Wydarzenia w firmie, innowacje wprowadzane z myślą o architektach, współpraca z rynkiem – co było ważne w firmie Ceramika Paradyż? Mówi o tym Tomasz Zasada, Dyrektor Sprzedaży Krajowej.
Jakie najważniejsze wydarzenia miały miejsce w Waszej firmie w 2020 roku oraz co ważnego powinno się wydarzyć/co planujecie na rok 2021?
To był trudny rok dla całego biznesu. Na początku pandemii musieliśmy bardzo szybko dostosować się do dynamicznie zmieniających się realiów. Kluczowe było zapewnienie bezpieczeństwa pracownikom, jak i partnerom oraz zachowanie ciągłości procesu sprzedaży i utrzymania relacji z klientami. Pomimo wielu przeciwności, zakończyliśmy rok w dobrej kondycji. W tym niełatwym czasie wdrożyliśmy blisko 80 kolekcji płytek ceramicznych. Na rynku zadebiutowały m.in. sety Home of Wood, Home of Concrete oraz Home of Stone. Zapoczątkowaliśmy lub powróciliśmy do współpracy z dużymi partnerami handlowymi.
Otworzyliśmy m.in. nowy rozdział z Polską Grupą Ceramiczną czy nawiązaliśmy współpracę z PSB – Mrówka. W kanale DIY wprowadziliśmy do oferty sieci Castorama i Leroy Merlin dwa duże sety produktowe, a w kanale inwestycyjnym zaczęliśmy bliżej współpracować z liczącymi się na rynku deweloperami. Nie zaprzestaliśmy także działań charytatywnych, udzielając wsparcia finansowego i materialnego szpitalom w Opocznie, Tomaszowie czy Kielcach oraz przekazując setki metrów płyt tarasowych wykorzystanych w namiotach polowych do triażu przy placówkach medycznych w całym kraju.
Naszym strategicznym celem na 2021 rok jest finalizacja wartej ponad 125 mln złotych inwestycji w innowacyjną technologię produkcji, którą zapoczątkowaliśmy jesienią ubiegłego roku. Dzięki niej zaoferujemy dotychczas niespotykaną na rynku gamę wielkoformatowych płyt ceramicznych o efektach zdobniczych widocznych w całym przekroju masy ceramicznej, nawet po obróbce mechanicznej krawędzi. Dużo uwagi w nadchodzących miesiącach poświęcimy także doskonaleniu pozostałej oferty produktowej, skutecznemu zarządzaniu ekspozycją, jak i współpracy z naszymi partnerami w różnych kanałach dystrybucji. To będzie niezwykle ciekawy i dobry czas pełen ambitnych wyzwań dla naszej firmy. Jestem przekonany, że pozytywnie wszystkich zaskoczymy.
Jakie nowe usługi/rozwiązania/premiery/działania z myślą o architektach i projektantach wprowadziliście w 2020 roku? Czy planujecie coś nowego z myślą o tej grupie na 2021 rok?
W nowej, pandemicznej rzeczywistości musieliśmy poszukać dogodnej i skutecznej formy współpracy z projektantami i architektami. Wraz z pojawieniem się lockdown’u, wszelkie targi, szkolenia, eventy czy spotkania bezpośrednie zostały wstrzymane, a cały dialog przeniósł się właściwie do sfery wirtualnej.
W odpowiedzi na to wyzwanie opracowaliśmy i udoskonaliliśmy narzędzia do pracy zdalnej, które umieściliśmy w Strefie Architekta na naszej stronie internetowej.
W ten sposób stworzyliśmy miejsce, w którym w prosty i intuicyjny sposób można znaleźć wszystkie niezbędne informacje potrzebne do przygotowania projektu. Dodatkowo nasz dział współpracy z architektami cały czas pełni funkcję serwisową, doradczą i konsultacyjną. Organizujemy także spotkania projektowe online, podczas których udzielamy profesjonalnych porad. Zorganizowaliśmy sami kilka webinarów czy wzięliśmy udział w dużych wydarzeniach online jak ArchiDAY, jednej z najważniejszych inicjatyw organizowanych z myślą o ekspertach w zakresie urządzania wnętrz, organizowanej przez PCAW.
W tym roku nasza współpraca nadal odbywa się w większości w trybie online i prawdopodobnie tak pozostanie jeszcze przez jakiś czas. Dlatego też, aby zapewnić jak najwyższe standardy i komfort pracy naszym partnerom, duży nacisk położymy na zapewnienie odpowiedniego serwisu zdalnego, w tym materiałów manualnych pozwalających na wykonywanie pracy bez ryzyka związanego z kontaktami bezpośrednimi w showroomach. Wierzymy jednak, że już wkrótce będzie możliwy powrót do tradycyjnych aktywności. Mamy zaplanowane wzięcie udziału w targach 4DD oraz Warsaw Home. Jeśli sytuacja na to pozwoli, chcielibyśmy także w drugiej połowie roku wrócić do szkoleń prowadzonych zarówno w naszych zakładach, jak i w rynku.
Co Waszym zdaniem jest kluczowe, jeśli idzie o współpracę na linii producent/marka – salon łazienek/wnętrz w ostatnim okresie naznaczonym pandemicznymi ograniczeniami i zmianami?
Na rynku tradycyjnym w naszej branży sukces zależy od chęci współpracy partnerów po obu stronach. Obecnie jednym z kluczowych elementów jest dostosowana do nowych realiów obsługa klienta końcowego. Naszym wspólnym celem jest zagwarantowanie wszystkim stronom maksymalnego bezpieczeństwa, a jednocześnie zapewnienie klientom końcowym wsparcia niezbędnego do podjęcia decyzji zakupowych i ograniczenie czasu, który spędzają w salonie. Dlatego też dbamy o odpowiednią ekspozycję oraz dzielimy się na odległość kompleksowymi informacjami. Niezależnie czy dotyczą one produktów, dostępności zarówno pozycji pierwszego wyboru, jak i zamienników czy też szczegółowych danych technicznych lub specyfikacji. Kolejnym ważnym elementem relacji na linii marka – salon jest zapewnienie właściwego wsparcia w zakresie szkoleń dla projektantów i pracowników sprzedaży partnerskich salonów. Najważniejszym jednak aspektem jest poczucie bezpieczeństwa, stabilizacja i zagwarantowanie dostępności towaru w obliczu wyzwań związanych z pracą ludzką i transportami.