Refleks Sales Power to cykliczna konferencja dotycząca branży łazienkowej, na którą BR Konsorcjum Refleks zaprasza swoich dostawców. Dzieli się danymi na temat swoich wyników, prognozuje trendy rynkowe i sprzedażowe. Po dwóch latach przerwy związanej z pandemią eksperci branży spotkali się ponownie. Firma w 2021 roku może pochwalić się 11,5 % wzrostem przychodu. Odnotowała sprzedaż na poziomie 301,9 mln zł, po raz pierwszy przekraczając barierę 300 mln zł.
Na konferencji kadra zarządzająca Spółki omówiła najważniejsze aspekty dotyczące aktualnej sytuacji w branży łazienkowej, jak również kwestie związane z rozwojem firmy Refleks oraz Salonów Łazienek BLU.
BR Konsorcjum Sp. z o.o. „Refleks” Sp. K. odnotowała w 2021 roku sprzedaż na poziomie 301,9 mln zł. To wzrost o 11,5% w stosunku do roku 2020 i największa dynamika od 2013 roku. Najszybciej rozwija się sprzedaż detaliczna oraz segment internetowy. Za największą część sprzedaży – (69,78% w hurcie oraz 56% w detalu) odpowiada segment płytek.
Silna płytka, łazienka coraz ważniejsza
Konferencja firmy Refleks była okazją do wglądu w kształt rynku płytek w Polsce. Ponad 60% sprzedaży to płytki podłogowe – co jak zaznacza Alina Sosnowska, prezes zarządu, sugeruje, iż płytka gresowa staje się uniwersalną płytką stosowaną także na ściany.
Alina Sosnowska podkreśla też rosnące znaczenie sprzedaży wyposażenia łazienek. Prognozuje, że w tym roku sięgnie ona 30% udziału w sprzedaży firmy. Coraz więcej ceramiki, baterii czy mebli jest też sprzedawanych w kanale hurtowym.
Przedstawiona również została szczegółowa analiza wzrostów i spadków sprzedaży w poszczególnych grupach asortymentowych. W spotkaniu wzięli udział m. in. przedstawiciele marek takich jak Tubądzin, Ceramika Paradyż, Cerrad, Cersanit, Roca i wielu innych. Nie mogło zabraknąć również zespołu sprzedażowego marek własnych: Azario, Vijo oraz IÖ. Zestawienia prezentowane w czasie konferencji pokazują, że Refleks skutecznie buduje popularność marek własnych. Niemal w każdej kategorii ich sprzedaż plasuje je w pierwszej piątce, a często – na podium.
Sprzedaż zdominowały marki płytkowe – Tubądzin, Cerrad oraz Paradyż zajmują kolejne stopnie podium. Dostawca marek własnych mieści się w pierwszej piątce i notuje 45% wzrost sprzedaży.
Ceramika sanitarna odpowiada z kolei za ponad 24% obrotu sprzedaży produktów z kategorii „łazienka”.
Adam Rożko, właściciel firmy, podsumował współpracę i rozwój z różnymi dostawcami. Daje się zauważyć zwłaszcza wzrost znaczenia marki Omnires w segmencie wyposażenia łazienek (a zwłaszcza baterii), bardzo dobre wdrożenie na rynek w ocenie Adama Rożko ma też marka Fdesign.
IÖ, marka własna sieci, już teraz zajmuje 4. miejsce w sprzedaży w segmencie ceramiki – po firmach Cersanit, Omnires oraz Roca. Wśród baterii liderem jest Omnires, kabin – New Trendy, brodzików – Laufen, odwodnień – Werit, wanien – Excellent, stelaży – Grohe, mebli – Elita, grzejników – Excellent.
Zmiany kadrowe, rozwój marki
Oprócz informacji o danych sprzedażowych, asortymencie płytek Azario i Vijo, jak również asortymencie sanitarnym marki IÖ, uczestnicy konferencji poznali najważniejsze zmiany, jakie zaszły w Zarządzie Spółki wraz z końcem 2021r.
Omówione zostały wyniki sprzedażowe oraz plany rozwoju marek własnych sieci Salonów BLU: Azario, Vijo oraz IÖ. Planowany jest rozwój ekspozycji, ilość ekspozytorów w salonach zostanie rozbudowana do około 200 sztuk, powstaną nowe strefy marek własnych, a także zostaną udostępnione pliki do programów projektowych. Zarząd firmy ocenia, że projekt wprowadzania marek własnych w segmencie łazienek, powiódł się. Po stworzeniu oferty pod znakiem IÖ sprzedaż marek własnych wyraźnie wzrosła.
