Marek Kamiński – założyciel i właściciel firmy Invena – zwraca uwagę na kwestie budowania odporności psychicznej wśród dzieci i młodzieży. Symbolicznie w Dzień Dziecka ruszył w trasę po Polsce: od Kasprowego Wierchu do Gdyni, do której dotarł 15 czerwca. Jego celem była dyskusja na temat zagrożeń płynących ze świata rzeczywistego i wirtualnego oraz znalezienie odpowiedzi, jak im przeciwdziałać m.in. poprzez implementację autorskiej metody rozwoju osobistego Biegun. Podróżnikowi towarzyszyła robotka Noa, dzięki której Fundacja Marka Kamińskiego pokazuje, jak przełamać chłodny stosunek do sztucznej inteligencji.
Invena, która już od 30 lat dostarcza rozwiązania do domu postanowiła zaangażować się ten projekt i udzielić wsparcia sponsorskiego. Marka zdaje sobie bowiem sprawę, że współcześnie dom jako bezpieczna przystań stracił na znaczeniu. W pandemii dla jednych stał się w pewnym sensie więzieniem, inni przez wojnę go stracili. Ponadto w dobie tak zaawansowanej cyfryzacji ściany wspomnianego domu nie są już bezpieczną zaporą. Dlatego tak ważne dla Inveny stało się z jednej strony dostarczanie solidnych i wysoko jakościowych produktów, a dzięki temu tworzenie bezpiecznych i przyjaznych wnętrz. Z drugiej strony firma głęboko wierzy, że należy wspierać dzieci i młodzież w rozwoju wewnętrznej siły, która sprawi, że wspomniany dom stanowiący ostoję równowagi i bezpieczeństwa będzie w nich samych bez względu, w jakim miejscu czy sytuacji się znajdą.
Z myślą o ciele i duchu
Dzięki swemu doświadczeniu Invena wie, że podstawą jest właśnie bezpieczeństwo i zaufanie, które przez ten czas wypracowała ze swoimi kontrahentami.
– Uważamy, że właśnie te wartości należy budować u podstaw odporności psychicznej dzieci, młodzieży i dorosłych. Zdajemy sobie sprawę, jak wnętrze mieszkalne może wpływać na nasze samopoczucie. Dlatego chcemy wspierać budowanie pozytywnych postaw holistycznie: zaczynając od duszy, poprzez troskę o ciało, dalej ergonomię przestrzeni, w której żyjemy, na dbałości o otaczającą nas przyrodę kończąc. Wszystkie te aspekty znajdują odzwierciedlenie w naszych codziennych działaniach – tłumaczy Lilianna Barnecka, Marketing Manager w Invena S.A.
Wiele kierunków działań, jeden cel
Invena aktywnie wspiera Fundację Marka Kamińskiego. Swoich pracowników zachęca do aktywności fizycznej poprzez organizację rywalizacji rowerowo-biegowych. Dostarcza na rynek produkty, które pozwalają ograniczyć zużycie wody przy jednoczesnym utrzymaniu modnego designu. Zespół firmy codziennie poszukuje rozwiązań, dzięki którym może ograniczyć zużycie papieru i plastiku zarówno wewnątrz organizacji, jak i podczas wprowadzania nowych produktów na rynek. Invena nie poprzestaje jednak na tym. Opieką objęła także urocze foki z wrocławskiego zoo, edukując tym samym swoich klientów w obszarze gatunków zagrożonych wyginięciem.
– Wierzymy, że w ten sposób stworzymy lepszy świat właśnie dla dzieci i młodzieży, które z wewnętrzną siłą, ufnością i poczuciem bezpieczeństwa wejdą w dorosłość – dodaje Lilianna Barnecka.
Więcej na temat wyprawy Marka Kamińskiego na: LifePlan Expedition – Fundacja Marka Kamińskiego (fundacjamarkakaminskiego.com)