Osobistości ze świata designu, ponad 400 firm i 600 marek, 64 tysiące zwiedzających i trzy razy większa niż w zeszłym roku powierzchnia targowa. To bilans drugiej edycji targów Warsaw Home 2017, które odbyły się 6-8 października. Jak udowadniają liczby, organizatorzy mogą to wydarzenie zaliczyć do zdecydowanie udanych.
Warsaw Home opiera się na koncepcji, łączącej promocję designu z prezentacją najważniejszych producentów z branży meblarskiej i – ogólniej – wyposażenia wnętrz. Można tu było zobaczyć jednocześnie polskich producentów, wielkie międzynarodowe firmy, początkujące polskie marki i wzornictwo z całego świata. Również spotkać gwiazdy designu i architektury.
Warsaw Home 2017 w liczbach
Tegoroczną edycję Warsaw Home odwiedziło ponad 64 tys. zwiedzających, a wśród gości było 9 tys. architektów, projektantów wnętrz i stylistów. Warsaw Home zajęło niemal trzy razy więcej powierzchni, niż w zeszłym roku, czyli 65 tys. mkw. w trzech halach podwarszawskiego centrum wystawienniczego Ptak Warsaw Expo. Impreza zgromadziła ponad 400 firm i ponad 600 marek, stając się platformą dla biznesu, jak i promocją dobrego wzornictwa.
Design i dizajn
Skala targów pozwoliła na połączenie wielu różnych elementów: debat i warsztatów, prezentacji dużych i małych firm, promocji producentów i dystrybutorów. Stanowiska polskich wystawców nie ustępowały koncepcjom międzynarodowych firm. Poland Design Festival, będący częścią targów Warsaw Home, promował dobry polski design i młode polskie marki. Krajowe wzornictwo na światowym poziomie można było podziwiać również na stoiskach znaczących rodzimych producentów.
Gwiazdy na targach
Tegoroczne targi zgromadziły wyjątkowo wiele gwiazd, z Karimem Rashidem na czele, który odwiedził Warsaw Home już po raz drugi – wystąpienie projektanta przyciągnęło tłumy. W trakcie targów odbyły się liczne wykłady i dyskusje z udziałem najlepszych designerów i architektów: duetu projektowego Neri&Hu, Paula Heijnena, Antoine’a Genina, Pierre’a Freya, Roberta Koniecznego, Oskara Zięty, Tomka Rygalika, Roberta Majkuta, Mai Ganszyniec, Krystiana Kowalskiego, Przemo Łukasika czy Jakuba Szczęsnego. Program wydarzeń obejmował prelekcje dla profesjonalistów, poświęcone między innymi funkcjonowaniu polskiej branży wyposażenia wnętrz i nowym technologiom.
Warsaw Home rozwija się dzięki energii i pomysłowości swoich twórców – na czele z Kasią Ptak, ale też dzięki swoim wystawcom i zwiedzającym. Już teraz zaprasza na kolejną edycję w przyszłym roku.