W naszej corocznej ankiecie zapytaliśmy przedstawicieli branży, jaki był dla nich rok 2019 i jakie mają plany na najbliższe miesiące. Swoimi spostrzeżeniami dzieli się Mariusz Biegański , Senior Manager w Ravak Polska.
Co ważnego wydarzyło się w Waszej firmie w 2019 roku, jaki on był z biznesowego punktu widzenia i rozwoju?
Rok 2019 był dla nas bardzo owocny i przełomowy głównie ze względu na dalszy rozwój i rozszerzenie oferty w grupie produktowej ceramiki. Na targach ISH pokazaliśmy dużo nowości – szczególną pozycję zajęły ceramiczne umywalki nablatowe w wersji Slim, które zostały bardzo dobrze przyjęte przez naszych klientów i specjalistów z dziedziny designu.
Zaowocowało to skutecznym wprowadzeniem tych produktów na ekspozycje i jednocześnie wzrostem sprzedaży w tej grupie asortymentowej.
Nie można też pominąć rozszerzenia w ofercie kabin prysznicowych o serię kabin PIVOT Black dostępne z czarnymi profilami, będące odpowiedzią na obecne trendy łazienkowe w Polsce i Europie. Dodatkowo poszerzyliśmy portfolio o serię kabin i drzwi prysznicowych BLIX Slim. Produkty te również spotkały się z pozytywną aprobatą klientów i dość szybko pojawiły się w Strefach Ravak w wiodących salonach w Polsce.
Koniec roku 2019 to przygotowania do wprowadzenia nowego informatycznego systemu magazynowo-handlowego, który obsługę klientów biznesowych podniesie na wyższy poziom profesjonalizmu a nam dzięki lepszym analizom ułatwi podejmowanie skuteczniejszych decyzji.
Co uważacie za najważniejsze wyzwanie dla Was w 2020 roku?
Jednym z najważniejszych planów jest dalsze umacnianie relacji biznesowych z naszymi partnerami, budowanie świadomości marki Ravak na rynku polskim.
Od początku działalności w Polsce nasze produkty cieszą się bardzo dobrą opinią wśród specjalistów w branży oraz klientów finalnych – wyróżniają się funkcjonalnością, ponadczasowym designem i bardzo dobrą jakością. W następnych latach będziemy kontynuować dotychczasowe działania jednocześnie wprowadzając zmiany by sprzedaż naszych produktów owocowała w obopólne korzyści biznesowe dla naszych partnerów i spółki Ravak na rynku polskim.
W tym roku planujemy jeszcze bardziej aktywniej popracować z architektami, dzięki dostępnej wkrótce bazie plików projektowych oraz w odpowiedzi na problemy na rynku z wykonawcami chcemy zwiększyć bazę rekomendowanych, certyfikowanych serwisantów poprzez szkolenia dotyczące montażu i serwisowania naszych produktów.
Jakie zjawiska najmocniej wpływały na rozwój rynku wyposażenia łazienek w Polsce w 2019 roku?
Naszym zdaniem duży wpływ na branżę i rynek wyposażenia łazienek jest rosnący problem z fachowymi wykonawcami i zdecydowany wzrost kosztów robocizny w budżecie stworzenia nowej łazienki.
Jaka nowość rynkowa była najważniejszą premierą 2019 roku?
Nablatowe umywalki ceramiczne w wersji Slim, a w szczególności seria Ceramic Slim O i R, czego potwierdzeniem było zdobycie wyróżnienia w kategorii „Przestrzeń łazienki” w konkursie Dobry Design 2020.