Ambiente 2019 to targowe wydarzenie roku, wyznaczające trendy oraz pełniące rolę platformy zakupowej i projektowej. W dniach od 8 do 12 lutego 2019 roku Frankfurt nad Menem stanie się centrum światowego rynku dóbr konsumpcyjnych, gdzie przyszłość staje się teraźniejszością. W przyszłym roku wydarzenie będzie miało nową strukturę, która ma poprawić jakość zwiedzania. Dla stałych gości oznacza to konieczność sprawdzenia swoich „ścieżek” podróży.
Otwarcie tej jesieni Hali 12 Centrum Wystawienniczego we Frankfurcie to dla organizatorów doskonała okazja, aby nadać targom Ambiente 2019 zupełnie nową strukturę. Dział Houseware & Storage (Wyposażenie Kuchni i Przechowywanie) przeniesiony zostanie z Hal 5.0, 5.1, 6.0 i 6.1) właśnie do Hali 12.
Ponieważ organizatorzy zamierzają poddać Halę 6 przebudowie, dział Table Top Trade (Nakrycia Stołów) będzie tymczasowo przemieszczony z poziomów 6.2 i 6.3 do 5.0 i 5.1. Butelki i termosy tym razem wejdą w skład działu Kitchen Trends (Trendy Kuchenne) zlokalizowanego w Hali 1. Dzięki wahadłowemu połączeniu autobusowemu Kitchen Houseware Express goście będą mogli bez trudu przemieszczać się bezpośrednio pomiędzy Halami 3 i 12.
Wyposażenie wnętrz w nowej hali
Poczynając od roku 2019, działy Living and Giving (Wyposażenie Wnętrz oraz Upominki) będą usytuowane w Hali 8. Kupujący znajdą tutaj meble, projekty wyposażenia wnętrz, oświetlenie, modne akcesoria. Na wystawach znajdziemy także szlachetną oraz designerską biżuterię.
Warto wiedzieć, że w dziale Interiors & Decoration (Dekoracje Wnętrz) w Hali 9 obejrzeć będzie można meble, oświetlenie, tekstylia i akcesoria dla domu, oraz zapoznać się z najnowszymi koncepcjami w projektowaniu wnętrz. Na poziomie 9.1 wystawiane będą akcesoria (w tym ręcznie robione), na przykład ramki na zdjęcia, zapachy, świece, modne i okolicznościowe dekoracje, artykuły florystyczne i donice.
Natomiast w dziale Urban Gifts (Stylowe Upominki) w Hali 11.0 znajdziemy wszelakiej maści designerskie drobiazgi, akcesoria biurowe i dekoracyjne, jak również torebki, biżuterię i modne dodatki. W dziale Gift Ideas (Pomysł na Prezent) na poziomie 11.1 prezentowane będą klasyczne upominki, souveniry, kosmetyki, torebki, biżuteria i modne dodatki. Zmiany w przestrzeni Living&Giving wzmocnią synergię poprzez zastosowanie przejrzystego układu pomieszczeń i skuteczne kierowanie przepływem gości.
Ambiente 2019 – ok. 90 krajów będzie miało swoją reprezentację
Ambiente to bez wątpienia wydarzenie roku i epicentrum światowego rynku dóbr konsumpcyjnych.
– Wystawcy z około 90 krajów będą u nas wyznaczać trendy na 2019 i kolejne lata – powiedział Erdmann Kilian, Dyrektor Biura Prasowego Ambiente. – W 2018 we Frankfurcie zjawiło się 4 376 wystawców (w tym 70 polskich firm) z 88 krajów, zajmujących 308 000 m2 przestrzeni wystawienniczej, którzy przez pięć kolejnych dni demonstrowali najnowsze rozwiązania w swoich obszarach działalności – dodaje.
To sprawia, że Ambiente 2019 obejmuje pełen zakres produktów w obszarach gotowania, nakrycia stołów, wyposażenia kuchni, wypoczynku, jak również upominków oraz architektury i wyposażenia wnętrz. 95% przestrzeni wystawienniczej już zostało zarezerwowane.
Indie będą krajem partnerskim
Krajem partnerskim najnowszej edycji targów zostały Indie, idąc śladami Danii, Francji, Japonii, USA, Włoch, Wielkiej Brytanii i Holandii. Prezentacja kraju partnerskiego obejmowała będzie szeroką gamę produktów tradycyjnego rzemiosła.
Dlatego przygotowanie wystaw polecono też twórcom z Indii. Twórcą i kuratorem wystawy, odbywającej się jak zwykle w Galerii 1, jest pochodzący z Jaipuru projektant Ayush Kasliwal. Absolwent prestiżowego Narodowego Instytutu Projektowania w Ahmedabadzie, Kasliwal jest jednym z czołowych teoretyków, adeptów i orędowników tradycyjnego rzemiosła w Indiach. Wraz ze swoją żoną Geetanjali, Ayush Kasliwal pełni funkcję dyrektora kreatywnego i współzałożyciela AKFD & Anan Taya. To interdyscyplinarna firma projektowa z siedzibą w Jaipurze. Jego firma zajmuje się produkcją oraz wykańczaniem produktów rzemieślniczych, jak również elementów wyposażenia wnętrz. Ayush Kasliwal zwykł powiadać, że „przedmiot to przesłanie w fizycznej formie”.
Sandeep Sangaru, wszechstronny designer, mentor, przedsiębiorca, z natury obieżyświat, zaprojektował kawiarnię w Hali 4.1, gdzie odwiedzający mogą w ciszy i spokoju odpocząć od zgiełku targów. Wspomniana kawiarnia to jeden z wielu elementów targów stworzonych w pełni z myślą o Indiach.
Zobacz też: Fotorelacja z targów Ambiente 2018.