Zakładamy dynamiczny rozwój rynku mebli łazienkowych. Dlatego porządkujemy portfolio produktowe i szykujemy nowe kolekcje – zdradza Michał Roszkowski, dyrektor produktu w firmie Deftrans.
Arkadiusz Kaczanowski, Design/Biznes: Jakie było najważniejsze wydarzenie roku 2017 w branży?
Michał Roszkowski, dyrektor produktu w firmie Deftrans: W branży łazienkowej trudno wskazać najważniejsze wydarzenie 2017. W branży wnętrzarskiej natomiast na pewno ważny odnotowania jest sukces 2. edycji Warsaw Home, zarówno pod względem ilości odwiedzających, jak i jakości wystawiennictwa.
Dla nas bardzo ważny był udział w targach ISH we Frankfurcie w marcu. Deftrans stworzył taką ekspozycję, którą miała być zachętą do zaprezentowania nowego myślenia o meblach łazienkowych i jednocześnie skłonić kontrahentów do wspólnych dyskusji o przyszłości i trendach w meblach.
Jak oceniacie Państwo rok 2017 w stosunku do poprzedniego?
Dobrze. Nie ma jakiś specjalnych różnic. To co my obserwujemy, jako firma produkująca meble zarówno na rynki zagraniczne, jak i na rynek Polski, to jak coraz bardziej zmienia się konsument / użytkownik łazienki, jak ewoluują jego potrzeby i styl życia.
Michał Roszkowski: kluczowe wydarzenia na rynku
Jakie zdarzenia kształtowały rynek łazienek w ubiegłym roku?
Na pewno rozwój sieci Max-Fliz, rosnące udziały w rynku ROCA, wejście Oristo w rynki detaliczne czy postępująca konsolidacja sieciowych pomysłów na dystrybucję.
Jak wyglądają Państwa plany na ten rok?
Szczegółowymi planami wolelibyśmy się w tej chwili nie dzielić. Zakładamy natomiast, dynamiczny rozwój rynku mebli łazienkowych. Dlatego porządkujemy portfolio produktowe i szykujemy nowe kolekcje. Najważniejszym trendem w tym roku w obszarze produktów do łazienek będzie z funkcjonalność. Nasze premiery nowych kolekcji są przygotowane na początek drugiego kwartału 2018 roku. Wtedy z chęcią będziemy więcej mówić o walorach nowych serii.
Dziękuję za rozmowę.
Rozmawiał Arkadiusz Kaczanowski.