Wydarzenia w firmie, innowacje wprowadzane z myślą o architektach, współpraca z rynkiem – co było ważne w firmie Jeta? Mówi o tym Maciej Świątek, prezes zarządu firmy.
Jakie najważniejsze wydarzenia miały miejsce w Waszej firmie w 2020 roku oraz co ważnego powinno się wydarzyć/co planujecie na rok 2021?
Dla nas rok 2020 był rokiem zmian i przewartościowania naszych celów krótkoterminowych. Jeśli ktoś z poza firmy obserwował nasze działania, śmiało mógł nas zakwalifikować do odważnych optymistów. Początek roku to otwarcie salonu łazienkowego JETA w Żaganiu. Salon jest prowadzony na zasadach współpracy franczyzowej. Biorąc pod uwagę sytuację epidemiologiczną, nikt z nas nie spodziewał się tak dobrych rezultatów już w pierwszym roku działania tego salonu. Jestem przekonany, że jest to w dużej mierze zasługa pełnego zaangażowania się w życie salonu właścicieli firmy.
Drugim poważnym krokiem była całkowita przebudowa naszego wiodącego salonu łazienkowego JETA w Ostrowie Wielkopolskim. W ciągu zaledwie dwóch miesięcy udało nam się uzyskać nowe oblicze salonu. Wymieniliśmy całą ekspozycje łazienkową, dając do dyspozycji naszym klientom nowe oryginalne i ponadczasowe wzornictwo polskich i zagranicznych producentów.
Kolejnym krokiem, było otwarcie salonu łazienkowego w wersji online. Nasz klient z dużą łatwością może teraz przechodzić na każdym etapie zakupów pomiędzy działaniami offline, a online, z możliwością odbioru zakupów w danym oddziale, lub zaznaczając dostawę pod wskazany adres.
Jakie nowe usługi/rozwiązania/premiery/działania z myślą o architektach i projektantach wprowadziliście w 2020 roku? Czy planujecie coś nowego z myślą o tej grupie na 2021 rok?
Cała branża łazienkowa „rzuciła” się na rynek online. Część naszych klientów przeniosła się do Internetu, chociaż moim zdaniem, jest to mniejszy odsetek zaangażowanych klientów, niż nam się wszystkim wydawało kwietniu 2020 r. Te firmy, które prowadziły działalność w Internecie, umocniły swoje pozycje, a te firmy których nie było – nadrabiają zaległości. Choć od dawna obserwowaliśmy rynek łazienkowy w Internecie, ten rok był przyczynkiem, aby poważniej zaangażować się w ten segment sprzedaży na odległość. Sprzedaż Internetowa będzie prawdopodobnie wiodącym tematem na wszelkich naszych spotkaniach 2021r.
W 2021 planujemy także nowe wdrożenia kolekcji na wyłączność. Widzimy potencjał w takich działaniach, a rezultaty takiego zaangażowania były już widoczne w minionym roku. Sądzę, że baza współpracujących projektantów i architektów, która rośnie z roku na rok jest wyznacznikiem, że podjęte działania w zakresie naszych kolekcji przynoszą efekty i kolekcje mogą się podobać.
Jeśli chodzi o tematy szkoleń dopóki sytuacja epidemiologiczna na świecie się nie unormuje, dopóty nic konkretnego nie będziemy mogli w tym zakresie zaproponować. Nie oznacza to jednak że temat szkoleń całkowicie zawiesiliśmy. W naszej branży regularne podnoszenie kwalifikacji jest konieczne, dlatego też wprowadziliśmy dla projektantów/ architektów jak i naszych pracowników możliwość szkoleń online.
Co Waszym zdaniem jest kluczowe, jeśli idzie o współpracę na linii producent/marka – salon łazienek/wnętrz w ostatnim okresie naznaczonym pandemicznymi ograniczeniami i zmianami?
Naszym zdaniem kluczowym jest dbanie o wizerunek kolekcji (produktu), w Internecie i kanale tradycyjnym. Według mnie polityka cenowa powinna być spójna. Producent, który pierwszy dokona tego „cudu” będzie liderem branży. Oczywiście rola dystrybutora w tym zakresie jest istotna i bez zaangażowania w ochronę produktu nie może być mowy o prawidłowej marżowości produktu. Widzę kilka rozwiązań tego problemu, poczynając od wprowadzenia premiowych usług okołosprzedażowych przez dystrybutora, a kończąc na wparciu zaangażowania ekspozycyjnego Producenta w rynku tradycyjnym.