Niemiecka Rada Wzornictwa (German Design Council) wybrała najsilniejsze, najbardziej rokujące i najciekawsze marki działające na niemieckim rynku, przyznając nagrody German Brand Award. Nagrodzono m.in. najlepszą nową markę roku czy najlepsze stoisko targowe. Wśród laureatów są też brandy związane z łazienką. I zgodnie z wynikami tego konkursu, najbardziej gorące łazienkowe firmy 2017 roku to Kaldewei i Axent.
Nagrody German Brand Award są przyznawane przez German Design Council oraz German Brand Institute. Honorują najlepsze brandy, które są szczególnie skutecznie zarządzane i komunikowane, nadążają za nowymi technologiami.
– Wpływ technologii cyfrowej na marki i produkty jest ogromny. Niezależnie od branży i segmentu działalności, firmy stają przed zupełnie nowymi wyzwaniami. Ma to również wielki wpływ na zarządzanie marką. Dzięki cyfryzacji jest szybsze, bardziej przejrzyste, kompleksowe. A przez media społecznościowe mniej przewidywalne i kontrolowane – powiedział Andrej Kupetz, General Manager Design Council. – Coraz więcej firm rozumie wagę konsekwentnego budowania marki, jako strategicznego czynnika rozwoju biznesu – dodawał.
Kategorie German Brand Award
Nagrody German Brand Award przyznawane są w trzech głównych kategoriach mieszczących w sobie kolejne podkategorie.
1. Excellence in Branding to najważniejsza kategoria, a jej podkategorie to:
– „Brand Innovation of the Year“ (innowacja roku)
– „Corporate Brand of the Year“ (korporacyjna marka roku)
– „Digital Brand of the Year“ (cyrfowa marka roku)
– „Newcomer Brand of the Year“ (nowa marka roku)
– „Product Brand of the Year“ (produktowa marka roku)
– „Service Brand of the Year“ (usługowa marka roku)
– „Sustainable Brand of the Year“ (zrównoważona marka roku)
– „Brand Manager of the Year“ (menadżer roku)
2. Industry Excellence in Branding – tu nagradzane są marki oferujące produkty w 34 segmentach asortymentowych (w tym Heating & Bathroom)
3. Excellence in Brand Strategy, Management and Creation – ta kategoria nagradza strategie zarządzania marką, w takich podkategoriach jak np. strategia marki, najlepsze punkty sprzedaży, targi i wydarzenia, aplikacje czy kampanie.
Marki do łazienki
Wśród tegorocznych laureatów German Design Council nie zabrakło marek z branży łazienkowej. Również w tych najważniejszych kategoriach.
– marka Axent otrzymała tytuł Best of Best w kategorii „Newcomer Brand of the Year“, wyróżnienie w kategorii „Brand Strategy” oraz tytuł Winner w kategorii „Heating & Bathroom”
– Kaldewei został laureatem Gold w kategoriach „Brand Campaign – Web & Mobile” – za stronę internetową, kolejną w kategorii „Brand Fairs, Exhibitions & Events” – za stoisko na targach ISH 2017, nagrodę w kategorii „Brand Design” – za całościowy wizerunek na targach ISH 2017 oraz otrzymał tytuł Winner w kategorii „Heating & Bathroom”
– marka Buderus została laureatem Gold w kategorii „Heating & Bathroom”
– marka KWC otrzymała wyróżnienie w kategorii „Heating & Bathroom”
– marka mb I medienhausbrandenburger otrzymała wyróżnienie w kategorii „Heating & Bathroom”
– marka starters® otrzymała wyróżnienie w kategorii „Heating & Bathroom”
– marka WATERKOTTE otrzymała wyróżnienie w kategorii „Heating & Bathroom”
– marka JUMO otrzymała tytuł Winner w kategorii „Heating & Bathroom”
– marka Kermi otrzymała tytuł Winner w kategorii „Heating & Bathroom”
– marka MHG Heiztechnik otrzymała tytuł Winner w kategorii „Heating & Bathroom”
– marka ZIEHL-ABEGG wyróżnienie w kategorii „Heating & Bathroom”
29 czerwca w Berlinie odbyła się uroczysta gala wręczenia German Design Awards.