PGC Polska Grupa Ceramiczna zrzesza firmy będące w gronie największych polskich dystrybutorów płytek ceramicznych i wyposażenia łazienek. Od lat oferuje produkty najbardziej prestiżowych fabryk z całego świata – poprzez sieć kilkudziesięciu salonów sprzedaży. W bieżącym roku obchodzi dziesiątą rocznicę powstania.
Historia powstania PGC Polskiej Grupy Ceramicznej sięga 2012 roku. W grudniu tamtego roku Akcess, Cermag, CMB, Impero i Servitor podpisały umowę założenia spółki, powołując ją do życia. W kolejnym roku Partnerami zostały firmy BOZ, Heban, Hiper-Glazur, Ingema i Sanimex. Następnie do Grupy dołączyły firmy: Luxkon, Kwadrat, Terrano, Imex-Top32, Ceramed oraz Jorapol.
Aktualnie Polska Grupa Ceramiczna to 16 Partnerów, kilkadziesiąt salonów sprzedaży i ponad 40 dostawców z całego świata. PGC współpracuje z największymi producentami w branży, takimi jak m.in. Cerrad, Paradyż, Tubądzin, Star-Gres, Pamesa, Grohe, Kludi, V&B. Posiada również cztery marki własne – Ceramica Limone, Zoya i Zoya 2.0/3.0 oraz Emporia. Jest również wyłącznym dystrybutorem marki Vitra.
Bardzo znaczącym wydarzeniem dla PGC było otwarcie nowej siedziby w 2019 roku. Magazyn o powierzchni 6000 m2 i nowoczesne biura w Łodzi stały się centrum logistycznym dla Partnerów Grupy, co pozwoliło jej na większą niezależność.
– PGC rozwija się w zawrotnym tempie. W ciągu tych 10 lat udało nam się stworzyć niezwykle rozbudowaną ofertę produktową, powołaliśmy do życia marki własne, które stają się coraz bardziej rozpoznawalne na rynku, a z roku na rok generujemy coraz większe obroty. Trudny rok 2021 zamknęliśmy na poziomie ponad 240 mln zł, co świadczy o niesamowitej sile Grupy. Wysiłki promocyjne i marketingowe przyniosły również efekty w postaci nagród tj.: Perły Ceramiki, Design dla Konesera, Diamenty Forbes, Gazela Biznesu – mówi Paulina Zduńczyk-Janek, dyrektor ds. Sprzedaży i Marketingu w Grupie PGC.
Mocni na rynku
Firmy zrzeszone w Grupie PGC stanowią o jej sile. Wiele z nich może pochwalić się 30-letnim doświadczeniem na rynku. Salony partnerskie coraz prężniej działają nie tylko w detalu, ale także na rynku hurtowym i inwestycyjnym, również dzięki członkostwu w PGC i korzyściom z niego płynącym.
PGC Polska Grupa Ceramiczna to nie tylko salony partnerskie, ale także mocny zespół stacjonujący w siedzibie spółki w Łodzi.
– Rozpoczynaliśmy tę przygodę w dwuosobowym składzie, a dziś po 10 latach, PGC zatrudnia ponad 40 osób. Zaawansowany i profesjonalny system handlowy oraz rozbudowany magazyn pozwala nam na coraz lepszą obsługę klientów. Mocno stawiamy na rozwój, organizując różnorodne szkolenia dla naszego zespołu. To, co szczególnie nas wyróżnia to bardzo staranny dobór pracowników i rodzinna wręcz atmosfera, pozwalająca na jeszcze lepszą współpracę wszystkich działów – dodaje Paulina Zduńczyk-Janek.
PGC nie zwalnia tempa. W bieżącym roku startuje z nowym projektem. Pod marką BAFO powstaną salony łazienkowe, których oferta zostanie stworzona wyłącznie na podstawie produktów dystrybuowanych przez PGC. Pierwszy salon BAFO zostanie otwarty przez firmę Terrano – jednego z Partnerów PGC. W Galerii Wnętrz przy ul. Obornickiej 337 w Poznaniu, gdzie salon będzie miał siedzibę, trwają ostatnie prace wykończeniowe a otwarcie zaplanowane jest na marzec 2022.