Jesteśmy zawieszeni w stanie niewiedzy. Nie wiemy co będzie jutro, za miesiąc, za rok. W jakiej kondycji będzie świat, nasz kraj, miejscowość, w której mieszkamy, wreszcie my sami. Co stanie się z gospodarką, naszą pracą, szkołą naszych dzieci? Wobec tego, iż priorytetowe jest dziś zaspokajanie najważniejszych życiowych potrzeb – jak w tej sytuacji odnajdzie się kultura, sztuka czy wreszcie design, który z nimi czasami bardzo płynnie graniczy. Czy na długo wylądują na marginesie?
A może niecodzienna sytuacja w jakiej się znaleźliśmy i nasze nowe potrzeby dostarczą artystom, designerom i projektantom nowych bodźców i staną się źródłem nowych pomysłów. Nasze domy stały się teraz miejscem naszej pracy i edukacji naszych dzieci. Czy w związku z tym będziemy chcieli modyfikować funkcjonalności standardowego wyposażenia oczekując od niego lepszego dopasowania do naszych aktualnych wymagań? Czy w łazienkach postawimy na dodatkowe funkcje dezynfekcji i sterylizacji? Jak ta nowa rzeczywistość wpłynie na wnętrzarskie trendy?
Nie wiemy też kiedy wrócą imprezy targowe dostarczające nam cennych inspiracji, będące miejscem spotkań branży wnętrzarskiej? Czy w przyszłym roku odbędą się targi ISH i jubileuszowa, 60-ta edycja mediolańskich iSaloni (tegoroczna została finalnie odwołana)? Te drugie w 2021 roku mają być wydarzeniem systemowym, na którym wyjątkowo spotkają się przedstawiciele segmentu meblowego i również wszystkich tych sektorów, które zazwyczaj wystawiają się naprzemiennie w cyklu dwuletnim – oświetleniowego, łazienkowego, kuchennego, biurowego. Jedna duża impreza targowa ma stanowić nową okazję dla firm do wznowienia kontaktów i ponownego uruchomienia dla łańcucha dostaw. Ale czy rzeczywiście już za rok sytuacja będzie na tyle opanowana, żeby w jedno miejsce mogły bezpiecznie zjechać tysiące ludzi z całego świata?
Czekając, aż wykrystalizują się odpowiedzi na wszystkie te pytania, obserwujemy rozwój sytuacji jednak z nadzieją, że spotkamy się z branżą wnętrzarską we Frankfurcie, Mediolanie czy Nadarzynie. Tymczasem w aktualnym numerze m.in. wspominamy te targowe wydarzenia, które zdążyły się w tym roku odbyć jeszcze przed wybuchem pandemii.
W numerze
WYWIADY I SYLWETKI
- Design w stylu fusion – przedstawiamy dokonania szwedzkiego studia Front Design
- Poszukując równowagi – pracownia BXBstudio Bogusława Barnasia
DESIGN
- Wracamy do źródeł
- Elastyczna armatura
- Trendowy raport z Ambiente 2020
BIZNES
- LinkedIn – podyskutuj o swoim biznesie
- Branding nie jest procesem demokratycznym
TARGI
- Rekordowa Cevisama
- Ambiente pod znakiem koronawirusa
FELIETONY
- Łazienkowe lektury
- Pasja
Aby otrzymywać BEZPŁATNIE magazyn Design/Biznes, wypełnij i wyślij poniższy formularz. Możesz też skontaktować się z nami przez e-mail: redakcja@designbiznes.pl.
Magazyn „Design/Biznes” dostarczany jest jedynie na imienne zamówienia na adresy firmowe. Nie dostarczamy magazynu na adresy prywatne. Bezpłatna prenumerata magazynu w wersji papierowej wysyłana jest tylko i wyłącznie do podmiotów gospodarczych posiadających adres na terenie Polski. Wyrażenie zgód w zakresie objętym powyższymi punktami oraz podanie danych osobowych, jest dobrowolne.