Z jakiego powodu zapamiętacie 2018 rok w Waszej firmie?
Magdalena Tokarczyk-Cyran, Dyrektor Marketingu i Sprzedaży KFA Armatura Kraków SA.: Dla nas 2018 był rokiem zmian. Budowaliśmy naszą strategię marketingowo-handlową, podejmowaliśmy trudne decyzje biznesowe, równocześnie wprowadzając na rynek nowe produkty. Dużo się działo, było bardzo intensywnie, ale było warto, bo rok 2019 zaczynamy z przemyślaną strategią rozwoju
Jakie wydarzenia, decyzje, zjawiska były najważniejsze dla Waszej firmy?
Ciężko wymienić jedno czy dwa wydarzenia, ale z pewnością modernizacja naszego zakładu w Nisku była jednym z kluczowych działań. Udało nam się zakończyć kompleksowy remont ciśnieniowej maszyny odlewniczej w łańcuchu produkcji grzejnika aluminiowego, dzięki której nasz kluczowy produkt grzejnik aluminiowy będzie produkowany w doskonałej jakości oraz dostępny jeszcze w większej ilości rozmiarów oraz kolorów.
Myślę, że warto też wspomnieć o naszej kampanii Hydraulik 24 skierowanej do użytkowników finalnych. W ramach tej akcji nasi Klienci otrzymywali darmowe ubezpieczenie PZU Assistance Hydraulik. Wystarczyło kupić naszą baterię lub deszczownię i zarejestrować się na stronie. Takiej wartości dodanej nie było do tej pory na rynku, została ona dobrze przyjęta przez Klientów tak więc planujemy ją kontynuować również w 2019.
Jakie jedno-dwa słowa określają najlepiej rozwój Państwa firmy w 2018 roku?
Komfortowe rozwiązania.
Z jakimi trudnymi wyzwaniami musieliście się zmierzyć w 2018 roku?
Trudne wyzwania są zawsze najciekawsze i motywują do dalszej pracy. Zawsze mówię, że jeżeli jest ciężko to znaczy, że zmierzamy w dobrym kierunku. Ale faktycznie w minionym roku podjęliśmy kilka trudnych decyzji. Jesteśmy pewni, że te zmiany wpłyną korzystnie na działanie naszej firmy w kolejnych latach. Jednym z takim wyzwań było dla nas zamknięcie zakładu Aquaform i przeniesienie produkcji kabin prysznicowych oraz parawanów do naszej fabryki w Nisku.
Co było najważniejszym zjawiskiem kształtującym branżę łazienek w Polsce w 2018 roku?
Jednym z megatrendów jest z pewnością ekologia, widać go od kilku lat w wielu branżach, także w łazienkowej. Tak więc coraz większą popularnością cieszą się rozwiązania proekologiczne, np. baterie o zmniejszonym zużyciu wody.
Jaki swój produkt/nowość wybralibyście jako najważniejszy w 2018 roku i dlaczego?
Jeśli musiałabym wybrać jeden produkt, byłaby to linia baterii Angelit, ze szczególnym uwzględnieniem wersji biało-chromowanych. Zainteresowanie tą nowością w rynku przerosło nasze najśmielsze oczekiwania, planujemy dalszy rozwój tej linii. Innowacją techniczną i wizualną jest całkowite wyeliminowanie w konstrukcji baterii wannowej Angelit przełącznika natrysku. Przełącznik został zintegrowany z regulatorem ceramicznym, co oznacza, że przepływ wody sterowany jest jedynie poprzez uchwyt baterii. Oznacza to, że aby kontrolować temperaturę, natężenie strumienia oraz kierować wodę do słuchawki prysznicowej bądź wylewki wystarczy odpowiednio ustawić dźwignię uchwytu. Zaletą tego nowatorskiego i jakże komfortowego rozwiązania jest prostsza budowa baterii, co przekłada się na jej funkcjonalność oraz łatwiejsze utrzymanie w czystości.
Jakie nadzieje i plany wiążecie z nowym rokiem – czego możemy się po KFA w 2019 roku spodziewać?
Wielu kolejnych zmian, to na pewno. Stawiamy na rozwój trzech naszych kategorii produktowych: armatury, grzejników i zaworów. W planach mamy sporo ciekawych nowości – już w styczniu na rynku pojawią się 3 nowe linie baterii: Morganit, Tanzanit oraz Sodalit.
Dla człowieka najważniejsze jest zdrowie dlatego będziemy wprowadzać produkty które o to zdrowie jeszcze bardziej dbają, pracujemy nad grzejnikiem z jonami srebra, który dzięki jonom będzie idealny dla osób alergicznych. Również ekologiczne zawory bezołowiowe.
Ale także w obszarze produkcji, stawiamy mocno na modernizację naszej fabryki w Nisku, za nami wspomniana już duża zmiana w łańcuchu produkcji grzejnika aluminiowego, a przed nami kolejne działania mające na celu unowocześnienie naszej produkcji.
1 komentarz
Z ogromną przykrością należy stwierdzić, że Pani Magda będąc wcześniej tylko albo aż dyrektorem marketingu nie sprostała poprowadzeniu sprzedaży w KFA. Dyrektor zawsze obroni się wynikami, a informacje rynkowe są kiepskie delikatnie mówiąc. Odpływ znaczących i rozpoznawanych pracowników najwyraźniej nie był przypadkowy – branża korzysta. Trzeba życzyć KFA dopełzania do 100 urodzin jednakże to chyba już trudne do zrealizowania.
Comments are closed.