Po raz 9. na targach Cersaie została przyznana nagroda ADI Ceramics & Bathroom Design dla najbardziej innowacyjnych włoskich produktów w sektorze płytek ceramicznych i wyposażenia łazienek.
Nagrody ADI Ceramics & Łazienka Design Award przyznał panel ekspertów w składzie: Silvia Stanzani (projektantka), Oscar G. Colli (współzałożyciel magazynu Il Bagno oggi e domani), Carlo Branzaglia (członek zarządu ADI) i Valentina Downey (prezes Delegacji ADI Emilia Romagna).
Jury oceniło wystawione produkty w ciągu pierwszych targowych i wybrało te, które najskuteczniej łączą innowację i doskonałość wzornictwa w sektorach płytek ceramicznych i wyposażenia łazienek. Wybrane przez jury produkty i stoiska (o nagrodzonych ekspozycjach w oddzielnym tekście) zostaną zakwalifikowane do edycji ADI Design Index 2023, rocznika prezentującego najlepsze włoskie wzornictwo.
Emilio Mussini, wiceprezes Confindustria Ceramica podkreślił znaczenie kontynuowania współpracy pomiędzy Cersaie i ADI, która trwa od dziewięciu lat w przypadku nagrody za najlepszy produkt i czterech lat w przypadku nagrody za najlepszy projekt stoiska: – Fakt, że zwycięzcy konkursu znaleźli się na krótkiej liście Compasso d’Oro, stanowi ważne uznanie roli ceramiki we wzornictwie przemysłowym – powiedział.
Zwycięzcy w kategorii płytek ceramicznych
W kategorii płytek ceramicznych nagrodę otrzymali:
Marca Corona za kolekcję Iridea, zaprojektowaną przez Marię Chiarę Russo. – To seria wysoce wyrafinowanych płyt, które łączą w sobie design i wyjątkową wiedzę techniczną, potrafią dyskretnie i wciągająco charakteryzować przestrzenie szeroką i wyrafinowaną wariacją kolorystyczną – uzasadniło werdykt jury.
Grandinetti za kolekcję Miss, zaprojektowaną przez Giuseppe Crivelliniego. – To innowacyjna i oryginalna wizualnie reinterpretacja lastryka, która uwzględnia fugę jako element dekoracyjny. Firma wskrzesza tradycję całego okręgu produkcyjnego.
Gambini Group za technologię G-Tech, stworzoną przez właściciela firmy Dilvanna Gambini. – Wyrafinowany i wielowarstwowy proces technologiczny wydobywa efekty materialne wykraczające poza zwykłą imitację kamienia i pozwalające na coraz bardziej różnorodne interpretacje – uzasania jury.
Specjalne wyróżnienie otrzymała Ceramica Fioranese za Cementine, kolekcję zaprojektowaną przez Silvię Stanzani. Przyznano je w uznaniu za niezwykle udaną serię produktów, która w ciągu dziesięciu lat i dziewięciu kolekcji na nowo odkryła włoską tradycję pod względem technologii, projektowania i produkcji.
Zwycięzcy w kategorii wyposażenie łazienki
W kategorii wyposażenie łazienki nagrody otrzymali:
Disenia srl za kolumnę prysznicową Libeccio autorstwa projektanta Claudio Papa. – Projekt o dużej elegancji formalnej i niezwykłej prostocie produkcji, który dyskretnie charakteryzuje przestrzeń, zapewniając skuteczne rozwiązanie integracji systemu akcesoriów.
Ceramica Dolomite za Strategia di prodotto, stworzoną przez Nilo Gioacchiniego. – To radykalna interwencja w zakresie strategicznego designu, która ożywia tradycję i doświadczenie wspaniałej włoskiej marki oraz ponownie wprowadza ją na rynek, koncentrując się na wydajności produkcji, szerokości asortymentu i dostępność dla ogółu społeczeństwa – uzasadniło werdykt jury.