Świetne wyniki rok do roku oraz wysokie wzrosty w Chinach – Duravit podsumowuje miniony rok. Doszło też do zmiany w kierownictwie.
Niemiecki producent wyposażenia łazienek w 2019 roku był w stanie kontynuować trend wzrostowy z poprzednich lat dzięki nowym rekordom pod względem przychodów, wyniku operacyjnego i dochodu netto.
Pomimo niskiego globalnego wzrostu gospodarczego całkowite przychody Grupy Duravit wzrosły o 4,8% (486,8 mln EUR) na koniec roku. Zyski netto wzrosły o ponad 20% rok do roku.
Utrzymywana rentowność i solidny bilans dają firmie idealną pozycję do kontynuowania udanego kursu po przezwyciężeniu pandemii Covid-19 – czytamy w komunikacie firmy.
Silny rynek wewnętrzny jako podstawa
W 2019 roku Duravitowi udało się utrzymać swoją pozycję rynkową w Niemczech. Rynek wewnętrzny dla Duravit pozostaje zatem kluczowym filarem sukcesu firmy. W Chinach osiągnięto najwyższy wzrost przychodów – o 20%. Dobry wynik w Egipcie również przyczynił się do pozytywnego rozwoju przedsiębiorstwa. W Europie kluczowe rynki sprzedaży, takie jak Szwajcaria i Hiszpania, generowały wraz z Niemcami ponadprzeciętny wzrost przychodów.
Technologia i design motorami wzrostu
Wprowadzenie nowej generacji SensoWash® spowodowało szczególnie dynamiczny rozwój w segmencie toalet myjących. SensoWash® Starck f spotkał się z natychmiastową i trwałą pozytywną reakcją rynków.
Duravit cieszył się również rosnącymi zyskami w innych obszarach produktów. Dwie nowe serie opracowane we współpracy z Sieger Design ponownie podniosły poprzeczkę w ekskluzywnym projektowaniu łazienki. Segment armatury również radził sobie wyjątkowo dobrze. Rozwijał się także przemysł ceramiki sanitarnej, a kategoria marek domowych z udziałem poniżej 2% ogólnych przychodów, pozytywnie przyczyniła się do rozwoju kluczowych relacji biznesowych.
Zmiany na górze
Prof. Frank Richter opuścił firmę 30 czerwca 2020 r., aby poświęcić się nowej działalności. Jego wyznaczonym następcą został Stephan Patrick Tahy, który objął rolę dyrektora generalnego Duravit. Tahy pełnił wcześniej rolę CEO De’Longhi GmbH Niemcy i był wiceprezesem oraz dyrektorem generalnym Mattel Inc.
Źródło: Duravit.