENA / KFA ARMATURA / MARMITE / PREVEX / ROCA / TUBĄDZIN

WSPARCIE MERYTORYCZNE: ADNATURALNIE / ARCHIDESK.PL / CAD PROJEKT K&A / DEANTE / GEBERIT / HEWI / INTERLITE / NEW TRENDY / OLTENS / OMNIRES / STEINBERG

Zapisy na wersję drukowaną zostały zakończone.

Możesz nadal zapisać się na kolejne wydania naszego magazynu.

zapisz sie do listy prenumeratorów
Nasz magazyn (czasopismo i wysyłka) jest darmowy dla projektantów wnętrz i architektów.

Design/Biznes/Łazienki
  • Strona główna
  • Nasz zespół
  • Polityka prywatności
  • KONTAKT

Wpisz, czego szukasz, i wciśnij Enter.