Początek roku to moment, kiedy pojawiają się prognozy dotyczące tego, co będzie modne we wnętrzach w nachodzących sezonach. Barometrem takich trendów są frankfurckie targi Ambiente, których kolejna edycja odbędzie się 9-13 lutego br. Trendy wnętrzarskie na 2018 rok przygotowała dla organizatorów targów pracownia bora.herke.palmisano.
Ambiente to najwieksze targi dóbr konsumpcyjnych na świecie, gdzie prezentowane są najnowsze produkty i innowacje z dziedziny dekoracji i wyposażenia mieszkań, domów i ogrodów a także szeroko pojętego świata upominków. Targi podzielone sa tematycznie na branże: Dining – dekoracje i nakrycia stołowe, Giving – prezenty i upominki oraz Living – pomysły dla mieszkań i domów.
Ambiente to także ważne międzynarodowe miejsce spotkań wystawców i odwiedzających ze specjalistycznymi wymaganiami. Podczas ostatniej edycji – 4 458 wystawców zaprezentowało swoje produkty prawie 141 tysiącom branżystów ze 154 państw.
Wystawcy z całego świata prezentują tu również szerokie spektrum produktów dla firm kontraktowych – zarówno w zakresie wyposażenia hoteli, statków wycieczkowych, jak i innych projektów.
W targach uczestniczą również firmy z naszego kraju. W tej chwili na liście wystawców jest 80 polskich firm.
Trendy wnętrzarskie na 2018 rok
Pracownia bora.herke.palmisano przygotowała dla organizatorów Ambiente specjalną prezentację. W poszukiwaniu nowych trendów przeszukała międzynarodową scenę mody, projektowania, sztuki i architektury. A rezultaty tych poszukiwań pokaże na targach – ujęte w czterech światach tematycznych złożonych z wybranych produktów wystawców. Ekspozycji będą towarzyszyć wykłady na temat aktualnych trendów. Podczas targów będzie dostepna również Księga trendów. A trendy wnętrzarskie na 2018 rok zostały zebrane w czterech grupach.
Modest regenerations/ skromna regeneracja
Trend ten łączy industrialny szyk z urokiem wiejskiego domu. Trwałe materiały, takie jak bambus, żeliwo i beton stają się bardziej atrakcyjne wraz z wiekiem.
Colourful intentions/ kolorowe intencje
Odważne kolory i wzory, które robią wrażenie. Trend ten bierze pod uwagę również ekologię – docenia materiały pochodzące z recyklingu, drewno i tekstylia.
Technological emotions / technologiczne emocje
To wizjonerskie podejście eksperymentuje z nowymi technologiami, aby poprawić nasze samopoczucie. Nacisk kładzie się na fuzje: papier łączy się z płótnem lub metal ze szkłem.
Opulent narrations/ bogate narracje
Indywidualne, odważne projekty są prezentowane z odrobiną ekscentryczności i w towarzystwie wspaniałych detali. Bogate materiały, w tym kamienie szlachetne i porcelana, również charakteryzują ten trend.
fot. Japan Creative photo by Nacasa Partners