W naszej corocznej ankiecie zapytaliśmy przedstawicieli branży, jaki był dla nich rok 2019 i jakie mają plany na najbliższe miesiące. Swoimi spostrzeżeniami dzieli się Seweryn Kartkowski, prezes zarządu PGC – Polskiej Grupy Ceramicznej.
Co ważnego wydarzyło się w Waszej firmie w 2019 roku, jaki on był z biznesowego punktu widzenia i rozwoju?
Najważniejszym wydarzeniem była zmiana siedziby Spółki i otwarcie nowego centrum logistycznego. Obecnie posiadamy magazyny o pojemności do 13 tys. miejsc paletowych. Jest to narzędzie, które pozwoliło nam obniżyć jednostkowe ceny zakupu poprzez kontraktowanie większych ilości towaru na magazyn PGC. Niższe ceny, które zaproponowaliśmy naszym Partnerom, zwiększają poziom generowanej przez nich marży. W 2019 roku spółka PGC zanotowała 26% wzrost wartości sprzedaży w stosunku do 2018 roku, co jest wynikiem o około 7% lepszym od założonych celów. Cieszy nas też, że Partnerzy Grupy PGC w większości mogą pochwalić się dużymi wzrostami przychodów oraz zysków.
CZYTAJ TAKŻE: TRENDBOOK Design/Biznes oraz PGC na 2020 rok: Najlepsze płytki ceramiczne
Co uważacie za najważniejsze wyzwanie dla Was w 2020 roku?
Pod koniec 2019 roku stworzyliśmy w PGC nową markę ZOYA. Są to płytki ceramiczne oraz wyposażenie łazienek. Program jest też dedykowany do odsprzedaży hurtowej. W I kwartale 2020 roku zaplanowaliśmy budowę około 200 stref na terytorium Polski, Słowacji oraz Węgier. W marce ZOYA rozwijamy także ofertę sanitarną w oparciu o produkcję w Azji. Nasza podstawowa marka własna w segmencie płytek ceramicznych, CERAMICA LIMONE, zostanie odświeżona. Już dzisiaj mamy zaplanowanych około 10 nowych kolekcji do wdrożenia. Mamy także ambitne plany w obszarze merchandisingu tej marki. Z tymi narzędziami podchodzimy do 2020 roku optymistycznie i planujemy wyraźny wzrost przychodów.
Jaka nowość rynkowa była najważniejszą premierą 2019 roku?
Wart docenienia jest koncept Pastele inspirowanych kolorami natury, który powstał w ramach współpracy marki Tubądzin z panią Dorotą Koziarą. W ofercie PGC wprowadziliśmy wanny wolnostojące w marce Emporia. Jednym z modeli jest MARLENE. To elegancka i funkcjonalna wolnostojąca wanna zaprojektowana zgodnie z nowoczesnym wzornictwem. To także ubiegłoroczny zwycięzca plebiscytu Design dla Konesera, który swoim finezyjnym kształtem nawiązuje do wygodnego fotela.