Aquaforte to nowa marka z Półwyspu Apenińskiego, w której znajdziemy wanny, umywalki i brodziki. Polska jest jednym z pierwszych po Włoszech krajów, w których firma buduje sieć dystrybucji.
– Aquaforte to młoda marka i dotąd była obecna tylko we Włoszech, Hiszpanii i Portugalii. Polska jest jednym z pierwszych rynków poza tym obszarem, na którym chcemy się rozwijać i wobec którego mamy ambitne cele. Chcemy, by dystrybucja była ograniczona do wybranych, wysokiej jakości punktów. Stawiamy na maksymalnie trzech dystrybutorów i współpracę z wybranymi salonami, które cenią włoskie wzornictwo. Jakość naszego rozwiązania sprawia, że niezwykle ważna jest dla nas też współpraca bezpośrednia z projektantami – wyjaśnia Adam Płotnicki, który jest reprezentantem marki Aquaforte w Polsce.
Aquaforte pozycjonuje się w segmencie produktów luksusowych.
Włoska marka inspirowana jest architekturą Palladium. W designie stawia na miękką, przytulną, wyciszoną stylistykę, która ma budować atmosferę łazienki. Miękkość materiałów i światło, które projektują minimalistycznie, płynne środowisko jest takie samo, jakie znajdujemy podczas spacerów poprzez architekturę palladiańską. Aquaforte w designie stawiam na dialog między zakrzywionymi liniami i elementami rzeźbiarskimi, rzędami kolumn, nałożonymi łuki, przez które prześwituje światło, tworząc wciągające przestrzenie.
Produkty Aquaforte powstają we Włoszech w fabryce w Montebelluna w Regioie Prosecco.
Obecnie w ofercie znajdują się kolekcje wanien wolnostojących (20 kolekcji) i umywalek (16 kolekcji) uzupełnione przez brodziki (4 kolekcje). Wykonane są z naturalnego surowca Solid Surface i Mineralmarmur ze zmielonej skały pochodzącej z Dolomitów połączonego z naturalnymi żywicami. Powierzchnia ma charakter Soft Touch – produkty są „miękkie” w dotyku. Firma produkuje wyroby kolorowe w dowolnym kolorze z palety NCS lub RAL, w tym produkty dwubarwne.
Firma posiada na swoje produkty certyfikaty UNI EN ISO 14516:2019 – 14527:2019 – 14688:2018 Declaration of Performance GREENGUARD Gold, ECV – plant-based raw material, ECV – raw material from renewable sources, C-UPC – International Association of Plumbing oraz and Heating Machinery.
Za budowę sieci w Polsce i oficjalnym przedstawicielem jest Adam Płotnicki z firmy AF Polska od wielu lat związany z branżą łazienkową (dotąd z firmami Rovese/Cersanit oraz Prevex).