Zrealizowane plany sprzedażowe, blisko 40 nowości produktowych w rynku, otwarcie nowej spółki w Niemczech, współpraca z Gosią Baczyńską oraz działania CSR-owe. Dla Ceramiki Paradyż pierwsze półrocze 2021 roku było równie intensywne, co udane. Firma podsumowuje minione sześć miesięcy i przedstawia krótkoterminowe plany.
Rodzinna firma skończyła pierwsze półrocze 2021 roku z bardzo dobrymi wynikami sprzedaży oraz dynamiką wzrostu. W realizacji celów pomogła utrzymująca się wysoka koniunktura na rynku budowlano-inwestycyjnym w Polsce, ale przede wszystkim przemyślana strategia sprzedaży w kraju i na rynkach eksportowych – czytamy w komunikacie marki.
To było bardzo intensywne pół roku. Czas pełen wyzwań, zarówno dla nas jak i dla całej branży. Tym bardziej cieszy fakt, że w tym wymagającym okresie, jeszcze bardziej zwiększyliśmy skalę naszego działania i poprawiliśmy wyniki. To efekt konsekwentnej realizacji naszej długoterminowej strategii zakładającej inwestycje, zmianę portfolio produktowego oraz ekspansję na rynkach zagranicznych – komentuje Piotr Tokarski, prezes zarządu Ceramiki Paradyż.
Do odważnych decyzji wpierających rozwój, zaliczyć należy pozyskanie finansowania i trwający proces budowy linii demonstracyjnej do produkcji wielkoformatowych płyt ceramicznych o wartości ponad 125 mln zł, a także założenie niemieckiej spółki – Ceramika Paradyż Deutschland GmbH, której celem jest sprzedaż dedykowanych produktów i zapewnienie kompleksowej obsługi na terenie Niemiec, Austrii, Szwajcarii oraz Francji. Firma ze swoją ofertą obecna jest aktualnie w ponad 50 krajach na świecie, a liczba ta wciąż rośnie. Warto również podkreślić, że aktualnie wykorzystywane są pełne moce produkcyjne oraz prowadzone są procesy rekrutacyjne na stanowiska w różnych obszarach.
Wyznaczając trendy
W ciągu minionych 6 miesięcy Spółka wdrożyła blisko 40 nowości produktowych. Nawiązano współpracę z projektantką mody, tworząc niezwykle zmysłowe i sensualne kolekcje Paradyż My Way by Gosia Baczyńska. Ich premiera odbyła się pod koniec czerwca w siedzibie Zarządu Głównego Stowarzyszenia Architektów Polskich SARP, na której zaproszeni goście mogli wziąć udział w performansie na żywo i podziwiać kolekcje inspirowane tkaninami oraz fakturą materiału przeniesioną na płytki wprost ze świata mody.
Nasze nowe spojrzenie na produkty oparte na pięknie i odważnym designie, zaprowadziło nas do współpracy ze światowej sławy projektantką – Gosią Baczyńską. Połączenie wielu kreatywnych umysłów oraz niesamowitej energii Gosi pokazało, że moda i design mogą się wzajemnie przenikać, dając prawdziwie spektakularne rezultaty. W efekcie powstała wyjątkowa i zmysłowa kolekcja Paradyż My Way by Gosia Baczyńska, która przełamuje schematy i wyróżnia się na rynku niesamowitymi teksturami i strukturami. To nasza odpowiedź na potrzeby Klientów, którzy poszukują nowej jakości i pomysłów, jak stworzyć niepowtarzalne wnętrze – podkreśliła dr Anna Tępińska-Marcinek, współwłaścicielka i członkini zarządu Ceramiki Paradyż.
W maju na rynku zadebiutowały również slaby ceramiczne z serii Monumental. To połączenie pięknego wzornictwa, designerskiej kolorystyki i najwyższej jakości wykonania. Płytki o imponujących rozmiarach sięgających nawet 120 x 280 cm są doskonałą alternatywą dla coraz mniej dostępnych i bardzo kosztownych surowców występujących w naturze.
