Z jakiego powodu zapamiętacie Państwo 2018 rok w Waszej firmie?
Miguel Sierra, Cosentino: Rok 2018 był dla nas przełomowy i z pewnością zapamiętamy go na długo. Zdecydowanie najważniejszym wydarzeniem było otwarcie pierwszego w Polsce centrum Cosentino w Parzniewie nieopodal Warszawy. Pozwoli nam ono w pełni rozwinąć skrzydła i znacznie rozszerzyć działalność w kraju, oferując jednocześnie lepszy serwis i wsparcie naszym klientom. 2018 to rok rozwoju – zarówno tego handlowego jak i rozwoju zespołu, który w ciągu roku powiększył się dwukrotnie.
Jakie wydarzenia, decyzje, zjawiska były najważniejsze dla Waszej firmy?
Niewątpliwie najważniejszym i przełomowym momentem było otwarcie, w lutym 2018 r., pierwszego w Polsce centrum logistycznego Cosentino. Naturalną konsekwencją tego były również decyzje o rozbudowie zespołu jak i o wzmożonych inwestycjach związanych z budową świadomości marki w Polsce. Decyzje te stanowią obecnie fundament dalszego rozwoju firmy w Polsce.
Jakie jedno-dwa słowa określają najlepiej rozwój Państwa firmy w 2018 roku?
Gotowość na zmiany i zaangażowanie!
Z jakimi trudnymi wyzwaniami musieliście się zmierzyć w 2018 roku?
Jednym z trudniejszych wyzwań w tym roku było uformowanie zespołu ekspertów w swoich dziedzinach. Takich, którzy potrafią działać niezależnie, często w różnych regionach Polski, ale jednocześnie jako zespół, uzupełniając i wspierając się wzajemnie. Wierzymy, że nam się to udało. W 2019r. wkraczamy już z pełnym składem, gotowi na nowe projekty i wyzwania.
Co było najważniejszym zjawiskiem kształtującym branżę łazienek w Polsce w 2018 roku?
Z naszych obserwacji wynika, że coraz istotniejsze w projektowaniu łazienek staje się zachowanie jak najmniejszej ilości spoin, zarówno w okładzinach ściennych jak i na podłogach. Wielkoformatowe płyty, takie jak Dekton o grubości 8 mm, są doskonałym materiałem do tego typu zastosowań. Poza niezaprzeczalną estetyką takich rozwiązań, Dekton, dzięki swojej odporności i zerowej porowatości materiału, bardzo łatwo się czyści i pozwala na zachowanie doskonałej higieny, co jest niezwykle ważne w takich przestrzeniach jak łazienki.
Jaki jeden produkt / nowość wybralibyście jako najważniejszy produkt 2018 roku i dlaczego?
Naszym faworytem są cztery nowe kolory z kolekcji Dekton Industrial – Soke, Laos, Kreta i Lunar. To kwintesencja nietuzinkowego wzornictwa, przywodzącego na myśl estetykę i urok pozornych niedoskonałości betonu, połączona z doskonałą wytrzymałością i dużym formatem Dektonu. Synteza ta daje najwyższą jakość i nieskończone możliwości zastosowań stylistycznych.
Jakie nadzieje i plany wiążecie z nowym rokiem – czego możemy się spodziewać po Cosentino w 2019 roku?
Nowy rok przyniesie nowe, wyjątkowe kolekcje. Na kwiecień 2019 r. planowana jest uroczysta premiera nowej, hiperrealistycznej kolekcji Dekton. Natomiast październik przyniesie nam nowe odcienie konglomeratów kwarcowych Silestone. Mamy na co czekać! Jeśli chodzi o nasze działania w 2019 r. z pewnością wciąż będziemy aktywnie działać na rynku kuchennym, a także rozbudowywać swoją współpracę z architektami.
fot. Cosentino