Od ośmiu lat, plakaty promujące kolejne edycje targów Cersaie, wybierane są w drodze konkursu Beautiful Ideas. To niejednokrotnie prawdziwe dzieła sztuki, za które odpowiedzialne były m.in. takie sławy jak Alessandro Mendini. W tym roku, po raz pierwszy, bolońskie targi reprezentują dwa różne obrazy: jeden dedykowany płytkom ceramicznym, drugi wyposażeniu łazienek.
Pierwszy z plakatów stworzony został przez Fabricio Marianiego i Enrico Montecchiego, studentów z Nuova Accademia di Belle Arti w Mediolanie. Tytuł ich projektu – Polimorfo – odzwierciedla fakt, że ceramika wykracza poza tradycyjny format, aby stać się czymś nowym. Autorzy dodają: Rozwój technologii i wzornictwa przewiduje, że materiał ten będzie w przyszłości podlegał ciągłej metamorfozie.
Życie i projektowanie na Cersaie 2017
Koncepcja plakatu z wyposażeniem łazienek opiera się natomiast na dwóch podstawowych koncepcjach: „życia” i „projektowania”. Obraz stworzony przez agencję Interpromex Comunicazione jest abstrakcyjną formą wypełnioną energią, która gra z wyobraźnią odbiorców. Jednak jego główną myślą jest przekaz, że woda, a tym samym wyposażenie łazienkowe, tworzą trendy i modę.
Tegoroczne Cersaie odbędą się w Bolonii w dniach od 25 do 29 września.