• design
  • biznes
  • ludzie
  • dzieje się
  • odkryj Trendbook
  • Nowości
  • Strona główna
  • design
  • biznes
  • Trendbook
    • Trendbook Łazienki 2024/2025
    • Trendbook Łazienki 2023
    • Trendbook Łazienki 2022
    • Trendbook Łazienka 2021
    • Trendbook Łazienka 2020
  • ludzie
  • dzieje się
  • Porady
  • ŁAZIENKA.PRO
  • Nasz newsletter
  • Redakcja
  • Magazyn Design/Biznes
  • Darmowa prenumerata
  • Redakcja
  • Bezpłatna prenumerata
  • Magazyn Design/Biznes
  • ŁAZIENKA.PRO
  • Newsletter
  • Kontakt
Design/Biznes/Łazienki Design/Biznes/Łazienki
  • design
  • biznes
  • ludzie
  • dzieje się
  • odkryj Trendbook
  • Nowości
Najnowsze artykuły
  • Defra by Deftrans uruchamia Strefę Projektanta
  • Program do projektowania mebli dla profesjonalistów – jaki wybrać?
  • Bezpieczeństwo i prywatność w domu – jak skutecznie chronić przestrzeń tarasową
  • DELABIE przejmuje KWC Professional
  • hansgrohe współpracuje z John & Will Silo-Hotel by Guldsmelden Hotels w Bremie
Nasze konta
Facebook
Instagram
LinkedIn
YouTube
Pinterest
Twitter
  • Redakcja
  • Bezpłatna prenumerata
  • Magazyn Design/Biznes
  • ŁAZIENKA.PRO
  • Newsletter
  • Kontakt

Trendbook Łazienki 2023

TRENDBOOK ŁAZIENKI 2023/2024

Trendbook Łazienki 2023/2024 przygotowany przez redakcję Design/Biznes, to najpełniejszy przewodnik po świecie łazienkowych trendów i inspiracji. Dziś dominują wśród nich emocje i wellbeing użytkowników. Trendbook Łazienki 2023/2024 to wszystko, co powinieneś wiedzieć o współczesnej łazience. Znajdziesz tu modne produkty, eksperckie porady i ciekawe projekty.

Przeczytaj Trendbook Łazienki 2023

Trendbook Łazienki 2023 by Design/Biznes
zobacz Trendbook na pełnym ekranie
128

stron

Inspiracji, pomysłów, podpowiedzi i realizacji.

13

trendów

Które zdecydują o tym, jakie będą łazienki.

200+

zdjęć

Doskonałych inspiracji do projektowania współczesnych łazienek

15

marek

Które wsparły nas swoim doświadczeniem

20

artykułów

Z których dowiesz się, co warto wziąć pod uwagę przy tworzeniu projektu łazienki

21

ekspertów i autorów

Którzy doradzą jak projektować i aranżować nowoczesne łazienki.

W poszukiwaniu dobrostanu – słowo wstępu

Żyjemy szybko, napędzani liczbą obowiązków i wciąż przyspieszającym biegiem codzienności. Wielu z nas cieszy się możliwością utrzymania tempa, inni odczuwają zmęczenie. Ta powtarzalność, a także wydarzenia ostatnich lat (wśród nich pandemia, wojna, „uwolnienie” sztucznej inteligencji) zmieniły jednak naszą optykę.

Oto niezależnie od tego, jaki styl życia wybieramy i jak bardzo podatni jesteśmy na wpływy czynników zewnętrznych, coraz bardziej jesteśmy skłonni podejmować dialog z własnym „ja”. Bliżej mu się przyglądamy, pytamy o specyficzne potrzeby i co ważne – jesteśmy gotowi je spełniać.

Obecny czas to zatem nie tylko czas życia w biegu. To także pora poszukiwań, których celem jest odnalezienie równowagi. Budowanie przestrzeni, w której jesteśmy w stanie szybko się zregenerować, tworzenie bezpiecznej przystani, gdzie możemy być sobą. Wydaje się, że jak nigdy dotąd zależy nam na naszym osobistym dobrostanie. I co ciekawe, miejscem, w którym szukamy go w pierwszej kolejności jest nasz dom.

