Wydarzenia w firmie, innowacje wprowadzane z myślą o architektach, współpraca z rynkiem – co było ważne w firmie Invena? Mówi o tym Ewa Ziemann – Starczewska, Marketing Manager w firmie Invena.
Jakie najważniejsze wydarzenia miały miejsce w Waszej firmie w 2020 roku oraz co ważnego powinno się wydarzyć/co planujecie na rok 2021?
2020 był rokiem bardzo zaskakującym i wymagającym dużo elastyczności. Pomimo szalejącej pandemii udało nam się zrealizować większość zaplanowanych projektów. Przede wszystkim wdrożyliśmy nowe i niespotykane serie produktowe w segmencie łazienka i kuchnia. Kolejny rok z rzędu jedna z naszych nowości (deszczownia Invena Midnight) otrzymała Wyróżnienie w konkursie Łazienka Roku, a cała odważna, czarno złota seria skradła serca naszych Klientów.
W marcu, gdy jeszcze nie podejrzewaliśmy, że wkrótce nie da się odwiedzać sklepów przez znaczną część wiosny, uruchomiliśmy rozwiązanie pozwalające przymierzyć i zobaczyć nasze produkty bez wychodzenia z domu. Rozszerzoną rzeczywistość (AR) – bo o niej mowa- przygotowaliśmy dla wybranych nowości w 2020 roku. Dało to klientom możliwość sprawdzenia, czy nasza armatura pasuje do ich ceramiki – wystarczy tylko telefon lub tablet. Z pewnością będzie to trend nadchodzących lat.
W tym roku nie zwalniamy tempa – rynek rośnie, a klienci zamknięci w domach poczuli, że warto o nie zadbać. Silny wzrost rynku remontowego oznacza dla nas zwiększone inwestycje w rozwój nowości, a także w szeroko rozumiany e-handel.
Jakie nowe usługi/rozwiązania/premiery/działania z myślą o architektach i projektantach wprowadziliście w 2020 roku? Czy planujecie coś nowego z myślą o tej grupie na 2021 rok?
2020 to dla nas rok rozpoczęcia szerszej współpracy z firmą CAD Project i rozbudowa naszych baz brył produktowych. Nie zabrakło też owocnej współpracy z architektami m.in. Sylwią Kowalczyk, z którą wspólnie prowadziliśmy kampanie mediowe. Zależało nam przede wszystkim na pokazaniu Polakom jak projektować przestrzeń, gdy dom stał się dla nas ważny jak nigdy dotąd. Kampania „Lubię być tu” cyklicznie pokazywała jak uprzyjemnić wygląd naszych mieszkań (często małych) i jak organizować przestrzeń w duchu hygge.
Co Waszym zdaniem jest kluczowe, jeśli idzie o współpracę na linii producent/marka – salon łazienek/wnętrz w ostatnim okresie naznaczonym pandemicznymi ograniczeniami i zmianami?
Przede wszystkim planowanie i elastyczność. Po pierwsze szybka wymiana informacji, prognozowanie, które zapewnią salonom dobrą dostępność produktów. A po drugie: elastyczne reagowanie na zmieniające się potrzeby klienta. Kluczowa będzie (zarówno po stronie producenta, jak i salonu) gotowość do alternatywnych form prezentowania i sprzedaży produktów – w tym wirtualne spacery, możliwość wykorzystania połączeń mobilnych, bogata baza do projektowania – też online.