W dniach 26 – 30 września, w Bolonii odbyły się Międzynarodowe Targi Płytek Ceramicznych i Wyposażenia Łazienek – Cersaie 2022. Wystawiło się na nich sześć firm z Polski. Co pokazali nasi producenci?
Na Cersaie 2022 Polskę reprezentowały firmy Cerrad, Cezar, Domino Polska, Grupa Końskie (marki Ceramika Color, Ceramika Końskie, Stargres), Incana oraz Tubądzin. Przyglądamy się co pokazały firmy Cerrad, Tubądzin i debiutujące w Bolonii Domino Polska.
Cerrad na 315 m2
Firma Cerrad gościła na targach już po raz siódmy. Zachęcona ubiegłorocznym sukcesem stoiska, w tym roku przygotowała jeszcze więcej niespodzianek.
-Inspiracje, kreatywność, technologia – tymi trzema słowami opisałbym to, w jaki sposób zaprezentowaliśmy się na Cersaie w ubiegłym roku. Poprzeczkę zawiesiliśmy sobie bardzo wysoko – i było warto! Mogę z dumą ogłosić, że na tegorocznym stoisku zaprezentowaliśmy 20 nowych kolekcji, nad którymi pracowaliśmy wspólnie przez ostatnie miesiące – mówi Paweł Smolarek, Chief Product Officer Cerrad. – Zadbaliśmy o każdy detal i zaproponowaliśmy taką jakość i wzornictwo, obok których nie da się przejść obojętnie – dodaje Smolarek.
Nie bez powodu marka Cerrad wybrała Targi Cersaie jako miejsce premiery najnowszych kolekcji.
– Wydarzenie to już dawno wykroczyło poza standardową prezentację ofert firm i dzisiaj dla branży jest wyznacznikiem dalszych kierunków działania. Zaprezentowanie się na targach jest dowodem na aktywną obecność na światowym rynku ceramicznym i zajęcie wysokiego miejsca wśród ścisłej czołówki globalnych producentów – mówi Filip Cegłowski Chief Commercial Officer Cerrad.
Poza prezentacją nowych produktów, producent zapewnił wiele aktywności i niespodzianek, w tym odwiedziny Joanny Przetakiewicz – ambasadorki projektu Cerrad x La Mania Home i niezwykłą premierę filmu promocyjnego obu marek.
-Niezwykle cieszę się, że projekt, który wspólnie stworzyliśmy został tak dobrze odebrany. W zeszłym roku na Cersaie miała miejsce premiera naszych kolekcji. W tym roku prezentacja naszego spotu reklamowego, który już niebawem rozpocznie wspólną kampanię reklamową. Wiedząc, że przestrzeń, w której przebywamy, definiuje nasze samopoczucie i naszą codzienność, z ogromną radością i nadzieją nawiązaliśmy współpracę z marką Cerrad, by pójść jeszcze o krok dalej. Wierzymy, że wnętrza wyrażają charakter człowieka, jego emocje i mają niezwykłą moc przekazywania uczuć – mówi Joanna Przetakiewicz, Ambasadorka projektu.
Co pokazał Cerrad na Cersaie 2022?
Przede wszystkim wiele inspiracji do tworzenia przestrzeni domowej i komercyjnej. Na liczącym 315 m2 stoisku przybyli na targi goście mogli zapoznać się ofertą kilkudziesięciu najnowszych kolekcji marki Cerrad. Producent zadbał o to, aby dzięki wykorzystaniu innowacyjnych i funkcjonalnych rozwiązań dom stał się miejscem, które podnosi komfort codziennego życia, a przy tym charakteryzuje się doskonałym designem. 20 najnowszych kolekcji to nowe propozycje producenta, które skupiają się na sile natury. Zaproponowane wzornictwo pozwoli każdemu odnaleźć coś wyjątkowego dla siebie.
Udział w targach pozwoli firmie skonfrontować wizję aranżacji przestrzeni z opiniami najlepszych ekspertów z zakresu projektowania wnętrz i architektury. Zebrane informacje pozwolą marce podjąć decyzję, które z wzorniczych propozycji uzupełnią bogatą ofertę produktową producenta.
Targi Cersaie na stałe zostały wpisane w kalendarz marki Cerrad. Producent docenia, że są nieocenioną, tętniącą życiem, gigantyczną platformą komunikacyjną jednoczącą wiele sfer biznesu i umożliwiającą nawiązanie kontaktów międzynarodowych, które mogą być początkiem wielu ciekawych i intratnych projektów. Podkreśla, że inspirująca wymiana pomysłów, fascynujące pokazy premier i nowych możliwości w świecie ceramiki, dają pozytywny zastrzyk energii do jeszcze efektywniejszej pracy na rzecz pięknych i spersonalizowanych wnętrz.
