Ceramika Paradyż i Maja Ganszyniec ponownie współpracują. Efektem tego jest nowa kolekcja płytek ceramicznych Paradyż Neve Creative by Maja Ganszyniec. Producent i projektantka wspólnie stawiają czoła wyzwaniom współczesności, proponując kolekcję płytek bliską idei nowego europejskiego Bauhausu, redefiniując znane nam dotychczas formy dekoracji.
Ceramika Paradyż oraz Maja Ganszyniec po raz kolejny łączą siły. Poprzednio efektem współpracy była kolekcja Modernizm – w której gorseciki i estetyka lat 20. i 30. grały pierwsze skrzypce.
– W pierwszej odsłonie współpracy chcieliśmy przywrócić pamięci dekoracje przedwojenne, czyli ten ikoniczny gorsecik, bo tak naprawdę wokół niego budowały się dekoracje modernistyczne w różnych kolorach. To pokazuje pewne rozwiązania, które, mimo iż bardzo proste, są ponadczasowe. W Neve Creative postanowiliśmy wrócić do kolejnego etapu z naszej historii, wydobywając na powierzchnię naszej świadomości i naszej uwagi dekoracje ceramiczne strukturalne, przestrzenne, zabawę walorami. I to właśnie w tych wątkach staraliśmy się zakorzenić nową kolekcję. – powiedziała Maja Ganszyniec na premierze nowej kolekcji w Elektrowni Powiśle (26 kwietnia 2022 r.).
Tym razem twórcy czerpią z bogactwa architektury II pol. XX w., łącząc stylistykę lat. 60. z ultranowoczesnym wzornictwem.
Kolekcja Neve Creative by Maja Ganszyniec w centrum stawia detal, bazując na połączeniu czterech aspektów: formatów, struktur, kolorów i światła. Ma być odpowiedzią na bieżące potrzeby współczesności, jakimi są szukanie indywidualnych rozwiązań we wnętrzach oraz wyrażanie siebie, a także życie w sposób bardziej zrównoważony. Modułowość kolekcji pozwala na łączenie poszczególnych elementów w dowolny sposób, dzięki czemu każdy może urządzić wnętrze tak, jak podpowiada mu wyobraźnia. Z kolei wysoka jakość i minimalistyczne wzornictwo sprzyjają wdrażaniu rozwiązań na lata.
SPRAWDŹ!
Dowiedz się więcej o nowej kolekcji w katalogu Nowości.
– Punktem wyjścia do stworzenia kolekcji Neve Creative była redefinicja dekoracji, które w tradycyjnym ujęciu wnętrz, rządziły się dotąd ściśle określonymi zasadami. Był to sztywny schemat, w który pomieszczenia miały swoją funkcję, a dekoracja z definicji była dodatkiem do spokojnej, stonowanej całości. Współczesne podejście do projektowania wnętrz podlega zmianom i wpływom trendów społecznych. Coraz trudniej więc zdecydować się na „ten” jeden, ponadczasowy motyw, z którym będziemy żyć przez lata, aż do kolejnego remontu. Wnętrza są teraz swobodne, płynne, dekoracje ścian i podłóg tworzą przyjazne tło w otwartej przestrzeni dla pozostałych elementów mobilnych – mebli, dodatków. – wyjaśnia Maja Ganszyniec.
Jak zaznaczają przedstawiciele Ceramiki Paradyż, nowa kolekcja to ważny krok w kierunku projektowania i urządzania przestrzeni, bliskich założeniom nowego europejskiego Bauhausu.
Kolekcję cechuje funkcjonalizm, prostota, oszczędność formy, modułowość, nowoczesny, ale ponadczasowy design i najwyższa jakość wzornictwa. To wszystko sprawia, że jest ona odpowiedzią na potrzeby współczesnego klienta. Pozwala tworzyć wnętrza, które zaskakują i wyrażają osobowość domowników, a jednocześnie będą służyć przez im przez lata.
Zgodnie z ideą minimalizmu i koncepcją autorki kolekcji, mniej znaczy więcej.
Dekoracja jest subtelna, podobnie jak naturalne i głębokie kolory, które stanowią znakomitą bazę do ponadczasowych aranżacji. Kolorystyka kolekcji zbudowana jest na dwóch filarach: BASIC w kolorach bianco, beige, light grys, grys, nero, a także TREND – kolory blush, green, blue (część jaśniejsza) oraz terakota, dark green i dark blue (część ciemniejsza). Warto zaznaczyć, że cały set jest kompatybilny kolorystycznie, co pozwala na bardzo płynne przejście z powierzchni ściennej na podłogę. Całość dopełnia charakterystyczna geometria płytek, która pozwala łączyć je ze sobą w dowolnych kompozycjach kwadratów w formatach 19,8×19,8 cm i 9,8×9,8 cm oraz prostokątów 9,8×19,8 cm.
Maja Ganszyniec jest doświadczoną projektantką z wszechstronnym podejściem do procesu rozwoju produktu. Urodzona na Śląsku, studiowała architekturę wnętrz na Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie, a następnie ukończyła studia projektowe na Royal College of Art w Londynie w 2008 roku. W 2013 roku założyła Studio Ganszyniec, skupiając się na obiektach zorientowanych na człowieka i przyjaznych naturze. W swojej praktyce łączy projektowanie, które jest zarówno wizjonerskie, jak i odpowiedzialne – zawsze szuka nowych możliwości w granicach myślenia strategicznego. Prace Mai Ganszyniec były pokazywane na wystawach m.in. w Mediolanie, Amsterdamie, Londynie i Berlinie oraz publikowane w najważniejszych pismach branżowych, jak Domus, Icon, Abitare czy Wallpaper.
1 komentarz