Z jakiego powodu zapamiętacie Państwo 2018 rok w Waszej firmie?
Wojciech Drzewiecki, Dyrektor ds. Handlu i Marketingu w firmie Deante: 2018 zapisze się jako kolejny rok stabilnego wzrostu sprzedaży na polskim rynku wyposażenia łazienek i kuchni. Rozwijaliśmy strefy ekspozycyjne Deante w salonach wyposażenia wnętrz. Są to duże powierzchnie wystawiennicze, ciekawie zaprojektowane i zaaranżowane. W takiej strefie klient ma możliwość zobaczenia w jednym miejscu całych kolekcji: od ceramiki, przez armaturę, po kabinę prysznicową. Wtedy dokładnie widać, jak poszczególne elementy ze sobą współgrają i jak harmonijną całość tworzą. A co najważniejsze, jak produkty będą wyglądały w jego łazience. Do tej pory zbudowaliśmy kilkadziesiąt tego typu stref, a w planie mamy ponad trzydzieści kolejnych.
Jakie wydarzenia, decyzje, zjawiska były najważniejsze dla Państwa firmy?
Ważną decyzją dla nas było w ostatnim było skierowanie większych sił sprzedażowych do obsługi kierunków eksportowych i rozbudowa działu obsługi inwestycji w Polsce. W tym momencie produkty Deante są eksportowane do niemal 50 krajów na całym świecie i liczba ta wciąż rośnie.
Jakie jedno-dwa słowa określają najlepiej rozwój Państwa firmy w 2018 roku?
Dynamiczny rozwój.
Z jakimi trudnymi wyzwaniami musieliście się zmierzyć w 2018 roku?
Na pewno wyzwaniem jest zmiana polityki handlowej sieci marketów, które koncentrują się na markach własnych.
Co było najważniejszym zjawiskiem kształtującym branżę łazienek w Polsce w 2018 roku?
Nie mam wrażenia, aby takie jedno zjawisko miało miejsce. Branżę kreuje wiele drobnych wydarzeń, działań, pomysłów…
Jaki jeden produkt / nowość wybralibyście jako najważniejszy produkt 2018 roku i dlaczego?
Seria baterii Arnika Nero w matowoczarnym wykończeniu – ze względu na innowacyjną technologię jej wykonania. Czarna matowa powłoka nanoszona jest w procesie galwanizacji, a nie malowania, jak to się spotyka najczęściej. Dzięki temu jest bardzo trwała, odporna na użytkowanie, a do tego efektownie się prezentuje. Czarne baterie pasują zarówno do pomieszczenia w surowym stylu loftowym, jak i do klasycznie urządzonej łazienki. To strzał w dziesiątkę dla osób, które stawiają na mocne akcenty i obowiązujące trendy. Kolekcja zaprojektowana dla Deante przez Małgorzatę Płoskońską dostępna jest też w klasycznym błyszczącym chromie.
Jakie nadzieje i plany wiążecie z 2019 rokiem – czego możemy się po Was spodziewać?
Nie mówmy o nadziei, bo twardo stąpamy po ziemi. Plany jak zwykle mamy ambitne. Na pierwszym miejscu na pewno rozwój oferty o kolejne produkty, które projektujemy we własnym Dziale Badań i Rozwoju, wytwarzamy we własnych fabrykach i testujemy we własnym laboratorium badawczym. Planujemy też wiele działań wspierających naszych dystrybutorów, aby proces sprzedaży produktów Deante był dla nich atrakcyjny i co najważniejsze wysoce rentowny. Równie ważne jest dla nas rozwinięcie komunikacji z klientem ostatecznym, aby czuł komfort podczas kupowania, posiadania i użytkowania produktów Deante.