Nowe możliwości Tubądzina
Tegoroczna edycja była dla Grupy Tubądzin wyjątkowa, ponieważ marka zaprezentowała nie tylko nowe wzory płytek, ale także zupełnie nowe formaty.
-Grupa Tubądzin dokłada starań, aby pozostać topowym producentem płytek nie tylko w Europie, ale i na świecie. Dostarczamy naszym klientom coraz szerszą gamę produktów i bardzo dbamy o nasz design. Chcemy, aby jakość produktów sygnowanych logo Tubądzin była najlepsza. Nowa linia produkcyjna, którą obecnie montujemy w Sieradzu, stworzy znacznie większe możliwości wzornicze, dzięki czemu będziemy mogli oferować klientom produkty zdobione w masie oraz o większym formacie – 275 x 120 cm – wyjaśnia Mirosław Jędrzejczyk, prezes zarządu Grupy Tubądzin.
Motywem przewodnim Cersaie 2022 jest natura – jej wielowymiarowość, piękno i harmonia.
– Podczas tegorocznej edycji prezentujemy wiele premierowych kolekcji. Motywem tegorocznych targów w Bolonii jest powrót do natury, balans i stabilność, jaką daje nam dom. To miejsce bezpieczne, zwłaszcza w świetle szybko zmieniającej się rzeczywistości i kryzysu energetycznego, który nieproszony rozgościł się u nas na dobre. Zapewniam jednak, że jakość naszych produktów pozostaje na niezmiennie wysokim poziomie – mówi Amadeusz Kowalski, wiceprezes zarządu Grupy Tubądzin.
-Chcieliśmy pokazać gościom szereg nowości, zarówno w największym formacie, jak i we wzorach monoporozowych, w możliwie najszerszej palecie wzorniczej – dodaje Andrzej Ramel, członek zarządu Grupy Tubądzin.
Premiery Tubądzin na Cersaie 2022
Projektując najnowsze kolekcje Grupy Tubądzin architekci marki czerpali inspirację z naturalnych minerałów. Zjawiskowe struktury i głębokie kolory rzadkich kamieni przeniesiono na kilka premierowych linii zaprezentowanych na targach.
–Są to propozycje inspirowane mniej znanymi kamieniami, takimi jak np. kwarcyt patagoński. Ten niezwykły minerał wyróżnia się ogromną dekoracyjnością. Nowe elementy graficzne zaprezentowaliśmy na dużych formatach. To między innymi wzory morskie i roślinne, które dodają wnętrzu niezwykłego charakteru – wyjaśnia Tomasz Smus, architekt marki Monolith.
Dorota Koziara, światowej sławy projektantka stworzyła linię dekorów, które harmonijnie uzupełniają kolekcję Cielo e Terra. Do palety barw dołączył tez nowy kolor Zieleń, symbolizujący nadzieję i naturę.
-Podczas tegorocznych targów Cersaie po raz pierwszy zaprezentowaliśmy dekoracje do kolekcji Cielo e Terra. Są to gradienty przechodzące z bazowych kolorów kolekcji do bieli. Kolejne dekoracje opierają się na cienkiej, złotej linii czy platynie, są niezwykle delikatne – opowiada autorka kolekcji.
Debiut Domino Polska
Na Cersaie 2022 jako wystawca zadebiutowała firma Domino Polska. Przedsiębiorstwo z Dzierżoniowa znane jest z produkcji i dystrybucji klamek oraz okuć i akcesoriów drzwiowych. Posiada dwa salony wyposażenia wnętrz – w Dzierżoniowie i Lubinie. W Bolonii Domino promowało własną markę produktów łazienkowych Lavita szukając w ten sposób nowych rynków do zbycia produktów.
Organizatorzy targów zaprosili firmę do uczestnictwa 3 tygodnie przed terminem targów. W tym krótkim czasie powstał projekt stoiska a pracownicy firmy, łącznie z kadrą zarządzającą, własnoręcznie je zbudowali. Ten wysiłek się opłacił – efekty targów przeszły najśmielsze oczekiwania firmy.
Stoisko cieszyło się dużym zainteresowaniem odwiedzających. Domino nawiązało kontakty handlowe z potencjalnymi partnerami z ponad 60 krajów świata. Ekspozycję odwiedziło również wielu klientów z Polski – zarówno tych współpracujących z firmą oraz nowych, którzy podczas targów rozpoczęli z współpracę z przedsiębiorstwem.