Należąca do koncernu LIXIL marka Grohe była “wielkim nieobecnym” na targach ISH 2023. Jednak w przyszłym roku we Frankfurcie nad Menem ponownie będzie można odwiedzić jej stoisko.
–Dzięki innowacjom produktowym i współpracy z kluczowymi partnerami branżowymi jesteśmy przekonani, że jesteśmy w stanie napędzać zrównoważony wzrost, dostarczając wartość zarówno naszym klientom, jak i zainteresowanym stronom, umożliwiając im rozwój w dynamicznym środowisku rynkowym. W obliczu trudnych warunków na rynku globalnym, nasza międzynarodowa firma, zwłaszcza w Europie, doświadczyła znacznego spowolnienia popytu. Aby sprostać tym bezprecedensowym wyzwaniom, wdrożyliśmy strategiczne działania dla marki Grohe i rynku europejskiego. Jesteśmy przekonani, że te proaktywne inicjatywy nie tylko złagodzą wpływ niekorzystnych warunków rynkowych, ale także poprawią naszą rentowność w całym roku fiskalnym kończącym się w marcu 2025 – mówił Bijoy Mohan z LIXIL International.
W okresie od 1 kwietnia 2023 do 31 marca 2024 r. region LIXIL EMEA odnotował spadek sprzedaży o 17% w walucie lokalnej.
Chcąc osiągnąć wzrost sprzedaży produktów marki GROHE, LIXIL wprowadził nową regionalną konfigurację, mającą na celu lepsze zaspokojenie zróżnicowanych wymagań i warunków rynkowych.
Od 1 kwietnia 2024 r. region EMENA został podzielony na dwa: Europę i IMEA (Indie, Bliski Wschód, Turcja i cały kontynent afrykański).
Ta strategiczna reorganizacja umożliwi organizacji wdrożenie większej liczby strategii i taktyki dostosowanych do potrzeb, zapewniając większe wsparcie dla klientów w całej Europie, IMEA i poza nią. Ponadto nowa konfiguracja ułatwi rozszerzenie możliwości ekspansji w regionie IMEA dla portfolio LIXIL poza marką GROHE.
źródło: mat. prasowe Grohe