Na targach Cersaie po raz czwarty została przyznana nagroda ADI Booth Design Award. Otrzymały ją stoiska, które najskuteczniej promowały produkty firm i wartości swoich marek.
W przypadku nagrody ADI Booth Design Award decydował panel sędziowski w składzie: Cecilia Bione (profesor Akademii Sztuk Pięknych w Bolonii), Pierluigi Molteni (architekt i profesor Advanced Design), Elizabeth Francis (architekt) i Wladimiro Bendandi (ADI Emilia-Romagna ). Oceniali oni stoiska przez pierwsze dwa dni targów stoiska i wybrali te, które najskuteczniej komunikowały tożsamość i wartość produktów.
Zwycięzcy ADI Booth Design Award 2023
Treemme Rubinetterie
-Na stoisku odwiedzający byli “przenoszeni do fabryki”, co dawało im możliwość poznania wszystkich etapów procesu produkcyjnego. Stanowiło to punkt wyjścia do lepszego zrozumienia i docenienia produktów oraz ich złożoności. Prostota języka podkreślała rzemieślniczą i przemysłową istotę włoskiej produkcji, płynnie uzupełniając wyrafinowanie produktów i ich prezentację – uzasadniło swój werdykt jury.
Ermes Aurelia
-Pomimo swojej złożoności i kompleksowego podejścia, projekt stoiska zachowywał harmonię we wszystkich jego elementach. Od zewnętrznej powłoki po poszczególne elementy oprawy wizualnej, wszystko było dobrze przemyślane i wykonane, co zachęcało odwiedzających do odkrycia marki produktów i filozofii. Wykorzystanie niekonwencjonalnych dla branży materiałów oraz skrupulatne projektowanie nośników graficznych tworzą oryginalną i wysokiej jakości mieszankę – podkreślało jury.
Mavi Ceramica
-Mała firma z jasną wizją relacji pomiędzy firmą a projektantem oraz rola designu. Stoisko swoją prostotą skutecznie opowiadało historię rozwoju firmy i sprawiało, że produkt był wyjątkowo łatwy do zrozumienia. Użycie koloru podkreślało ciągłe badania i dynamikę, które umożliwiły firmie zaistnienie na nowoczesnym rynku, jednocześnie honorując swoje rzemieślnicze dziedzictwo i tradycje.
Azuvi
-Stoisko wystawowe zostało starannie zaprojektowane i skutecznie prezentowało poszczególne produkty oraz tożsamość marki w harmonijny sposób. Odwiedzający spotykali się z różnymi angażującymi scenariuszami, które umiejętnie łączyły przestrzeń wewnętrzną i zewnętrzną. Zastosowanie luster w celu powiększenia obszaru i stworzenia ciągłej perspektywy wzmacniało koncepcję ścieżki z przewodnikiem. Ogólnym rezultatem była elegancka atmosfera, która wciągała odwiedzającego w uniwersum marki. Jury doceniło też wysoki stopień spójności w sposobie realizacji koncepcji projektowej od pomysłu do wdrożenia.
Flaminia
-Rygorystyczny projekt, który usuwa wszystkie niepotrzebne elementy i stylizację, aby produkt znalazł się w centrum uwagi. Dziesięć różnych kompozycji kolorystycznych urzekało wizualnie, a jednocześnie przestrzeń utrzymywała otwarte i komunikatywne połączenie z otoczeniem. Dbałość o szczegóły w projekcie odzwierciedlała ugruntowaną markę, która nieustannie inwestuje w badania. Włączenie produktu dla osób niepełnosprawnych podkreślało koncepcję, że jakość musi być dostępna dla każdego.
Specjalne wyróżnienia
Otrzymały je firmy:
Zschimmer & Schwarz Ceramco
-Chociaż trudno opisać ten sektor produkcyjny, skutecznie przekazuje on swoją istotę za pomocą środków wizualnych, czyniąc go jasnym i namacalnym. Sprzęt cyfrowy płynnie współdziała z innymi mediami i odgrywa kluczową rolę na wystawie Odwiedzający mogli zapoznać się z bogactwem informacji technicznych i uzyskać do nich dostęp w interaktywny i niemal zabawny sposób. Szczególnie godne pochwały było wykorzystanie designu jako narzędzia komunikacji produktu jednorazowego w procesie produkcji ceramiki – podkreślało jury.
Gruppo Romani
-Projekt, który z sukcesem prezentował różne marki i tożsamości w ramach grupy za pomocą unikalnego i odważnego projektu. Zwiewny i lekki element powietrzny służył jako wątek narracyjny, który łączył różne produkty, każdy z własnymi, odrębnymi cechami. Wynik – bezbłędnie spójny pod względem stylu i koloru – tworzył poczucie płynnej ciągłości, która wykraczała poza granice pojedynczego stoiska, aby podkreślić synergię w ramach złożonej i rozwijającej się grupy.
Zobacz też: Najciekawsze produkty Cersaie 2023