Nie pominięto planów rozwojowych Salonów Łazienek BLU, jak również obsługi inwestycji czy platformy sprzedaży online Domni.pl, która zanotowała rekordowe wzrosty w obszarze e-commerce.
– Dziś Domni.pl odwiedza ponad 100 tys. użytkowników miesięcznie, 62% z nich to kobiety. Nad projektem pracuje już 19 osób i mimo dynamicznego wzrostu sprzedaży, większość cały czas pracuje w obszarze portalu i tworzenia treści. Nasze wyniki i efekty pokazują, że strategia budowania sklepu w oparciu o content i serwis wnętrzarski sprawdza się. W 2021 roku wygenerowaliśmy już pokaźny udział w sprzedaży grupy Refleks – ocenia Adam Ptasiński, kierujący projektem. – Domni.pl na ten moment stoi płytkami, na tym budujemy sprzedaż. Ale zadajemy kłam tezie, że w internecie można rywalizować tylko ceną. Nie jesteśmy najtańsi, ale naszym atutem jest dostępność, sprawna logistyka i gwarancja realizacji zamówień. W 2022 roku stawiamy na dalszy rozwój portalu i sklepu, szczególnie w kierunku powiększenia udziału sprzedaży pozostałego wyposażenia łazienek poza płytkami ceramicznymi. Drugim ważnym kierunkiem naszych działań będzie dalsze umacnianie synergii sprzedaży w obszarze marek własnych – podsumowuje.
Końcową część konferencji zajęły prezentacje dotyczące marketingu: offline oraz online. Przedstawiono nową stronę internetową Salonów BLU oraz jej najważniejsze funkcjonalności. Omówiono plany dalszego rozwoju sieci i usprawnienia zarządzania informacjami o produktach. Uczestnicy poznali też pozostałe działania zmierzające do zwiększenia rozpoznawalności marki.
Moc sprzedaży spółki Refleks
BR Konsorcjum Refleks to spółka zrzeszająca już 60 salonów BLU. Jest to najprężniej rozwijająca się sieć salonów łazienkowych w Polsce.
Dzięki stanowczemu podejściu do rozwoju sieci salonów, jak również postawieniu na stworzenie odrębnego działu marketingu, firma może pochwalić się wieloma osiągnięciami. Rok 2021 był przełomowy – padło wiele rekordów sprzedaży w poszczególnych salonach. Wśród najczęściej wybieranych przez klientów produktów wykończenia wnętrz znalazły się płytki podłogowe.
Na 1. miejscu pod względem sprzedaży płytek plasuje się grupa Tubądzin, następnie Cerrad, Ceramika Paradyż, Cersanit oraz marki własne takie jak Azario oraz Vijo. Jednak sieć BLU to nie tylko płytki, ale również asortyment sanitarny. Jak wspomnieliśmy – w 2021 roku najczęściej kupowana była ceramika sanitarna, na drugim miejscu znalazły się kabiny prysznicowe, a na trzecim baterie. Wśród producentów wyposażenia sanitarnego generalnie na pierwszym miejscu znalazła się marka Cersanit 3D, na kolejnych: Omnires, Roca, IÖ oraz Excellent.
Dołącz do BLU!
Spółka BR Konsorcjum Refleks to firma nastawiona na ciągły rozwój i osiąganie coraz większych celów. Możesz stać się częścią sieci Salonów Łazienkowych BLU! W swojej ofercie posiadamy bogaty asortyment polskich, jak i zagranicznych producentów płytek, armatury jak również ceramiki. Dla franczyzobiorców udzielamy pełnego wsparcia w zakresie projektu, adaptacji lokalu, częściowego współfinansowania budowy oraz utworzenia ekspozycji salonu, wsparcia w działaniach marketingowych, obsługę logistyczną zamówień poprzez nowoczesne centrum logistyczne LogiQ, asystę regionalnego menadżera sieci oraz atrakcyjne warunki handlowe. Więcej informacji dotyczącej franczyzy znajdziecie na stronie: https://www.blu.com.pl/franczyza