W naszej corocznej ankiecie zapytaliśmy przedstawicieli branży, jaki był dla nich rok 2019 i jakie mają plany na najbliższe miesiące. Swoimi spostrzeżeniami dzieli się Michał Tęsiorowski, Regional Manager na Polskę, Węgry, Słowenię, Chorwację i Albanię w V&B Fliesen (Villeroy&Boch).
Co ważnego wydarzyło się w Waszej firmie w 2019 roku, jaki on był z biznesowego punktu widzenia i rozwoju?
2019 rok to rok kilku ważnych zmian w V&B Fliesen GmbH. Z jednej strony rozwój, a z drugiej strony konsolidacja mocy produkcyjnych we wszystkich fabrykach, przełożyły się na podniesienie konkurencyjności naszych produktów na rynku. Nieustanne inwestycje w linie produkcyjne dają nam możliwość wdrażania innowacyjnych rozwiązań, z czego marka Villeroy & Boch jest znana od początku swojego istnienia. Dzięki wcześniej podjętym działaniom oraz ciężkiej pracy salonów sprzedaży naszych dystrybutorów, umocniliśmy swoją pozycję na rynku. Dobre wyniki, z jakimi zamknęliśmy 2019 rok, umożliwiają nam spokojną realizację założonych planów. Uważam, że w realiach potężnej konkurencji i presji cenowej ze strony innych dostawców, mieliśmy bardzo dobry rok. Sukces ten zawdzięczamy przede wszystkim naszym partnerom handlowym, a także zaangażowanemu zespołowi V&B Fliesen GmbH w Polsce. Myślę, że jest to również potwierdzenie tego, jak ważnym dla naszej firmy jest polski rynek. Dodatkowo, na początku 2019 roku rozpoczęliśmy współpracę z agencją Best Brands PR, która wspiera działania komunikacyjne naszych obydwu marek płytek ceramicznych – Villeroy & Boch oraz Engers. Dziś, z całą pewnością mogę potwierdzić, że ta decyzja o wsparciu intensywnej pracy z siecią sprzedaży, profesjonalna obsługa medialna i powierzenie opieki nad mediami społecznościowymi była w stu procentach trafiona.
Co uważacie za najważniejsze wyzwanie dla Was w 2020 roku?
Najważniejszym wyzwaniem będzie wprowadzenie marki Engers, która tworzy unikalną koncepcję rynkową. Projektanci współpracujący z marką stawiają przede wszystkim na ponadczasowe rozwiązania, trafiające w najbardziej wysublimowane gusta. Jestem przekonany, że na rynku nadal jest miejsce na kolejną, ważną markę. Dużym projektem, nad którym obecnie pracujemy jest usprawnienie łańcucha dostaw. Nawet w najśmielszych planach nie spodziewaliśmy się tak dużego zainteresowania nowościami produktowymi naszych marek – Villeroy & Boch i Engers. Chcąc sprostać oczekiwaniom klientów, intensywnie nad tym pracujemy. To właśnie idealna logistyka jest dzisiaj kluczem do sukcesu.
Jakie zjawiska najmocniej wpływały na rozwój rynku wyposażenia łazienek w Polsce w 2019 roku?
Moim zdaniem na rozwój rynku wyposażenia łazienek w Polsce w 2019 roku największy wpływ miał import produktów spoza Unii Europejskiej, szczególnie ze wschodnich regionów. Co ważne, utrzymała się także dobra koniunktura na rynku budowlanym. Natomiast niewątpliwym problemem dla producentów i dystrybutorów jest pogłębianie się niedoboru specjalistów z tej branży.
Jaka nowość rynkowa była najważniejszą premierą 2019 roku?
Kolekcja płytek ceramicznych Urban Jungle, która bardzo wyraźnie wpisuje się w nurt „back to nature”. Łączy w sobie subtelną estetykę inspirowaną naturą, design na najwyższym poziomie i szacunek dla środowiska. Uzupełnieniem kolekcji są gresy w modnym obecnie motywie terrazzo.