Klienci cenią produkty, które mają prostą konstrukcję, przy zachowaniu przestronności i pełni funkcjonalności – ocenia Michał Szydłowski, Dyrektor Handlowy w firmie Sanplast. Podsumowuje dla nas 2017 rok – zarówno pod kątem rozwoju portfolio produktowego jak i rozwoju firmy oraz opowiada o planach polskiej firmy.
Jakie było najważniejsze wydarzenie roku 2017 w branży?
Michał Szydłowski, Dyrektor Handlowy Sanplast SA: Zeszły rok był obfity w różne wydarzenia. Według nas jednak bezkonkurencyjne są organizowane co dwa lata – Targi ISH. To one wyznaczają trendy i pokazują w jakim kierunku rozwija się branża łazienkowa. Zeszłoroczna edycja była udana dla wszystkich producentów, również dla nas. Zaprezentowaliśmy podczas dni targowych potencjał naszej marki oraz siłę niemieckiego producenta Hoesch Design GmbH, która w ubiegłym roku świętowała 275-lecie swojego istnienia. Nasza kooperacja wnosi bardzo wiele dobrego w rozwój port folio produktowego firm.
A w życiu firmy co ważnego się wydarzyło?
To był obfity w różne wydarzenia rok dla naszej marki. Poza wspomnianymi już wyżej Targami ISH były także konkursy branżowe – w tym konkurs Dobry Wzór. Istotnym wydarzeniem była wizyta Jego Ekscelencji Margulana Baimukhana Ambasadora Nadzwyczajnego i Pełnomocnego Republiki Kazachstanu w Polsce. Było to oficjalne spotkanie w skromnych progach naszej firmy. Nie możemy także zapomnieć o tym, że dużo się działo u nas także w sferze produktowej. I tutaj najbardziej znaczącym jest wdrożenie nowych rozwiązań kabin Walk-In, które to spotkały się z bardzo dobrym przyjęciem na rynku.
Michał Szydłowski: Nasze nowe produkty przypadły do gustu klientom
W porównaniu do okresu poprzedzającego to był dobry rok?
2017 to był bardzo pracowity, ale też bardzo udany pod wieloma względami, rok. Przede wszystkim tradycyjnie przyniósł nam wiele nowych pozytywnych doświadczeń. Cieszy nas to, że zaproponowane, nowe pozycje w naszym asortymencie, przypadły do gustu szerokiemu gronu odbiorców. Pokazuje nam to, że droga którą sobie wyznaczyliśmy, i którą podążamy od lat, jest prawidłowo obraną i skierowaną w odpowiednim kierunku –najlepszego zaspokojenia potrzeb klientów.
Jakie zdarzenia kształtowały rynek łazienek w ubiegłym roku?
Z pewnością rok 2017 stał pod znakiem ISH.
Zauważalny jest także od dłuższego czasu trend – minimalizm formy.
Dlatego coraz chętniej wybierane są proste konstrukcje takie jak np. kabiny Walk-In czy płaskie brodziki. Wreszcie rok 2017 przyniósł docenianie odlewu mineralnego, tak wyjątkowego pod wieloma względami, materiału.
Jakie plany macie wobec 2018 roku?
Obecny rok to dla nas czas wyjątkowy. W 2018 r. obchodzimy bowiem jubileusz 35-lecia istnienia. Będzie zatem czas do świętowania, ale już wiemy, że będzie on okresem wytężonej pracy – szczególnie produkcyjnie. Oczywiście – jak co roku – mamy nadzieję na pozytywne przyjęcie naszych nowych propozycji produktowych, których w tym roku jest bardzo wiele. Jesteśmy przekonani, że nasi Klienci docenią zarówno sprawdzone, jak i te najnowsze rozwiązania… a wszystko dla Czystej przyjemności kąpieli.
Trendy: minimalizm i obłe kształty
Najważniejszym trendem w obszarze produktów do łazienek w w 2018 roku będzie…?
Zdecydowanie obłe kształty produktów oraz ich minimalizm. To trend zauważalny już od jakiegoś czasu. Obecnie Klienci cenią produkty, które mają prostą konstrukcję, przy zachowaniu przestronności i pełni funkcjonalności.
Jeśli mielibyście wskazać produkt szczególnie ważny dla Sanplast w ubiegłym roku, co by to było?
Trudno nam postawić tylko na jedno, dlatego pozwolimy wskazać dwa rozwiązania.
Z pewnością seria wanien Luxo – to niespotykane dotąd rozwiązanie – wanna z obudową w jednym. Jej pietyzm wykonania i delikatność kształtów idealnie wkomponowuje sie w najnowsze trendy wzornicze. Luxo to pełnia komfortu w wyjątkowej formie.
Kolejnym są drzwi D2/Freezone z uwagi na ich bezprogowe wejście do kabiny. To produkt, na który czekało wielu naszych dotychczasowych Klientów.
Dziękuję za rozmowę.
Rozmawiał Arkadiusz Kaczanowski.