Marka ocenia, że wzbogacając swoje portfolio produktowe o propozycje w wielkim formacie, Ceramika Paradyż stała się polskim producentem ceramiki z najszerszą i najbardziej uniwersalną ofertą produktową w Polsce. Bardzo dobrze zostały także przyjęte przez rynek kolekcje polskiego producenta z setu Home of Light – kolekcji inspirowanych zmieniającym się światłem, a także sety Home of Stone, Home of Wood oraz Home of Concrete, czyli propozycji odpowiednio wiernie oddających rysunek kamienia, drewna czy betonu w zupełnie nowym wydaniu.
Warto pomagać
Ceramika Paradyż od początku istnienia angażuje się w akcje społeczne i charytatywne, w ostatnim czasie szczególnie skupiając się na wsparciu szkół, medyków i szpitali. Wraz z partnerami m.in. pomogła Centrum Zdrowia Dziecka w Warszawie, poprzez przekazanie ponad 1200 m2 gresów na budowę „Strefy Wind” wraz z klatką schodową przeznaczoną dla personelu i pacjentów jadących na blok operacyjny największego szpitala dziecięcego w Polsce. Ogromna inwestycja warta 8,7 mln miała na celu nie tylko usprawnienie komunikacji i zwiększenie bezpieczeństwa, ale również poprawę komfortu psychicznego pacjentów, ich rodziców oraz personelu.
Firma nie zapomina także o działaniach na rzecz lokalnej społeczności. Pomogła m.in. w odnowieniu jednej ze szkół w Tomaszowie Mazowieckim, na terenie którego miasta usytuowane są trzy zakłady produkcyjne. Dzięki przekazaniu ponad 300 m2 płytek ceramicznych, zmiany w jej otoczeniu i wnętrzu znacząco poprawiły estetykę i uczyniły to miejsce jeszcze bardziej przyjaznym dla dzieci i nauczycieli.
Ceramika Paradyż angażuje się również w szereg działań kulturalnych – została partnerem koncertu Wielcy Artyści Małym Pacjentom, a także partnerem Łódź Design Festival, fundując nagrody w konkursie dla młodych projektantów make me! o wartości 50 tys. zł. Liczne działania firmy na rzecz kultury, sztuki i sportu oraz tworzenia dobrego miejsca pracy zostały docenione. Ostatnio Ceramikę Paradyż uhonorowano zaszczytnym tytułem Wiosła Kultury w kategorii mecenas, a w marcu polski producent zajął 1. miejsce w rankingu Poland’s Best Employers 2021 Forbesa, tym samym zostając najlepszym pracodawcą w kategorii budownictwo.
Konsekwentny rozwój
Plany na najbliższe miesiące są ambitne. Firma skupi się na integracji i rozwoju kluczowych obszarów swojej działalności. Do nich zalicza się dalsza ekspansja zagraniczna, digitalizacja procesów, rozwój portfolio produktowego czy działania skierowane bezpośrednio do grup profesjonalistów. Do jednych z priorytetów należeć będzie doprowadzenie budowy linii demonstracyjnej do finału, co pozwoli zwiększyć liczbę miejsc pracy i otworzyć firmę na zupełnie nowe kanały dystrybucji. Dzięki temu Spółka już wkrótce zaoferujegamę wielkoformatowych płyt ceramicznych o efektach zdobniczych widocznych w całym przekroju masy ceramicznej, nawet po obróbce mechanicznej krawędzi. Produkty mogą osiągnąć rozmiar nawet 180 x 320 cm oraz grubość do 30 mm, a swoją strukturą, jakością, trwałością oraz innymi parametrami użytkowymi będą udoskonaloną wersją naturalnych materiałów np. takich, jak kamień.
Ta inwestycja to kamień milowy dla całej branży ceramicznej. Jesteśmy dumni, że tak innowacyjne produkty powstawać będą w Polsce, co świadczy o specjalistycznej kadrze, zaawansowaniu naszego rynku i jego innowacyjności. Od początku istnienia firmy stawiamy na rozwój i dokładamy wszelkich starań, aby stale dostosowywać nasze portfolio do zmieniających się potrzeb rynkowych. Nieustannie pracujemy nad nowymi rozwiązaniami, które to umożliwiają. Ceramika Paradyż to marka o ugruntowanej pozycji i z ogromnym potencjałem rozwoju w kolejnych latach. To wraz z całym zespołem postaramy się wykorzystać w najbliższej przyszłości – podsumowuje Piotr Tokarski, prezes zarządu Ceramiki Paradyż.