Tegoroczne wydanie Trendbooka Łazienki wyraźnie pokazuje te tendencje. Wnętrza, w których żyjemy, mają rezonować z naszymi wewnętrznymi potrzebami. Mają stymulować nas kolorem, relaksować przyjemnymi fakturami, koić miękkością kształtów wyposażenia. Dom ma być przedłużeniem naszego „ja”. Miejscem, które przestało być fajne, ponieważ jest modne. Jest super, bo jest nasze i bliskie.

Dla każdego ta bliskość może oznaczać zupełnie coś innego, ale ostatecznie prowadzi do jednego wspólnego wniosku, który w centrum stawia człowieka i jego wellbeing. Co ciekawe, dbanie o siebie wyraźnie przekłada się na dbałość o środowisko, którego jesteśmy przecież częścią. Jak zaawansowane są dziś pomysły na to, by oszczędzać wodę i energię w łazience, pokazuje projekt z naszej okładki.

Trendbook Łazienki 2023/2024 to ponad 200 zdjęć, 20 tekstów i możliwość podpatrzenia, co w urządzaniu łazienki liczy się najbardziej. Życzymy sobie i Państwu, by okazał się prawdziwym źródłem inspiracji na drodze do projektowania wnętrz, w których będziemy odnajdywać swój potencjał.

Ujawniamy łazienkowe trendy na 2023 rok

Wszystko, wszędzie, naraz

Korzystanie z kompleksowych ofert ma mnóstwo zalet zarówno dla klientów indywidualnych, jak i biznesowych. Oszczędność czasu, eliminacja ryzyka pomyłek i błędów, lepsza logistyka dostaw, prostota projektowania i montażu. Systemowe rozwiązania, kompaktowe, wielofunkcyjne produkty, a nawet dodatkowe usługi – żyjemy w czasach pakietów, komplementarności i braku czasu.

Opowieść o kolorze

Nasza świadomość ekologiczna i konsumencka stale wzrasta. Dlatego coraz częściej sięgamy po meble, dodatki czy dekoracje z charakterem – takie, które opowiadają jakąś historię. Lubimy przedmioty unikatowe, jednocześnie trwałe, jakościowe i dające poczucie bezpieczeństwa. Nie boimy się kolorów i wprowadzamy je do naszych wnętrz. W ten sposób stają się one zapisem naszego życia i wspomnień.

Pełne kształty

Design już od kilku dobrych lat celebruje pełne kształty. Miękkie, obfite krągłości obiecują nam komfort i bezpieczeństwo, zapraszają by się przytulać. Zaokrąglone, płynne formy, najczęściej o organicznym charakterze, pojawiają się zazwyczaj solo: sofy, szezlongi, fotele, dekoracyjne naczynia, lampy i łazienkowa ceramika przykuwają wtedy całą uwagę.

Ponad granicami

Ogranicza nas tylko wyobraźnia – dziś technologia pozwala prawie na wszystko. Możemy operować na niemal dowolnych kształtach i rozmiarach materiałów. Produkty przekraczają granice – mogą być stosowane w różnych wnętrzach, nie podlegają prostej klasyfikacji.

Znak rozpoznawczy

Dlaczego w wyposażeniu wnętrz zwróciliśmy się ostatnio w stronę powierzchni czy przedmiotów z wyrazistą fakturą? Dlaczego coraz częściej doceniamy ich potencjał dekoracyjny? Faktury i ich kontrastowe zestawienia są prawdziwą „solą” minimalistycznych, monochromatycznych wnętrz – do tego stopnia, że z salonów, pokoi i kuchni trafiły też do łazienek.

Eko na serio

Jesteśmy ważną częścią większego ekosystemu. Niestety, pomimo naszej inteligencji, dość niefrasobliwie podeszliśmy do tematu bezpowrotnego niszczenia środowiska. Zadaniem naszego pokolenia jest wyhamowanie tych tendencji. Mamy możliwości, musimy jedynie je wykorzystać.

