Główny celem takich decyzji jest wdrożenie strategii, która zaowocuje wprowadzeniem nowych produktów i udoskonaleniem już dostępnych w ofercie.
– Mamy konkretną wizję: jako Purmo Group chcemy pozostać liderem w dziedzinie rozwiązań, które zapewniają komfort cieplny w pomieszczeniach w zgodzie z filozofią zrównoważonego rozwoju. Nowa nazwa odzwierciedla dziedzictwo i historię naszej firmy, a co najważniejsze, stanowi doskonały fundament dla przyszłych projektów i inicjatyw – mówi Perttu Louhiluoto, CEO Purmo Group. – Dzięki zaufaniu konsumentów i współpracowników stajemy się silniejsi i sięgamy dalej niż kiedykolwiek wcześniej. Wierzymy, że Purmo Group będzie aktywnym graczem w branży HVAC, który zapewni solidne podstawy dla naszych rozwiązań w zakresie komfortu wnętrz lokalnie i na całym świecie.
Purmo Group, do którego należy polska spółka Rettig Heating Sp. z o.o z sukcesami funkcjonuje na polskim rynku od przeszło ćwierć wieku. Obecnie asortyment sprzedawany pod markami Purmo, Radson, Vogel&Noot i Emmeti.
Nowa nazwa
Nowa nazwa Purmo Group ma swoje korzenie w marce handlowej Purmo, a jej historia sięga 1953 roku. Purmo przekształciło się z małego fińskiego gracza w jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek w branży HVAC.
– Około 15 lat temu postanowiliśmy wprowadzić wszystkie nasze marki handlowe pod jedną markę korporacyjną Rettig ICC, która, podobnie jak grupa holdingowa, używała naszego nazwiska. Dziś po raz kolejny stoimy w obliczu nowej ery w rozwoju firmy. Podjęliśmy kilka kroków, aby zrealizować naszą wizję. Jesteśmy przekonani, że Purmo Group ma potencjał, aby odnosić sukcesy i być liderem w naszej branży – stwierdza Tomas von Rettig, Prezes Zarządu Purmo Group.
Nowe fabryki na całym świecie
Zmiana nazwy koncernu to nie jedyna zmiana w ramach nowej strategii. Firma mianowała w roku 2018 nowego dyrektora generalnego, a siedziba główna została przeniesiona do Helsinek w Finlandii. Wdrożono również nową strukturę organizacyjną zatrudniając nowe osoby na kluczowe stanowiska kierownicze. Rozszerzono również portfolio produktów poprzez przejęcia Sigarth Ab w Szwecji oraz Quinn Radiators Ltd w Wielkiej Brytanii. Światowy lider branży grzewczej otworzył także nowoczesną fabrykę w Yangzhou w prowincji Jiangsu w Chinach. Jakie są plany fińskiego producenta w związku z tą lokalizacją?
– Wybudowana w Państwie Środka fabryka będzie produkować wyłącznie grzejniki panelowe, co ma zaspokoić zapotrzebowanie lokalnego rynku. To całkowicie nowa placówka, której kadra była szkolona w polskiej fabryce w Rybniku. Polski zakład, z mocami produkcyjnymi 2,7 mln szt. rocznie, nadal pozostaje największą fabryką koncernu – wyjaśnia Andrzej Iżycki, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu Polska w koncernie Purmo Group.
Czy branżę budowlaną czeka spowolnienie?
Rynek grzejników płytowych jest bardzo stabilny. Jest to to związane z dobrą kondycją sektora deweloperskiego, który jest głównym odbiorcą tego asortymentu. Jak pokazują statystyki Eurostatu, ceny lokali mieszkalnych w UE wzrosły średnio o 4.2% w drugim kwartale 2019 w porównaniu z rokiem poprzednim. Ma to znaczenie szczególnie w Polsce, gdzie podstawowym elementem wyposażenia nowego mieszkania są grzejniki. Mimo że obecnie rynek ten ma się świetnie, w mediach pojawią się już pierwsze opinie, że branżę budowlaną czeka spowolnienie.
– Nie wykluczam, że można się tego spodziewać – na polskim rynku raczej średnio- niż krótkoterminowo – jednakże najbardziej odczuwalnym obecnie problemem jest ograniczona siła robocza. Koncern Purmo Group ma świadomość dynamicznych zmian, które zachodzą w branży budowlanej, dlatego tak mocno koncentruje się na nowoczesnych technologiach i rozwiązaniach – tłumaczy Andrzej Iżycki.
Na zdjęciu: zakład Purmo w Rybniku. / Fot. Purmo Group