W naszej corocznej ankiecie zapytaliśmy przedstawicieli branży, jaki był dla nich rok 2019 i jakie mają plany na najbliższe miesiące. Swoimi spostrzeżeniami dzieli się Mariusz Chrostowski, Dyrektor Zarządzający w firmie Devo.
Co ważnego wydarzyło się w Waszej firmie w 2019 roku, jaki on był z biznesowego punktu widzenia i rozwoju?
Rok 2019 był dla Devo rokiem, w którym skupiliśmy się na optymalizacji naszych działań w każdym obszarze działalności firmy. Obfitował on w wiele niespodzianek oraz miłych zaskoczeń. Z biznesowego punktu widzenia był to rok wielkich wyzwań oraz wytężonej pracy w budowaniu strategii ale przede wszystkim w podnoszeniu efektywności podejmowanych działań w zarządzaniu procesami wewnętrznymi oraz poszerzaniu oferty, a co za tym idzie podnoszeniu rozpoznawalności marki Devo. Udało nam się wprowadzić 4 nowe kolekcje mebli łazienkowych, które cieszą się ogromnym zainteresowaniem klientów oraz zdobywają wiele najważniejszych nagród przyznawanych w konkursach dedykowanych naszej branży.
Co uważacie za najważniejsze wyzwanie dla Was w 2020 roku?
Rok 2020 będzie niewątpliwie rokiem wyzwań pod względem ciągłego poszerzania oferty produktowej oraz wprowadzania usprawnień w procesach technologicznych. Devo zawsze stawia odbiorcę na pierwszym miejscu dlatego też cały czas dopasowujemy swoją ofertę pod najbardziej wymagających klientów. Oferując nasze produkty dążymy aby klient poczuł, że nie kupuje zwykłego towaru ale dokonuje przemyślanej decyzji o inwestycji na wiele lat. Dlatego też nasze produkty są tak cenione przez klientów oraz naszych partnerów handlowych.
Jakie zjawiska najmocniej wpływały na rozwój rynku wyposażenia łazienek w Polsce w 2019 roku?
Na rynek wyposażenia łazienek w Polsce w 2019 roku wpłynęło wiele niezależnych czynników ale głównie zmiana trendów designowych pokazanych na wielu wydarzeniach targowych, które wyznaczyły nowe kierunki we wzornictwie oraz coraz to mocniejszy nacisk na ekologię. Przykładem jest moda na odrestaurowywanie starych, zużytych produktów tworząc z nich całkiem nowe i designerskie rzeczy.
Jaka nowość rynkowa była najważniejszą premierą 2019 roku?
Najważniejszą premierą rynkową dla firmy Devo było wprowadzenie kolekcji mebli modułowych Mood. Modułowe meble łazienkowe kolekcji MOOD przeznaczone są zarówno do małych, kompaktowych łazienek, jak i do dużych salonów kąpielowych. Charakteryzuje je indywidualizm i komfort użytkowy. Konstrukcja i gabaryty modułów pozwalają na komponowanie elastycznych konfiguracji szafek i szuflad oraz dopasowanie różnej wielkości umywalek. Naścienny organizer, który jest ważną nowością rynkową daje dowolność w aranżowaniu przestrzeni łazienkowej i pomaga w dostosowaniu jej do potrzeb, rytuałów i stylu życia użytkownika. Kolekcję charakteryzują rozbudowane scenariusze użytkowe. Elementy kolekcji mogą przenikać np. do strefy sypialnej lub dziennej, tworząc spójną całość.
Nie możemy nie wspomnieć o ważnej kolekcji mebli w naszej ofercie, kolekcji mebli łazienkowych Oval, która została nagrodzona wieloma nagrodami w konkursach wzorniczych w tym „Oscarem” dla produktu nagrodą Dobry Wzór 2019 przyznawaną przez Instytut Wzornictwa Przemysłowego instytucję z 70-letnią tradycją.