13 lutego zakończyły się Międzynarodowe Targi Dóbr Konsumpcyjnych Ambiente 2018, które odbywały się pod hasłem „Tradycja spotyka innowacje”. Blisko 4,5 tysiąca wystawców z 89 krajów pokazało jakie będą trendy nadchodzących miesięcy.
Podczas targów Ambiente, które odbywają się co roku w lutym we Frankfurcie nad Menem, prezentowane są produkty z dziedziny dekoracji i wyposażenia mieszkań, domów i ogrodów a także świata upominków. Targi podzielone są na sekcje: Dining – dekoracje i nakrycia stołowe, Giving – prezenty i upominki oraz Living – pomysły dla mieszkań i domów.
Optymistyczne podsumowanie Ambiente 2018
Targi Ambiente 2018 odbyły się w dniach 9-13 lutego. Na 308 000 metrach kwadratowych powierzchni pokazało się tu 4 441 wystawców z 89 krajów. Co warte zauważenia aż 81% z nich pochodziło spoza Niemiec, 56 firm pochodziło z Polski. Łącznie Ambiente 2018 odwiedziło ponad 134 tysiące gości ze 168 krajów.
Zgodnie z oczekiwaniami, we Frankfurcie było mniej gości z Niemiec, co było częściowo spowodowane zmianami na niemieckim rynku, a po części zbieżnością terminów z karnawałem i wakacjami szkolnymi w południowych landach Niemiec.
– Ambiente po raz kolejny pokazało nam, że nic nie zastąpi osobistego kontaktu z nowymi i dotychczasowymi dostawcami i ich innowacyjnymi produktami. Te targi we Frankfurcie całkowicie spełniły oczekiwania handlu detalicznego – mówi Thomas Grothkopp, dyrektor zarządzający German Trade Association for Residential Accommodation and Offices (HWB).
Wśród zwiedzających przeważali Niemcy, kolejną najliczniejszą nacją byli Włosi, za nimi Chińczycy, Francuzi, Amerykanie, Brytyjczycy, Holendrzy, Hiszpanie, turcy, Koreańczycy i Szwajcarzy.
Opinie wystawców
– Jesteśmy pod wrażeniem międzynarodowości Ambiente – nie tylko wystawców, ale także odwiedzających. To miejsce spotkań branży, nawiązywania cennych kontaktów z krajami, do których normalnie nigdy byśmy nie dotarli. Zauważamy, że rynek HoReCa bardzo się rozwija. Goście są bardziej wymagający – co znajduje odzwierciedlenie w restauracjach, hotelach i jedzeniu. I możemy to również zobaczyć podczas Ambiente – jako podsumowanie Ambiente 2018 powiedziała Birgit Dubberke, dyrektor ds. Marketingu w BHS Tabletop.
– Niezależnie od tego, czy są to architekci, przedstawiciele hoteli, restauracji czy kawiarni, Ambiente przyciąga odwiedzających B2B, do których chcemy się zwrócić. W tym roku branża kontraktowa dopisała bardzo dobrze: zarówno jakość, jak i liczba odwiedzających były w sam raz. Osiągnęliśmy cele sprzedażowe i jesteśmy zadowoleni – podsumowuje Alexander Haas, Sales Manager w firmie Scholtissek.
Zobacz także: Jakie są trendy wnętrzarskie na 2018 rok?
fot. Messe Frankfurt Exhibition GmbH