Co ważnego wydarzyło się w Cersanicie z biznesowego punktu widzenia w 2019 roku?
Małgorzata Krajewska-Szaruch: Miniony rok był pełen wyzwań, ale i sukcesów – o czym świadczą liczne nagrody branżowe. W 2019 roku marka Cersanit otrzymała m.in. Nagrodę Projektantów CAD Decor w konkursie Perły Ceramiki. Pisuar Crea wygrał w konkursie organizowanym przez Instytut Wzornictwa Przemysłowego, w kategorii Sfera Publiczna, zdobywając tytuł Dobry Wzór. Wyróżnienie w tym samym konkursie zdobyła kolekcja płytek Gravity marki Cersanit. Niewątpliwym sukcesem było również uczestnictwo w targach Warsaw Home 2019.
Z jakim największym wyzwaniem musieliście się mierzyć w minionych miesiącach?
Największym wyzwaniem jest dla nas niezmiennie stworzenie kompletnej łazienki dla każdego – bez żadnych kompromisów.
Nieustannie rozwijamy nasze produkty oraz koncepty produktowe. Nowości Cersanit ostatnio można było zobaczyć na targach 4 Design Days w Katowicach. Zaprezentowaliśmy m.in. innowacyjny koncept ceramiki Inverto, w tym miskę zawieszaną wyposażoną w system wirowego spłukiwania StreamOn, umywalki z niezwykle wytrzymałej, cienkościennej masy Rocklite, kabiny prysznicowe typu walk-in oraz nowe serie armatury. Na naszym stoisku można było zobaczyć także nowe kolekcje desek w formacie 20×120, a także wielkoformatowe gresy inspirowane metalem z kolekcji Dern i betonowe z linii Stormy.
Jakie zjawiska najmocniej wpływały na rozwój rynku wyposażenia łazienek w Polsce w 2019 roku?
Branża rozwija się w ogromnym tempie. Na trendy łazienkowe coraz bardziej mają wpływ social media oraz influencerzy.
Jaka nowość rynkowa była Was najważniejszą premierą 2019 roku?
Największym zainteresowaniem cieszyła się kolekcja Hika, którą pokochali zarówno projektanci, jak i influencerzy: „Prosty Plan” – Izabela Gemzała, Make Home Easier, Design Wolf Interiors, Plan B.E Pracownia Projektowa, Projekt Środka i inni. Te wielkoformatowe płytki gresowe, o bardzo charakterystycznym wyglądzie kamienia terazzo, ponownie przechodzą swój renesans i śmiało wkraczają do wnętrz łazienek, zarówno tych kolorowych, jak i minimalistycznych. Jasny kolor bazowy oraz duży format płytek optycznie powiększają przestrzeń łazienki, a kolorowe terazzo w wersji mix colors współgra zarówno z modnymi, intensywnymi kolorami granatu i zieleni, jak i motywami drewna i cementu.