W naszej corocznej ankiecie zapytaliśmy przedstawicieli branży, jaki był dla nich rok 2019 i jakie mają plany na najbliższe miesiące. Swoimi spostrzeżeniami dzieli się Krzysztof Solarz, dyrektor zarządzający Maxfliz.
Co ważnego wydarzyło się w Waszej firmie w 2019 roku, jaki on był z biznesowego punktu widzenia i rozwoju?
Otwarcie nowego salonu Maxfliz w Warszawie to z pewnością największe wydarzenie z punktu widzenia rozwoju firmy. Na ul. Puławskiej 452 oddaliśmy do dyspozycji klientów prawie 2000 mkw ekspozycji. Znaleźć tam można szeroką ofertę mebli wypoczynkowych, lamp, tapet, podłóg i płytek ceramicznych oraz skorzystać z porad doradców.
Co uważacie Państwo za najważniejsze wyzwanie dla Was w 2020 roku?
Rok 2020 to będzie ostatni etap długiego procesu zmian – została nam jeszcze do przeprowadzenia finalizacja transformacji naszych salonów. Ma ona na celu uspójnienie wielobranżowego charakteru naszych punktów, tak aby w każdym salonie pojawiły się strefy/działy z naszymi wszystkimi segmentami produktowymi.
Stawiamy też na ujednolicenie standardów jakości obsługi przez naszych doradców projektowych w całej sieci. Działania te mają sprawić, że wzmocnimy pozycję lidera – przez doradczą i projektową obsługę stajemy się ogólnopolską ekspercką firmą wnętrzarską.
Jakie zjawiska najmocniej wpływały na rozwój rynku wyposażenia łazienek w Polsce w 2019 roku?
Dla nas najważniejszy jest rozwój rynku deweloperskiego i wzrost wartości sprzedaży w kompleksowym wyposażeniu inwestycji. Deweloperzy i klienci już na etapie zakupu mieszkania chcą być inspirowani i szukają rekomendacji ze strony firm z branży wyposażenia.
Jakie trendy wnętrzarskie uważacie, że będą dominujące w 2020 roku?
Po szarości, bieli i stonowanych tonacji idzie czas, w którym flizy nabierają intensywnego koloru. Rok 2020 to z pewnością dominacja w polskich łazienkach, salonach i innych pomieszczaniach zdecydowanej kolorystki m.in.: od szafiru, butelkowej zieleni, głębokich granatów nawet po odważny róż. W projektowaniu bawimy się zarówno kolorem, strukturą i formatem płytek.
Delikatne ciepłe stonowane barwy oczywiście znakomicie dalej odnajdują się w polskich domach. Jednak w odwróconych proporcjach. Stonowane kolory stają się uzupełnieniem.
Do łask wracają dekory i zachwycające mozaiki,motywy roślinne i widzimy coraz więcej odwagi w decyzjach zakupowych u naszych klientów. Absolutnym hitem sprzedażowym stają się płytki w formacie XXL.
W Maxfliz udział tego rozwiązania to dwucyfrowa wartość w procentowym obrocie w 2019 roku. Przewidujemy, że w tym roku trend zakupu płytek ceramicznych XXL na dobre rozwinie się i klienci coraz odważniej będą po nie sięgać. Jako eksperci dbamy o to by trendy szły w parze z jakością produktów i bezpieczeństwem. W Maxfliz każdy znajdzie coś dla siebie. Robimy wszystko by przenosić trendy ze światowych targów i stać się polską marką, o największej ofercie płytek ceramicznych.