Jak informuje UOKiK Zehnder Group Bolesławiec Sp. z o.o. powiadomił, że część grzejników wyprodukowanych w tym roku przez tę firmę jest wadliwa. Firma przyjmuje zwroty oraz reklamacje.
Zehnder poinformował Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w grzejnikach marki Zehnder, modele:
- Viessmann Premium – 7572892, MEPM-120-040/GD, MEPM-120-050/GD, MEPM-120-060/GD, MEPM-150-040/GD, MEPM-150-050/GD, MEOM-180-040-GD, MEPM-180-060/GD,
- Zehnder Quaro – QAM-100-045/GD, QAM-140-045-GD, QAM-140-060/GD, QAM-180-045/GD, QAM-180-060/GD,
- Zehnder Subway – SUBM-130-45/GD, SUBM-150-45/GD, SUBM-180-45/GD, SUBM-180-60/GD, SUBMC-130-45/GD, SUBMC-130-60/GD, SUBMC-150-60/GD, SUBMC-180-60/GD, SUBMI-180-45/GD,
wyprodukowanych w Polsce od 1 stycznia do 31 lipca 2018 r., mikrowyciek z grzałki elektrycznej może spowodować przedostanie się wody do strefy elektrycznej grzejnika, co może doprowadzić do zwarcia i porażenia prądem użytkownika.
Produkty z partii wyprodukowanej w tym okresie zostały wycofane ze sprzedaży.
Użytkownicy grzejników zakupionych w okresie zbliżonym do okresu produkcji wycofywanej partii grzejników proszeni są o odłączenie posiadanych grzejników od źródła zasilania elektrycznego i zaprzestanie ich używania oraz o kontakt z przedstawicielem producenta tj. Zehnder Polska Sp. z o.o.. Wadliwe grzałki zostaną wymienione na koszt przedsiębiorcy.
Informacji związanych z kampanią udziela Zehnder Polska Sp. z o.o. (tel. 71 339 46 36, e-mail: reklamacje@zehnder.pl).
UOKIK: Zehnder sam poinformował o problemie
UOKiK informuje zarazem, że nie jest właściwy do udzielania szczegółowych informacji konsumentom odnośnie akcji ogłaszanych i prowadzonych przez przedsiębiorców. Urząd nie nakazał też wycofania produktu z rynku ani nakazu odkupienia ich od konsumentów (w rozumieniu ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów) – podjęte działania stanowią realizację obowiązków producenta, o której mowa w art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 12 grudnia 2003 r. o ogólnym bezpieczeństwie produktów (Dz. U. z 2015 r., poz. 322, ze zm.).
Jak podkreśla UOKiK: przedsiębiorca, który uzyskał informację, że produkt wprowadzony przez niego na rynek nie jest bezpieczny powinien niezwłocznie powiadomić o tym Prezesa UOKiK. Niewykonanie tego obowiązku, zgodnie z art. 33a. ust. 1 pkt 1 ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów, zagrożone jest karą pieniężną w wysokości do 100 000 zł.
Źródło: UOKiK