#ColourStories

Świat mody gorąco namawia nas, by aplikować sobie jak najczęściej dopamine dressing – ubrania poprawiające nasz nastrój i podnoszące samoocenę. To, co je wyróżnia, to zazwyczaj ulubiony fason, symboliczne znaczenie i intensywne, żywe barwy. I choć sama koncepcja wpływu kolorów na nasze emocje nie jest z pewnością nowa, to ostatnio badacze i projektanci skupiają się na jednej z nich: szczęściu.

Be smart

Poszukiwanie inteligentnej, zautomatyzowanej łazienki trwa od dawna. Dziś największy sens smart ma w obiektach publicznych – hotelach, galeriach, na lotniskach. Tam, gdzie do nadzorowania i kontrolowania są setki punktów odbioru. Instalatorzy pracujący przy takich projektach będą musieli umieć połączyć i zintegrować ze sobą armaturę, ceramikę i rury w jeden, sprawnie działający system sterowany z centrali. W domach prywatnych inteligentne rozwiązania stają się też coraz popularniejsze.

Wschodnie spa

Potrzebujesz zregenerować siły, wzmocnić, uodpornić organizm i zrelaksować się? Świetnym miejscem, które Ci to zapewni może być Twoja łazienka. Najlepiej urządzona w duchu wschodniego spa, zgodnie z zasadami filozofii zen. Minimalistyczna, ale ocieplona naturalnymi materiałami i zielenią żywych roślin.

Get your design

Dobry design powinien być dostępny dla każdego, niezależnie od zasobności portfela i wielkości urządzanej przestrzeni. Odrywamy od słowa “design” łatkę elitarności. Na rynek trafia więcej produktów, które dobrze spełniają swoją funkcję, mają ciekawą formę, dobrą jakość i cenę przystępną dla masowego odbiorcy.

Perfect less

Niezależnie od tego, czy fascynuje nas estetyka i filozofia japońska, czy jesteśmy pasjonatami rzemiosła, albo też doceniamy luksus w jego najbardziej unikatowych, a więc często wykonanych ludzkimi rękami, przejawach – wszystkie te postawy łączy jedno: podziw dla autentyczności.

Quiet luxury

Trendy wnętrzarskie nie zmieniają się szybko. Tym bardziej każda nowość przyciąga uwagę i skłania do zmiany aranżacji całego pomieszczenia lub przynajmniej dodatków. Podczas gdy minimalizm i styl glamour trochę się już opatrzyły, popularność zyskuje coś nowego – quiet luxury. Idealne połączenie elegancji i komfortu w subtelnym stylu, które sprawdzi się zarówno w łazience, jak i w salonie.

New emotions

Głównym celem przy planowaniu łazienek stają się emocje – ożywiane przez kolor, światło, dotyk. Materiały i technologie budują nastrój. To, co znika za ścianą tworzy krwiobieg emocjonalnej łazienki. Napędza ją, nawet gdy tego nie widzimy. To, co na widoku, stymuluje nasze zmysły.

PARTNERZY: Cerrad / Deante / Delabie / Elita / FDESIGN / Ferro / Hansgrohe / Invena / Laminam / Laufen / Marmite / New Trendy / Omnires / Paradyż / Roca

WSPARCIE MERYTORYCZNE: Oltens / Tece

Zapisy na wersję drukowaną zostały zakończone.

Możesz nadal zapisać się na kolejne wydania naszego magazynu.

zapisz sie do listy prenumeratorów
Nasz magazyn (czasopismo i wysyłka) jest darmowy dla projektantów wnętrz i architektów.

Podoba Ci się Trendbook Łazienki 2023/24? Sprawdź poprzednie wydania!

Trendbook Łazienki 2020
Trendbook Łazienki 2021
Trendbook Łazienki 2022
Design/Biznes/Łazienki
  • Strona główna
  • Nasz zespół
  • Polityka prywatności
  • KONTAKT

Wpisz, czego szukasz, i wciśnij Enter.