Konkretne rozwiązania dla osiągnięcia celów ochrony klimatu w sektorze budowlanym. To główne tematy targów ISH we Frankfurcie nad Menem. Branża techniki sanitarnej, grzewczej i klimatyzacyjnej wskazała drogę. Cel: bardziej zrównoważona przyszłość. Środki: dekarbonizacja, wykorzystanie energii odnawialnej i większa efektywność energetyczna. To jest must have. ISH 2023 przekroczyło oczekiwania organizatorów. Chociaż w liczbach wypada słabiej, niż edycja sprzed pandemii. w rzeczywistości przyniosła wiele przełomowych pomysłów dla łazienek.
Targi ISH powróciły po 4-letniej przerwie (nie licząc edycji cyfrowej w 2021). Branża techniki sanitarnej, grzewczej i klimatyzacyjnej dobrze wykorzystała pięć dni targów od 13 do 17 marca. To był czas intensywnego nawiązywania kontaktów, odkrywanie innowacji i rozwijania biznesu.
153 734 odwiedzających ze 154 krajów – wynik zadowala organizatorów. W 2021 roku było to 190 tys. osób (w 2019 prawie 199 tys.) ze 161 krajów. Po czteroletniej przerwie spowodowanej pandemią była okazja sprawdzić gruntownie, jaki jest stan branży. Poznaliśmy przyszłości transformacji ciepłowniczej w sektorze budowlanym i zrównoważonym zaopatrzeniu w wodę. Jak zauważa Wolfgang Marzin, prezes zarządu Messe Frankfurt mówi: „ISH z nawiązką spełniło oczekiwania naszych klientów i pojawiło się we właściwym czasie, aby sprostać wyzwaniom naszych czasów, takim jak ochrona klimatu i bezpieczeństwo dostaw.
ISH 2023 – fotorelacjaZobacz także nasze stories z targów ISH 2023:
- część pierwsza relacji dostępna jest tutaj,
- część druga relacji dostępna jest tutaj.
2025 wystawców z 54 krajów zajęło wszystkie hale wystawowe we Frankfurcie i zaprezentowało najnowsze osiągnięcia na rynku ogrzewania, technologii klimatyzacji i wentylacji, inteligentnej automatyki domowej i budynkowej, a także nowoczesnego i zrównoważonego projektowania łazienek oraz innowacyjnej technologii instalacyjnej.
Trzeba jednak dodać, że w porównaniu do lat ubiegłych w wielu halach było znacznie więcej pustej przestrzeni. Zabrakło kilku kluczowych marek oraz wielu mniejszych, które w tym roku się nie pojawiły. Łatwiej było o miejsce w halach postrzeganych jako lepsze, choć organizator np. w hali 3.1 najwyraźniej postanowił nie sprzedawać miejsc po firmach, które w tym roku zrezygnowały z udziału.
O czym rozmawiano na ISH 2023?
Jako ważny element transformacji energetycznej szczególne znaczenie miały pompy ciepła, drewno jako źródło energii oraz alternatywne formy jej magazynowania. Kolejnymi interesującymi tematami były braki wykwalifikowanych pracowników w branży sanitarnej, grzewczej i klimatyzacyjnej oraz zmiany demograficzne, które wymagają łazienek odpowiednich dla osób starszych i wymagających opieki. Na porządku dziennym były innowacyjne systemy wentylacji i bezdotykowa armatura, które w obliczu pandemii zyskują na znaczeniu, podobnie jak nowe pomysły na oszczędzanie materiałów i zasobów w sektorze łazienkowym. W bogatym programie wydarzeń targowych najważniejsze trendy zostały zaprezentowane i omówione przez ekspertów – tak trendy widzą Organizatorzy.
Zobacz naszą rolkę z ISH 2023 na Instagramie
Do hal wystawowych trafiło około 154 000 zwiedzających, w tym 44 procent z zagranicy. Po Niemczech do głównych krajów odwiedzających należały Holandia, Włochy, Francja, Szwajcaria, Belgia, Chiny, Wielka Brytania, Polska, Austria i Turcja. Wysoki poziom zadowolenia świadczy o tym, że wyjazd się opłacił. Według ankiety przeprowadzonej przez Messe Frankfurt, 94% z nich osiągnęło swoje cele związane z wizytą na targach, a 96% było zadowolonych z oferty produktów. Poprawy koniunktury w branży oczekuje 52 proc. zwiedzających.
Uzupełnieniem ISH 2023 jest Rozszerzenie Cyfrowe, które czynne jest do 30 kwietnia 2023 r. Tutaj na żądanie dostępne są m.in. nagrania wykładów z programu towarzyszącego. Do końca targów Centrum Cyfrowe ISH odnotowało 106.932 kontaktów.
2 komentarze