Marmorin, polski producent artykułów łazienkowych i kuchennych z materiałów kompozytowych, został przejęty przez spółkę Schock, należącą do firmy inwestycyjnej Triton Fund V.
Spółka Schock to innowacyjny producent zlewozmywaków kwarcowych oraz dostawca wysokiej jakości baterii. Należy ona do firmy inwestycyjnej Triton Fund V. Przejęcie jest kluczowym elementem strategii rozwoju firmy Schock. Warunki transakcji nie są ujawniane.
Marmorin, rodzinna firma założona w 1985 roku z siedzibą we Wschowie, produkuje kompozytowe wanny wolnostojące oraz umywalki i brodziki, które są szczególnie popularne w Ameryce Północnej. – Marmorin oferuje wyjątkowe produkty, doskonałą wiedzę na temat materiałów i projektowania oraz bazę klientów, która pozwoli nam wykorzystać dalszy potencjał w Stanach Zjednoczonych. Przejęcie podkreśla naszą ambicję dalszego rozwijania naszej pozycji na tym kluczowym rynku wzrostu – mówi Ralf Boberg, dyrektor generalny Schock.
Marmorin również pozytywnie ocenia zmianę własności: – Znamy się i doceniamy od dawna – mówi Jakub Hrab, prezes Marmorin. – Dzięki firmie Schock znaleźliśmy odpowiedniego partnera do napędzania naszego rozwoju w USA – dodaje.
Wraz z przejęciem Schock GmbH przez firmę inwestycyjną Triton w marcu 2021 r. powstały przesłanki do dalszego przyspieszenia ekspansji geograficznej. Przejęcie Marmorin zostało wynegocjowane w ścisłej współpracy pomiędzy kierownictwem firmy Schock a zespołem Triton.
Firma Schock z siedzibą w Bawarii, od ponad 40 lat wyznacza nowe standardy w technologii i jakości w dziedzinie produkcji zlewozmywaków kompozytowych. Siła innowacyjności firmy jest podkreślona przez liczne patenty. Zgodnie z mottem Color Your Life firmy, asortyment produktów obejmuje ponad 200 modeli zlewozmywaków w ponad 40 kolorach. Oprócz zlewozmywaków, firma oferuje również wysokiej klasy baterie. W ramach strategii SINK GREEN opracowała w 2020 r. wysokiej jakości materiał do zlewozmywaków, który składa się w około 99% z naturalnych, odnawialnych lub pochodzących z recyklingu surowców.
Bawarskiego producenta mogą kojarzyć fani muzyki i specjaliści od marketingu. W kampanii promocyjnej SINK GREEN wystąpił Iggy Pop.
Źródło informacji: Triton