Ambiente trwały od 8 do 12 lutego. W tym czasie targi odwiedziło 136 tys. gości z 166 krajów świata. Wystawcy w liczbie blisko 4,5 tys. zajęli w tym roku 306,5 tys. m kw. Aż 85% z nich pochodziło spoza Niemiec. Jak wskazują organizatorzy, ten wynik czyni tę edycję Ambiente najbardziej międzynarodową ze wszystkich odbywających się do tej pory imprez pod tym szyldem.
– Na Ambiente wciąż odczuwamy zgiełk światowego handlu, nawet jeśli już widać kilka oznak spowolnienia gospodarczego – mówi Detlef Braun, członek zarządu Messe Frankfurt. – Wykorzystując Ambiente jako centrum handlu, producenci dóbr konsumpcyjnych z całego świata kierują swoje działania na rynki lokalne i regionalne. Dlatego już w lutym ustalamy trendy na cały rok 2019 i dłużej. Potwierdza to imponująca liczba zamówień i jakość zarówno niemieckich, jak i międzynarodowych nabywców.
Wysoki poziom satysfakcji
Wśród odwiedzających Ambiente 2019 dominowali Niemcy. Zaraz za nimi, w pierwszej dziesiątce znalazły się Włochy, Chiny, Francja, Wielka Brytania, Holandia, Stany Zjednoczone, Hiszpania, Szwajcaria, Rosja i Korea Południowa. Wskaźniki satysfakcji wśród odwiedzających utrzymywały się na wysokim, solidnym poziomie 94%. Ponadto w tym roku odnotowano znaczny wzrost liczby odwiedzających z całego świata. Głównie z takich krajów jak Brazylia, Ekwador, Meksyk, Wielka Brytania, Hiszpania, Holandia, Rosja, Chiny, Tajlandia i Indie.
Indie – kraj partnerski
Krajem partnerskim tegorocznej edycji Ambiente były Indie. Dlatego targi zdominowane były przez mistrzowski kunszt i tradycje subkontynentu indyjskiego, Bollywood, niesamowitą różnorodność pysznego jedzenia i tradycyjnego rzemiosła. Indie były także odpowiedzialne za przygotowanie wystaw. Kuratorem wystawy odbywającej się jak zwykle w Galerii 1, był pochodzący z Jaipuru projektant Ayush Kasliwal. Absolwent prestiżowego Narodowego Instytutu Projektowania w Ahmedabadzie, Kasliwal jest jednym z czołowych teoretyków, adeptów i orędowników tradycyjnego rzemiosła w Indiach.
Organizatorzy targów już dziś zapowiadają, że w przyszłym roku prezentacja kraju partnerskiego będzie równie ekscytująca. Tym bardziej, że w 2020, Ambiente zaprezentują zupełnie nowy program wydarzenia.
HoReCa z własnym poziomem
Po raz pierwszy w 2020 roku dział „Dining” powiększy się o poziom dedykowany wystawcom z branży hotelarskiej, restauracyjnej i gastronomicznej. W ten sposób Ambiente wiodące podkreślą swoją pozycję ważnej międzynarodowej platformy transakcyjnej sektora HoReCa. Co więcej, w 2020 r. organizatorzy zapowiadają powstanie nowego Forum HoReCa w hali 6.0. Przypomnijmy, że w tym roku podczas Ambiente już po raz trzeci na specjalnym spotkaniu przedstawicieli branży hotelarskiej i gastronomicznej zgromadzili się producenci, inwestorzy i konsultanci. To wieczorne wydarzenie było dodatkową okazją do nawiązywania kontaktów biznesowych pomiędzy wystawcami i klientami targów.
Kolejne targi Ambiente odbędą się w dniach 7-11 lutego 2020 r.